Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1609
jeg tenkte jeg skulle sette opp en dedikert minecraft server, har allerede satt opp pcen og minecraft serveren holler på å bli bygget, må bare sette opp ruteren optimalt, slik at det blir minst mulig lag.

men, så fikk jeg en ide, hva om jeg satt opp en skype konto, eller brukte et annet program, slik at de som spillte på serveren kunne snakke med hverandre?

da måtte jeg sette opp en gruppesamtale på skype, der samtalen fåregikk uansett om det var noen på den eller ikke. pluss at de som var på kontoen ble godtatt og lagt med i samtalen automatisk om de ringte på kontoen.

høres dette ut som en god eller gjennomførbar ide, eller noe som bare blir dritt uansett?

hvordan kan jeg gjøre dette mtp at de som ringer blir lagt til i samtalen autmatisk? autoclicker kanskje?

og vil skypen stjele mye båndbredde og få minecraft til og lagge?

vill nokk bare bli en server med maks 15 til 20 spillere, kanskje nermere 10.

hva synes dere?

men nå er de køys. god natt
Du kan bruke teamspeak / ventrillo
Men det var jo en knallide!Vi har en slags server alle sammen kan koble seg opp mot når de ville for å prate sammen med alle andre på denne serveren. La oss lage ett nytt program, denne ideen tror jeg kommer til å slå an! La oss kalle dette geniale programmet for ventrilo!
Sitat av Tomas301 Vis innlegg
Men det var jo en knallide!Vi har en slags server alle sammen kan koble seg opp mot når de ville for å prate sammen med alle andre på denne serveren. La oss lage ett nytt program, denne ideen tror jeg kommer til å slå an! La oss kalle dette geniale programmet for ventrilo!
Vis hele sitatet...
Liker Ironien din, haha, drit bra! Ler hver gang, jeg leser hva du skrev, haha!
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Tomas301 Vis innlegg
Men det var jo en knallide!Vi har en slags server alle sammen kan koble seg opp mot når de ville for å prate sammen med alle andre på denne serveren. La oss lage ett nytt program, denne ideen tror jeg kommer til å slå an! La oss kalle dette geniale programmet for ventrilo!
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent så er det mer delay på ventrilo enn på skype. Jeg vet ikke om noen lenger som bruker ventrilo/teamspeak i spill. Eneste problemet er at skype ikke har PTT, med mindre jeg er blind og/eller evneveik.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Så vidt meg bekjent så er det mer delay på ventrilo enn på skype. Jeg vet ikke om noen lenger som bruker ventrilo/teamspeak i spill. Eneste problemet er at skype ikke har PTT, med mindre jeg er blind og/eller evneveik.
Vis hele sitatet...
Du har muligheten for det, men ingen bruker det. En annen ekstremt plagsom ting med skype er da folk ringer deg opp absolutt hele tiden mens du gamer.

+1 på ventrilo!
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Harabo Vis innlegg
Du har muligheten for det, men ingen bruker det. En annen ekstremt plagsom ting med skype er da folk ringer deg opp absolutt hele tiden mens du gamer.

+1 på ventrilo!
Vis hele sitatet...
Ja man har muligheten, men da må man i så fall installere et tilleggsprogram.
Why so serious?
Teamspeak +1

Spiller på en server, som også har teamspeak server. Sykt digg.
Trådstarter
43 0
oki, serveren kjøyre hamachi og orginal server pakke, men skal prøve uten hamachi og me bukkit og diverse plugins. har ikkje teamspeak eller nokke sånnt endå, men kanskje i framtida. nokken som e interesert?
Sitat av vegard Vis innlegg
oki, serveren kjøyre hamachi og orginal server pakke, men skal prøve uten hamachi og me bukkit og diverse plugins. har ikkje teamspeak eller nokke sånnt endå, men kanskje i framtida. nokken som e interesert?
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen med å bruke Hamachi?
Trådstarter
43 0
det er bare en midlertidig løsning fordi ruteren vi har er STYYYYGG og nekter å la meg opne porter, uansett hva jeg gjør!! men nå er bukkit serveren snart ferdig, og jeg skal sett opp min egen ruter, og den er flasha, så det bli nok minimalt med lag, pluss at den ikke skal kjøre hamachi.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Så vidt meg bekjent så er det mer delay på ventrilo enn på skype. Jeg vet ikke om noen lenger som bruker ventrilo/teamspeak i spill. Eneste problemet er at skype ikke har PTT, med mindre jeg er blind og/eller evneveik.
Vis hele sitatet...
Du kan skru på PTT i skype. Sjekk i innstillinger.

Sitat av Harabo Vis innlegg
Du har muligheten for det, men ingen bruker det. En annen ekstremt plagsom ting med skype er da folk ringer deg opp absolutt hele tiden mens du gamer.

+1 på ventrilo!
Vis hele sitatet...
Tror det at hvis du setter deg som opptatt, så merker du ikke noe av ringingen ingame. Det er innstillinger for dette. Hvis du er satt som opptatt kan du jo bare skrive at du "egentlig er her" som personlig melding:P