Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1318
God kveld!
Jeg og to kamerater bor i 4. etasje i en blokk i Oslo, med hvert vårt rom. Men nå har det seg slik at rommet mitt blir ekstremt støvete, og det veldig fort. Jeg ryddet rommet mitt i dag, tørket støv, støvsugde gulvet, og vasket alt av overflater. Nå, 4 timer senere har det dannet seg et relativt solid lag med støv på alle disse overflatene. På skrivebordet mitt, nattbordet, og ellers alt av overflater.
Og jeg kan ikke fatte hvor alt støvet kommer ifra. Det eneste jeg har av tekstiler her er sengetøy og to gardiner.
Det er kun rommet mitt som blir så støvete, resten av leiligheten er fin sånn sett.

Så kjære freaks, har dere noen teorier om hvor dette støvet kommer fra?

Kan legge til at vinduet mitt trekker litt. Men jeg tviler på at så mye støv kan komme seg inn der. Rommet mitt er vendt mot bakgården. Ingen biler som virvler opp støv der.
Mer trafikk inn/ut av rommet?
Luften trekker luften inn på rommet (lar du døren din stå mye oppe iforhold til de andre?)
Evt at du røyter mer enn de andre.
vet du om det er asbest i vegene?
Trådstarter
Døren min er lukket til alle tider. Enten jeg er inne i rommet, eller ute.

Om jeg røyter mye har jeg ikke tenkt over. Det kan jo godt hende : p
Når du rydder så sprer du støvet i lufta også vasker du og så legger alt støvet seg igjen.
kansje dette har skjedd?
Trådstarter
Sitat av super Vis innlegg
vet du om det er asbest i vegene?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan jeg ikke si at jeg gjør. Bor på St. Haugen.

Takker forresten for svar

Sitat av Hobby_narkis Vis innlegg
Når du rydder så sprer du støvet i lufta også vasker du og så legger alt støvet seg igjen.
kansje dette har skjedd?
Vis hele sitatet...
Mye jeg ikke har tenkt på. Takk!

Kanskje løsningen er oppgradering av vaske-utstyr
Støvsuging er som oftest et bedre alternativ enn vaskekosten. (I værste fall så skal det brukes i nevnt rekkefølge, ikke motsatt)
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Støvsuging er som oftest et bedre alternativ enn vaskekosten. (I værste fall så skal det brukes i nevnt rekkefølge, ikke motsatt)
Vis hele sitatet...
Er det jeg pleier å gjøre. Vasker først alt av overflater, så støvsuger gulvet, etterfulgt av våtmopp.
Er det noe slags lufteanlegg der? Har vært på mange steder der man har måttet sette filter rundt utblåsing for å hindre at rom "snør" ned.
Tidligere brann, hvor noen har brukt pulverapparat??! Hehehe...
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Er det noe slags lufteanlegg der? Har vært på mange steder der man har måttet sette filter rundt utblåsing for å hindre at rom "snør" ned.
Vis hele sitatet...
Kun i kjeller'n. Som jeg kan se hvertfall..
Går en del "sopere" aka. feie/kostebiler om dagen, kanskje den gikk uttafor vinduet ditt mens det stod oppe?
Støvsuger sprer jo faktisk mer støv en f.eks en våt fille. Ellers så blir det som meitemarken sier: Er det klimaanlegg der? Isåfall så kan dette være grunnen, vert borti mange brakker der ac'en støva ned hele rommet.