Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2576
Hei!

Det er ganske lett å fikse på tall på skolebevis kortet vårt, og det ser ganske bra ut også.

Men det jeg lurte på, var at hvis man blir tatt, er straffen forfalsket legitmasjon? Siden det ikke regnes som legitimasjon.

Det går egentlig ikke ann å bruke det som som legitimasjon, men mange for kjøpt med det sellom.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jonta Vis innlegg
Falsk legitimasjon:
Mange tror det ikke er ulovlig å bruke f.eks. storebror sitt bankkort som legitimasjon, fordi dette er gyldig legitimasjon, og ikke noe photoshoppet fiksfakseri. DETTE STEMMER IKKE! Det er falsk legitimasjon. Konsekvenser og strafferamme.

(Lovdata-link)

Hele straffeloven
Vis hele sitatet...
tentegnses
Sist endret av Jonta; 19. januar 2010 kl. 22:21.
går i samme bøtte som forfalsking av "vanlig" legitimasjon vil jeg tro, altså dokumentforfalskning, alvorlige greier
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Blir litt feil, siden det ikke regnes som legitimasjon.

Men takk for svarene
er fortsatt dokument forfalsking.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Blir litt feil, siden det ikke regnes som legitimasjon.
Vis hele sitatet...
Du planlegger tydeligvis å bruke det som legitimasjon et sted, antageligvis hvor det nettopp gjelder som legitimasjon.

Ah, det er kanskje for å bli yngre for et transportmiddel?

Mulig det står noe på lovdata om definisjoner og slikt.
Del opp ordet dokumentforfalskning. Dokument forfalskning

Det er irrelevant om det er legitimasjon eller ikke. Det er fortsatt forfalskning av et dokument, uansett bruksområde.
Man kan jo ikke forfalske et busskort selv om buskkortet ikke er gyldig legitimasjon...
Jeg jobber som bartender, og det er ganske mange falske legg ute å går. Vi leverer alle til politiet mandag morgen. Det de gjør er å sende et brev. Og ferdig med den saken.
Men, hvis du skal bruke dette til noe mer alvorlig enn å prøve å gå på bar, å kan ikke jeg utale meg om den saken.

men, nå er det kanskje lite trolig at du skal på byen med et skolebevis da
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg jobber som bartender, og det er ganske mange falske legg ute å går. Vi leverer alle til politiet mandag morgen. Det de gjør er å sende et brev. Og ferdig med den saken.
Men, hvis du skal bruke dette til noe mer alvorlig enn å prøve å gå på bar, å kan ikke jeg utale meg om den saken.

men, nå er det kanskje lite trolig at du skal på byen med et skolebevis da
Vis hele sitatet...
Vet du hva som står i de brevene dem sender ut? Ble litt nyskjerrig :P
Sikkert noe om at man er tatt for forfalskning hahah

Nei, for å være seriøs, det vet jeg desverre ikke.
Skolebeviset fungerer jo på ingen av de mer " oppegående " stedene f.eks i oslo

Så det er ubrukelig rett og slett.
Er det virkelig så lurt å forfalske karakter, når skriftspråket ditt vil gi deg bort?
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Skolebeviset fungerer jo på ingen av de mer " oppegående " stedene f.eks i oslo

Så det er ubrukelig rett og slett.
Vis hele sitatet...
Dette er jo ganke sant. Det er det mest ubrukelige id-papiret man kan ha.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Er det virkelig så lurt å forfalske karakter, når skriftspråket ditt vil gi deg bort?
Vis hele sitatet...
Hæ?

Han skal bruke det som legitimasjon, ettersom han i første post skriver "men mange får kjøpt med det" regner jeg med det gjelder øl og lignende.
Uansett, så regner jeg med siden du skal ha falsk legitimasjon, at du er under 18 år. Dermed kommer det uansett til å havne i konfliktrådet og kan dermed sleppe ganske billig unna. Om du er over 18 år og skal kjøpe sprit over 22% så kan det bli enda dyrere enn spriten.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Er det virkelig så lurt å forfalske karakter, når skriftspråket ditt vil gi deg bort?
Vis hele sitatet...
Det første jeg tenkte på, var også karakterer og vitnemål, men jeg tror det dreier seg om studiebeviset, det lille kortet i kredittkortstørrelse som viser at du studerer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Uansett om man klarer å replikere ett vitnemål perfekt. Vil det være flere kopier som er sendt ut både til skolen og et sentral register. for at dette skal funke må man da hacke seg inn på de deversje stedene hvor det er lagret og endre det, noe som er meget vansklig, men ikke umulig om man vet hva man gjør