Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3552
Får meg snart PS3, har ikke fulgt så bra med i spill/konsoll verden i det siste. Litt grunnleggende spørsmål sikkert, men finnes det en god guide (om det er mulig) om hvordan jeg kan bruke PS3'en som et slags mediacenter?
Tenker hovedsaklig på å spille av nedlastede BlueRay filmer. Hva trengs av hardware og software? Er det mulig å koble en ekstern HDD til PS3 og spille av blueray ifra den?
Den har innebygget funksjonalitet, men det er begrensa ting som kan spilles av direkte. De fleste mkv-filer funker bla. Du kan koble til ekstern disk, men da må den ha FAT32 som filsystem noe som begrenser filstørrelsen til 4gb. Et greit alternativ er å streame fra en PC med ps3 media center.
Trenger ikke installere en dritt for å få et mediacenter av PS3'en din. Les her: http://www.rbgrn.net/content/4-how-s...s3-or-xbox-360

Step for step guide, funker glimrende.
Trådstarter
63 0
Ok, takker for kjappe svar. Bluerayfiler kommer vel på godt over 4GB? Er ikke akutuellt å koble pc direkte til PS3 iallefall, kun trådløst.
Du kan bruke TVersity Media Server til det formålet. funker iallefall flott her. streamer trådløst fra pc til ps3 det aller meste av media.
hvis du skal streame fra pc til ps3 så anbefaler jeg denne
Sitat av super Vis innlegg
hvis du skal streame fra pc til ps3 så anbefaler jeg denne
Vis hele sitatet...
Anbefaler også denne, krevde INGEN konfigurering her, innstaller og tut og kjør!

Har testet TVersity også, fikk det ikke til å fungere.

Man kan bruke windows media player også (google)
Trådstarter
63 0
Ok, men i fra ekstern HDD er det altså begrensning på 4gb uansett...? Er avhengig av pc da. Optimalt sett vil jeg kun ha harddisk og PS3.
Det er ikke noe i veien for å legge inn en større harddisk i PS3-en og lagre filene der. Men da må de som sagt være encoda sånn at de kan spilles av.

Eller så kan du legge inn linux og bruke ext3 på disken, men jeg tviler litt på at ps3-linux kan spille av hdgreier siden mange av komponentene er eksotiske og lukka.

Jeg tror forresten det er mulig å formatere den eksterne disken etter ps3 sitt format, men da må du overføre ting dit via nettverket.
Sist endret av ivioynar; 27. mars 2009 kl. 22:49.