Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 592
Hei,

Har hatt problemer med den litt over to år gamle bærbare pcen min i det siste. Husker ikke når og hvor det skjedde, men kan ikke huske at det var noe spesielt. Merket er såvidt jeg har forståt Multicoms eget merke, Multinote og modellnavnet er Compal HGL30.

Problemet er at Windows ikke finner DVD-spilleren - tror jeg. Det vil si, den står oppført i Device Manager, og om jeg går inn på egenskapene for DVD-en er feilmeldinga som følger: "Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)"

http://bildr.no/thumb/370465.jpeg

Jeg antok altså at driverne var ødelagte, og at jeg måtte finne drivere. Det skulle selvsagt ikke være lett, slik ting skjeldent er når merket er litt sånn halvsuspekt. Uansett, etter mye om og men fant jeg driverne. Selvsagt fungerte ikke det heller.

http://bildr.no/thumb/370462.jpeg

Det jeg la merke til etter hvert, som dere kanskje også ser av bildene, er at jeg har samme problem med Daemon tools DVD-rom. Såvidt jeg kan forstå, er det da ikke en fysisk feil, men noe med mykvaren?

For øvrig finner jeg DVD-romen i bios, har Windows XP og er klar for å svare på eventuelle spørsmål hvis svar utgjør en rolle i dette puslespillet. Hvordan kan jeg få DVD-romen til å fungere igjen, og om det ikke går: Er det i alle fall en mulighet for å få ordnet Daemon tools simulerte DVD-rom?

På forhånd takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ser ut som du har noe annet installert også, et mounteprogram ala daemon-tools ?

Kan hende disse to konflikterer, prøv eventuelt å avinstallere dette.
når lillebroren min fikk samme problem på hanes pc så slettet jeg bare upper and lower filters.
svisj's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ser ut som du har noe annet installert også, et mounteprogram ala daemon-tools ?

Kan hende disse to konflikterer, prøv eventuelt å avinstallere dette.
Vis hele sitatet...
Godt forslag, men ingen innvirkning. DVD-romen fungerte også lenge samtidig som D-tools fungerte, men et godt forslag

Sitat av super Vis innlegg
når lillebroren min fikk samme problem på hanes pc så slettet jeg bare upper and lower filters.
Vis hele sitatet...
Bingo! Tusen takk til dere begge