Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1891
King of Spooning
Acidous's Avatar
Argh! Vidaregåande er noko dritt...
Må stå opp kl kvart på 6 kvar dag og så sykla
ei halv mil bare for å komma til der bussen skal
gå frå.
Så må eg betala 60 kr for å komma meg til skulen,
for eg har ikkje gidda å kjøpa ungdomskort ennå...
Kommer til å slita meg ut i løpet av eit par månader...
Acidous; Gjør som mange andre (inkludert meg),skaff deg en moped.

Begynte på Grunnkurs Teknisk Byggfag i dag jeg. Det var sinsykt uvant å stå opp så tilig...
Jævli glad jeg er ferdig på skolen. Nå får jeg hvertfall betalt for å stå opp tidlig og sitte å kjede meg hele dagen.
Får du ikke gratis busskort når du bor så langt bort fra skolen?
a) skolen er pliktig til å gi deg busskort hvis du bor mere enn 6 km unna.
b) hybel? telt utafor skolen?

meitemark
Acidous: Hva for en skole du går på da?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Svonna
Acidous: Hva for en skole du går på da?
Vis hele sitatet...
Haugesund Maritime/Tekniske vgs.
Går på grunnkurs kjemi og prosessfag.
Jeg kondolerer Acidous.

meite: I Hedmark må man betale for busskortet. Med en større rabatt.
Synes at jeg har lest det...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Enig med det som står over, du har rett på busskort hvis du bor 6km eller lenger fra skolen. Moped/bil er en vakker ting Anyway, snakk med administrasjonen/klassestyrer på skolen så skal du få busskort.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av wiz
Jeg kondolerer Acidous.
Vis hele sitatet...
Kondolerer, har du noko mot skulevalget mitt eller yrkesvalget mitt?


Opprinnelig postet av totto
Enig med det som står over, du har rett på busskort hvis du bor 6km eller lenger fra skolen. Moped/bil er en vakker ting Anyway, snakk med administrasjonen/klassestyrer på skolen så skal du få busskort.
Vis hele sitatet...
Men eg må allikavel sykla den halve mila for å komma til dit
bussen går...
Opprinnelig postet av Acidous
Kondolerer, har du noko mot skulevalget mitt eller yrkesvalget mitt?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kondolerte at du hadde vanskelig for å komme deg til skolen.
Flott linjevalg. Spesielt med tanke på enkelte av postene dine i pyroteknikk forumet...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Acid: greia er at selvom du må SYKLE de 5km til bussen, så slipper du å betale de 60kronene per gang, litt penger spart, men jeg regner jo med at du kjøper månedskort, uansett så kan man dra rundt på skolekortet frem til 18 eller 20 også så lenge det er innenfor de sonene som kortet tilsier... Jeg kjører for halv pris når jeg skal fra Oslo og hjem, digg, slipper å betale 55,- betaler 25,- eller noe..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Hahaha! For nokon sauer enkelte av lerarane er.
Dei hadde visst glømt nokon nøklar til ein del skap på
første skuledagen, så derfor brukte dei skjerebrennar
til å opna skapa med
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Lol, effektiv hengelås-bypass teknikk, du trenger kun en skjærebrenner. Tøffe lærere som gjør sånn dah
den klassiske for litt morro er jo en bindersdel inn i låsen... bruker å hjelpe bra på. eller stille om lyden på brannalarmene...

mm
Wee, det er gøy å bo i by. Bruker max 10 minutter å gå. Det virkelig nedbrytende er at vi absolutt skal begynne klokken 8
Jeg bor da i flotte sandefjord, og har norges største videregående skole 300 meter nede i gata (faktisk). Da skulle man jo tro at skoleveien min tar 2 og et halv minutt. Men nei, sånn er det ikke. For jeg går på skole i faens larvik og må ta bussen en halvtime hver morgen. For sikkerhets skyld går den til og halv 8.
Det irriterer meg noe sinnsykt...

Hjemveien er enda lenger. Da må vi gå et langt stykke til bussen, vente der, ta bussen til sandefjord, vente der på bussen min som alltid er forsinka, og ta den hjem. Ergo jeg er hjemme ganske nøyaktig en time etter vi sluttet på skolen. Dvs hvis vi slutter halv eller hel time, så vi rekker bussen ti over halv og hel...


Hurra, jeg så glad for mitt linjevalg!!
Sist endret av Preben; 22. august 2002 kl. 21:34.
Jeg må gå til rutebilstasjonen. det er vel en kilometer eller to, så må jeg ta buss i 5-10 minutt til skolen.
og er jeg heldig rekker jeg bussen hjem etter skolen og.
Vi tar en buss, bytter og tar en annen buss og er på skolen. Det hele tar ca 12 min.
Opprinnelig postet av meitemark
a) skolen er pliktig til å gi deg busskort hvis du bor mere enn 6 km unna.
b) hybel? telt utafor skolen?

meitemark
Vis hele sitatet...
4 km, takk



Jeg tar buss til og fra skolen. i alle år har det vært skolebusser, men i år sier SL (StorOslo Lokaltrafikk) at vi må ta rutebusser, men når vi skal ta rutebusser blir vi nektet adgang pga. full buss! Jeg holder på med ped lappen nå, så jeg må nok kjøpe en ped en gang i tiden!
Sist endret av Dweep; 22. august 2002 kl. 22:36.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Tjaving! Godt eg bare har sånn ca 50 km til skulen då