Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1298
9 stengte tråder på forsiden er jo helt enormt. Jeg har full forståelse for at det blir litt for mye av ensformige ting, men...

Tydeligvis så er det nye moderatorer som må vise at de er på banen. Jeg blir helt svett av å se så mange hengelåser i ett forum. Og her skal ordet være fritt. Høh!

Hvis fødselsgratulasjonene til sp3q opptar så stor plass på serveren til nFF, så må dere vurdere å legge ned hele greia. Jeg kan ikke helt se problemet.

Anyway: Gratulerer med avkommet sp3q. Dagene blir ikke helt de samme som tidligere, men jeg kan garantere deg at det blir morsomt etter hvert som "spira" vokser opp. Ta jobben alvorlig, og tenk fremover. Du får igjen de investeringene når du blir gammel

Stå på sp3q!

P.S. Det blir vel en Yale-lås på denne ytringen også D.S.

edit: Noe er endret, men hva?
Sist endret av Fleinsopp; 16. august 2002 kl. 03:59.
Hvis fødselsgratulasjonene til sp3q opptar så stor plass på serveren til nFF, så må dere vurdere å legge ned hele greia. Jeg kan ikke helt se problemet.
Vis hele sitatet...
Hva med å ta ned noen av de gamle da ? Det går vel å slette tråder helt! Jeg har sett mer enn en tråd som er ubrukelige. Og Trash-forumet. De der kan jo og slettes!

Jeg får vel og ta det her;

Congrats sp3q!

Keep em coming
spellingnazi
canonix's Avatar
Trash-forumet er jo for å sette eksempler på uønsket oppførsel.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det har ikke noe med at det tok for masse plass, men som sagt at 200 medlemmer skal si gratulerer.. Jaja, er tydeligvis delte meninger om det. Og sp3q er moderator selv, så han kan legge inn oppdateringer eller no hvis han vil det.

Det har nok fint lite å gjøre med og 'hevde seg' Fleinsopp.
grattis sp3q, jeg skal se ungen en gang
de threads som blir stoppa synes jeg stort sett er på vei til meningsløsheten(men kanskje litt utålmodige til å se om de tar seg opp igjen kanskje ja?) -men uansett; tror sp3q er en glad pappa med en bunker med hilsner nå for å si det sånn...
Jeg har også reagert på visse tråder som er sperret nå (sp3q-tråden og veggis-tråden:hvor versting er du).
Greit å være litt strengere og sperre visse tråder, men nå virker det så strengt at jeg får litt sånn nazi-følelsen. Det er nettet vi er på, og det burde være relativt fritt...
Dette er jo diskutert for ikke så lenge siden, og det er tydelig at flere av moderatorene gjerne stenger/ sletter poster de selv ikke liker... Litt frihet er alt vi dødelige ber om...

En ting til: i poster nesten som gratulasjonsposten hvor det er mange svar med stort sett bare det samme, eller andre poster hvor et eller "Tøft" kanskje er nok, er det irriterende når posten din blir slettet, men du finner poster postet av moderatorer/vifer som er minst like ubrukelige...

Da kommer bananrepublikken her på forumet ekstra tydelig fram..

Latterlig unødvendig!
Opprinnelig postet av blaZin^
Dette er jo diskutert for ikke så lenge siden, og det er tydelig at flere av moderatorene gjerne stenger/ sletter poster de selv ikke liker... Litt frihet er alt vi dødelige ber om...
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg ikke dette er noe problem... kanskje hadde ikke den 'grattis-threaden' til sp3q trengt å blitt stengt, men se f.eks. på den 'har du smilehull?'-threaden til blitzer... seriøst, sier jeg bare. Dette er ikke en barnehage.

Edit: Takk for at du sa ifra, Xaff. Sorry til totto, var ikke meningen å flame deg.

:banana: :banana:
Sist endret av Defekt; 17. august 2002 kl. 12:45.
original reprint
xaff's Avatar
Opprinnelig postet av Defekt
men se f.eks. på den 'har du smilehull?'-threaden til totto... seriøst, sier jeg bare. Dette er ikke en barnehage.
Vis hele sitatet...
Ahem, blitzer om jeg må be.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Takker og bukker og nikker og neier!

Well, den tråden min ble stengt, kanskje fordi den var litt ensformig å lese den..
Jeg personlig kunne hatt den åpen, for den ville vel død ut etter ett par, tre dager..

Når Ond^sofa stengte den tråden, spillte det ingenrolle liksom
Det var kjekt å få gratulasjoner, men 200 grattis svar kan det vel bli litt drøyt!

Jeg har på samme måte som Ond^sofa access til å åpne tråden igjen..eller andre tråder.. men når den/de er blitt stengt, er det somoftest en grunn der, og hvis jeg eller DU vil at den skal åpnes, ?whatever? skriv en pm til de som er i crew, si at du vil ha den åpna eller.no, så kan vi mods diskutere sammen og åpne den hvis det er nødvendighet for det!?
Jeg skjønner hvorfor den ble slettet. Den er dum. Så greit er det.

Altså, riktignok skal dette være et såkalte 'åpent forum', men faen, det får jo være grenser...
Hvis du husker den bil tråden for lenge siden så ble den sletta fordi den ikke passa inn i ett undergrunns forum eller noe i den duren. Synes du det passer så mye bedre å snakke om smilehull istedenfor?

EDIT: Kanskje det ikke var undergrunns forum som ble sagt, men tråden passa i hverfall ikke så jeg kan ikke skjønne at smilehull passer så mye bedre

EDIT 2: Dette skulle være en reply til blitzer sin post, men nå ble den borte så det jeg har sagt gir nok ikke så mye mening mer.

Men er det ikke noen mulighet for å istedenfor å stenge tråder så flytter dere alt til trash-forumet? Og så hvis det er mulig, gjøre slik at poster i trash forumet ikke vises i nye poster, men er åpne så man kan snakke videre der?
Sist endret av Skulleye; 17. august 2002 kl. 18:29.
Undergrunnsforum...? hva er det som er så undergrunn med dette? virker mer som et IT/alt mulig forum for meg...
Beklager det om undergrunnsforum, jeg henger fortsatt litt igjen fra radikal som dette forumet skulle være etterfølgeren til. my bad
Dere er medlemmer, dette er et forum.
Vi har subforum som ligger på kanten av loven.
Hva venter dere på?
Jeg synes stenging av tråder som sporer litt av er litt på kanten av det jeg synes skal modereres.
Avsporingen fører ofte til diskusjoner, noe som alltid er kjekt.

Men i slike tilfeller som "post rommet ditt"-tråden så er jeg enig i at man ikke skal spore av slik jeg og canon2k gjorde.

edit: Poenget kom litt uklart frem her, tenker jeg.
men det jeg mener er: Tråder som sporer av og leder til en saklig og interessant diskusjon bør ikke stenges, men tråder som leder til drittkasting og "jo/nei"-diskusjoner bør stenges.
Sist endret av RanDall; 22. august 2002 kl. 16:25.
Opprinnelig postet av wiz
Dere er medlemmer, dette er et forum.
Vi har subforum som ligger på kanten av loven.
Hva venter dere på?
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av RanDall
Avsporingen fører ofte til diskusjoner, noe som alltid er kjekt.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det ikke alltid er så kjekt, roter liksom til når det er masse poster som ikke har noe med topic å gjøre.
hm
Dette er et bra eksempel på god, gammaldags avsporing.

Det roter kanskje til, men så lenge man vet hvilket svar det blir referert til så er det gret.

Til det bruker man altså knappen "sitere"
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Synes avsporing aka offtopic er en dårlig ting.
Skal man søke opp noe, for og finne info seinere feks er det fint at ting holder seg on topic. Kommer man på noe lurt mens man skriver, kan man alltids lage en ny thread