Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1805
Hei,

Vet noen om det finnes noen tilsvarende program som nevnte i tittelen?
Greien er at Ventrilo kun har 8 slots når jeg hoster server selv. Har sendt forespørsel til Ventrilo for å forhøre om det finnes en løsning da jeg gjerne vil hoste noe privat.

Teamspeak.. Greien er at jeg kjører Solaris og det er foreløpig ikke support for teamspeak på den platformen.

Derfor lurte jeg på om det finnes noe tilsvarende, eller en fiks for eksempelvis TeamSpeak.
Skype, for all del. Kjører lett, du er ikke serveravhengig, og lydkvaliteten er topp.
JMR
Trådstarter
Jeg bruker skype til venner og lignende, og jeg er enig med deg. Skype er helt topp, men det er ikke det jeg ser etter i dette tilfellet. Jeg ønsker og hoste en server tilgjengelig for 50 stk pluss, og jeg er ikke interessert i og leie server og lignedne. Derfor om det finnes noen løsninger til å få eksempelvis TeamSpeak til og fungere på Solaris, eller andre lignende programmer.

Takk for svaret dog.
Sist endret av JMR; 16. februar 2010 kl. 13:01.
VÆR så snill å ikke anbefal skype, da det har en helt annen målgruppe/ bruksområde.
Greia med teamspeak og ventrilo, er at det er hot key basert. Det gir mange fordeler da man ikke har sus i bakgrunnen hele tiden, når folk ikke prater. Sitter man å gamer er det veldig irriterende å ha sus konstant i bakgrunnen, og enda værre hvis mora til kompisen din kommer inn å gaper at det er middag...

Du kan kjøpe ventrilo server på gamehosting, eller speedgaming.


EDIT: så ikke at du ikke var interessert i å leie før nå etterpå.
Sist endret av trauMa; 16. februar 2010 kl. 13:07.
Sitat av JMR Vis innlegg
Jeg bruker skype til venner og lignende, og jeg er enig med deg. Skype er helt topp, men det er ikke det jeg ser etter i dette tilfellet. Jeg ønsker og hoste en server tilgjengelig for 50 stk pluss, og jeg er ikke interessert i og leie server og lignedne. Derfor om det finnes noen løsninger til å få eksempelvis TeamSpeak til og fungere på Solaris, eller andre lignende programmer.

Takk for svaret dog.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om Mumble kan kjøre på Solaris. Antar at det ikke kan det men du kan jo se inn i det. Ellers har du jo XMPP men er usikker hvor god voip-støtten er i det.
JMR
Trådstarter
Takk for svar. Skal sjekke det litt mer ut, men jeg mener at Murmur ikke kan kjøres på solaris. XMPP er jeg ikke særlig kjent med, så skal ta og lese litt om det.
Ventrillo server versjon 2.1.4 har ikke brukerbegrensning. Du kan prøve ut den siden du har muligheten til å hoste selv.
JMR
Trådstarter
Takk Rodwelt. Det skal jeg gjøre.
Du har også vent servere som er gratis som man kan låne, altså signe up at du vil låne den så får du låne den så å så lenge. til du må signe up på nytt. litt dritt men funker forsåvidt
Hvis du hoster ventrilo server selv må du konfigruere konfig filen, den er satt til 8 som standard. I konf.filen kan du sette hvor mange porter som skal være tilgjenglig. Dessuten krever det ganske bra opplinje for en server med så mange som 50 slots om de blir brukt da : p
Sitat av thumber Vis innlegg
Hvis du hoster ventrilo server selv må du konfigruere konfig filen, den er satt til 8 som standard. I konf.filen kan du sette hvor mange porter som skal være tilgjenglig. Dessuten krever det ganske bra opplinje for en server med så mange som 50 slots om de blir brukt da : p
Vis hele sitatet...

sant sant
Sitat av thumber Vis innlegg
Hvis du hoster ventrilo server selv må du konfigruere konfig filen, den er satt til 8 som standard. I konf.filen kan du sette hvor mange porter som skal være tilgjenglig. Dessuten krever det ganske bra opplinje for en server med så mange som 50 slots om de blir brukt da : p
Vis hele sitatet...
Hvis jeg tolker deg riktig, mener du at han kan redigere 8slots ventrilo server-konfigfilen til 50slots?

- Ihvertfall om det var riktig tolket, er dette feil ^^,

Jeg prøvde på det samme, men den ville fortsatt ikke ta imot mer enn 8 tilkoblinger, men fikk lastet ned en ventserver med 28 slots, og du må enten finne en til nedlastning, eller kjøpe en ventserver for å få mer enn 8 slots

Anbefaler da ikke å hoste egen ventserver, da du må "forwarde" porter, sette standard IP på PCen din osvosv.
Det kan bli litt rot om du ikke har vært borti det før :P
JMR
Trådstarter
Sitat av thumber Vis innlegg
Hvis du hoster ventrilo server selv må du konfigruere konfig filen, den er satt til 8 som standard. I konf.filen kan du sette hvor mange porter som skal være tilgjenglig. Dessuten krever det ganske bra opplinje for en server med så mange som 50 slots om de blir brukt da : p
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke helt om jeg forstod dette riktig. Jeg kan konfigurere hvor mange porter som skal være tilgjengelig i konfig filen --> Vil dette gi meg noe mulighet for å få flere brukere inn på samme rooms etcetera?

Serveren står på en 1gbit linje, så tror forsåvidt det burde gå.

Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hvis jeg tolker deg riktig, mener du at han kan redigere 8slots ventrilo server-konfigfilen til 50slots?

- Ihvertfall om det var riktig tolket, er dette feil ^^,

Jeg prøvde på det samme, men den ville fortsatt ikke ta imot mer enn 8 tilkoblinger, men fikk lastet ned en ventserver med 28 slots, og du må enten finne en til nedlastning, eller kjøpe en ventserver for å få mer enn 8 slots

Anbefaler da ikke å hoste egen ventserver, da du må "forwarde" porter, sette standard IP på PCen din osvosv.
Det kan bli litt rot om du ikke har vært borti det før :P
Vis hele sitatet...
Takk for omtanken, men det skal nok gå greit. Hvis jeg får noe problemer, så har jeg google.com.

Hvor fant du ventrilo server med flere slots?

Jeg har forøvrig søkt en hel del for og finne en VT server til Solaris SPARC med flere slots enn 8. No such luck yet. Mulig jeg må hone litt på google skillsene. :-/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gå til: http://www.holyfrey-hosting.com prisene for teamspeak 3 er råbillig, og stabile servere.
Guildet mitt har brukt Teamspeak 3 siden den vart ofetliggjort og det rule.
Etter det jeg har funet ut er det ingen som er biligere.
Sitat av thumber Vis innlegg
Hvis du hoster ventrilo server selv må du konfigruere konfig filen, den er satt til 8 som standard. I konf.filen kan du sette hvor mange porter som skal være tilgjenglig. Dessuten krever det ganske bra opplinje for en server med så mange som 50 slots om de blir brukt da : p
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke av den grunn av at hele serverprogrammet er laget akkurat til 8 stk. Er ikke bare en random variabel du kan gjøre om, og i hvertfall ikke .conf filen.

Buffere ol er alle satt slik at det ikke vil fungere med mer enn 8 stk, uansett hva du prøver. Tro meg, jeg har letet lengre enn langt for å finne en cracket version, men det finnes bare ikke til 3.3.x eller hva nå de nyeste er.

EDIT: Hvis du trenger en TS server så bare pm, jeg har nok av båndbredde, og har en linux server som surrer å går uten at jeg får bruk for den.
Sist endret av MikeHunt; 21. april 2010 kl. 05:56.
Heh, når jeg ser dere prater her om å betale for ting som kan være gratis må jeg bare le.

hvorfor er det så vanvittig få som er klar over mumble?

Mumble er en alternativ open-source VoIP programvare, leverer bedre lyd, med lavere latency, har en helt gratis klient og en helt gratis server - med ubegreneset (iallefall opp det det internettlinjen klarer å levere) antall brukere.
Ventrilo og Teamspeak er for scriptkiddies og folk som spiller wow.
Ekte menn bruker mumble.

I tillegg; mumble støtter ALLE plattformer, og ikke bare windows.

http://mumble.sourceforge.net/
Sist endret av RandomiZed; 21. april 2010 kl. 06:14.
Anbefaler ihvertfall Mumble som ett alternativ til ventrilo. Mindre ping\Bedre lyd.