Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1177
La oss si at det er et nettsted som går veldig bra i utlandet , er det da lov å lage en nesten helt lik nettside med .no domene med samme konsept bare på norskt? kan de kreve rettighetene for domenet? er Dette lov?
Så vidt jeg vet så er ikke det mulig å ta patent på et konsept enda. Det ville blitt litt vanskelig hvis man tenker på f.eks. betaling på internett da med, paypal, payex ect. Men hvis du lager nettsiden helt lik tror jeg du vil få trøbbel, ikke bare med at de krever nettstedet, men med søksmål. Kan jeg spørre hvilket nettsted du tenker på?
Gjest
Trådstarter
ja tenkte meg det... jeg hadde tenkt å lage fmylife i norsk verson siden jeg eier domenet fmylife.no
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ja tenkte meg det... jeg hadde tenkt å lage fmylife i norsk verson siden jeg eier domenet fmylife.no
Vis hele sitatet...
Fresht enkeltmannsforetak - "FMyLife"
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Fresht enkeltmannsforetak - "FMyLife"
Vis hele sitatet...
Hø? Hvor kom enkeltmannsforetak inn?
Kan du ikke heller gjøre noe litt mer korrekt og kall det plivetmitt.no? "Jeg kopierte et domene og blir saksøkt! Pul livet mitt!" - hør hvor fint det klinger!
Gjest
Trådstarter
jeg hadde ikke tenkt at siden skulle bli prikk lik som fmylife.com men at den skulle ha samme konsept men anderledes look og litt annet morsomt der... men denne ideen ser litt mørk ut nå.........
Merkenavnet er kopibeskyttet, antar jeg. Mange ville nok også trodd at du ga deg ut for å være FMyLife.
Gjest
Trådstarter
FML.......hehe
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gjest
Trådstarter
Er det bare å gi opp å lage fmylife i norsk verson siden jeg eier domenet fmylife.no ?

eller bør jeg ta kontakt med mennene bak den opprinnelige siden fmylife.com for å høre om jeg kan sammarbeide med de?
eller bør jeg bare gi opp fmylife.no? og heller lage en norsk verson av det samme? ( kan jeg gjøre dette: Feks: "pullivetmitt.no med samme konsept bare på norsk?

noen innspill?
Spørs hvilke rettigheter de har på navnet.
Om det er kopibeskyttet o.l, må du nok spørre de om lov.
Har de ingen rettigheter, så kan du gjøre hva enn du vil med navnet.

Uansett, så er det nå alltid hyggelig å få en forespørsel om noe sånt. Tipper jeg hadde blitt småhissig om noen stjal min ide og mitt navn, og lagde en kopi av det på ett annet språk...

Når det kommer til likhet på nettsiden, så må du stortsett passe på å scripte ALT selv... Og ikke kopiere noe kode ifra de. Og helst ikke kopiere designet.

Alt i alt: Undersøk hvilke rettigheter de har på navnet. Har de ingen, er det rettfram for deg.
Gjest
Trådstarter
Hvordan eller hvor kan jeg finne ut hvilke rettigheter de har?
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Hvordan eller hvor kan jeg finne ut hvilke rettigheter de har?
Vis hele sitatet...
spør dem? (titegn)
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Hvordan eller hvor kan jeg finne ut hvilke rettigheter de har?
Vis hele sitatet...
hah! Tatt en titt her?:

http://www.fmylife.com/api