Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1100
På mange bilnøkler så er det sånn knapp man kan trykke på for å åpne bilen (Fjernlås).

På min bil må man nesten helt inntil bilen for at det i det hele tatt skal virke.

Er det noen måte man kan forsterke signalet eller noe sånt?
Sitat av Chaviz Vis innlegg
På mange bilnøkler så er det sånn knapp man kan trykke på for å åpne bilen (Fjernlås).

På min bil må man nesten helt inntil bilen for at det i det hele tatt skal virke.

Er det noen måte man kan forsterke signalet eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Bytte batteri
Les manualen eller spør bilforhandleren din.
jaG
Produktutvikler
Press kontrollen mot skallen og trykk.

Jeremy Clarkson prøvde dette på en TWR. Funket tydligvis. Tviler på at det gjør deg noe godt, men kan jo prøve.
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Rent bortsett fra at Kipkay lodder en ledning på krystallet i fjernkontrollen. Krystallet kaller han antenne, og bekrefter vel at han ikke har så mye peiling på hva han driver med.
Jeg har samme problemet med min fjernlås for Renault Clio. Den benytter sev av en IR LED, og en IR mottaker i bilen. Må stå inntil vinduet, og sikte opp mot taket for å treffe mottakeren. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å forsterke signalet? (Batteri er byttet). Er ikke fremmed for lodding og slikt, om det må til
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
IR + bil var den dårligste oppfinnelsen siden "The Fist".

Anbefaler deg at du tar en prat med forhandler om _hvorfor_ det skjer, så kan du finne ut hva du skal gjøre utifra det.
Bilen er gamel, og godt brukt. Kjøpt brukt. Ja, IR er nok langt ifra en optimal løsning, da det er mye som kan forstyrre signalet. Vurderer å bare skru opp hele IR mottakern, og nøkkelen, og sjekke om det er noe som kan la seg gjøre. Tenker kanskje det går an å finne en IR LED som sender "sterkere" signaler.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Høres mer ut som den sender signalet i helt feil vinkel enn at det har noe med styrken på signalet å gjøre dog.
Har akkutrat samme problem med min renault laguna. Har og hørt flere det er helt likt med.
Har prøvd å bytte batteri i min, men det hjelper fint lite.