Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3346
Heisann! Per dags dato bor jeg i studenthybel og venter foreløpig på at ruteren og internett som de skal fikse for meg er i boks. I mellomtiden bruker jeg 4g nettet mitt, men skulle gjerne ha "lånt" et av naboene sitt nett Er det noen her som vet om en måte jeg kan hacke meg inn på nettet dems eller må jeg gå fra dør til dør og spørre om passord?

Takker for svar
Du vet det ordtaket "give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime" ?
https://www.kali.org/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, samtlige ISPer i dag bruker WPA2. Det kan du i praksis drite i å få utretta stort med.
Det er jo langt ifra umulig å cracke WPA2, men det kan ta lang tid å sjansen for suksess er relativt liten om wifi passordet er komplisert å langt. Du trenger også en wifi adapter som fungerer til denne typen ting å de kan være litt dyre.

Tror du har større sjanse om du går på døra til naboen med en 200lapp og spør om du kan få bruke tråløsen dems i noen dager/uker for en liten penge
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, samtlige ISPer i dag bruker WPA2. Det kan du i praksis drite i å få utretta stort med.
Vis hele sitatet...
Riktig nok er ikke det noe jeg bevist ser etter, men jeg har et inntrykk av at majoriteten av ISPene sender ut ruterne med WPS aktivert som default. Aktiv WPS funksjonalitet gjør jo saken veldig overkommelig.

Sitat av Alge Vis innlegg
Det er jo langt ifra umulig å cracke WPA2, men det kan ta lang tid å sjansen for suksess er relativt liten om wifi passordet er komplisert å langt.
Vis hele sitatet...
Vinne i lotto er også mulig.
Sist endret av 0xFF; 13. september 2017 kl. 21:57.
Du kan jo bruke kali eller lignende til å se om noen fortsatt bruker WEP/WPS (mot alle odds). Da er situvasjonen å sjansen for suksess en helt annen, men du trenger fortsatt den adapteren jeg snakker om (tror jeg)

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Riktig nok er ikke det noe jeg bevist ser etter, men jeg har et inntrykk av at majoriteten av ISPene sender ut ruterne med WPS aktivert som default. Aktiv WPS funksjonalitet gjør jo saken veldig overkommelig.
Vis hele sitatet...
Trodde det var ganske standard med WPA2 i dag jeg?
Men vist du sier det så, du har nok mer kunnskap innen tematet enn det jeg har sikkert
Sist endret av Alge; 13. september 2017 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alge Vis innlegg
Du kan jo bruke kali eller lignende til å se om noen fortsatt bruker WEP/WPS (mot alle odds). Da er situvasjonen å sjansen for suksess en helt annen, men du trenger fortsatt den adapteren jeg snakker om (tror jeg)



Trodde det var ganske standard med WPA2 i dag jeg?
Men vist du sier det så, du har nok mer kunnskap innen tematet enn det jeg har sikkert
Vis hele sitatet...
1
http://www.ebay.com/itm/New-TP-Link-...YAAOSwwvZZVfYh

2
http://www.ebay.com/itm/1000M-Outdoo...4AAOSwPWRZSpgD

Den første anbefales varmt flere steder. Nr 2 er noe jeg kom over ved en tilfeldighet. Uten å røpe for mye inneholdt esken en meget gøyal bruksanvisning. Å jeg som trodde det var et bomkjøp
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Alge Vis innlegg
Trodde det var ganske standard med WPA2 i dag jeg?
Men vist du sier det så, du har nok mer kunnskap innen tematet enn det jeg har sikkert
Vis hele sitatet...
WPS er ein bypassmekanisme der du bruker ein relativt kort pinkode for å autentisere dignser. Den har massive sikkerhetsproblemer. 0xFF har heilt rett i at eg ikkje tenkte på det.

https://null-byte.wonderhowto.com/ho...ifite-0161588/
https://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_...ulnerabilities
Takk for oppklaringen vidarlo =)

Natz: humm, nei de var jo ikke så dyre heller
Hvis naboen din har nogenlunde oppdatert utstyr tror jeg du kan glemme å skulle cracke passordet.

WPS er en mulighet, men såvidt jeg vet har problemene med WPS blitt patchet på nytt utstyr.

Sannheten er vel at det er ganske vanskelig å cracke WiFi i dag litt avhengig av omstendighetene rundt, passordstyrke, gammel eller nytt utstyr, dine ressurser og motivasjon.
Tror den kjappeste løsningen er å forklare til naboen at du trenger det til skole, og at du får ditt eget nettverk en gitt dato, vær hyggelig og si du kan spytte inn en hundrings eller to for bryet.

Edit: Og den eneste lovlige..
Sist endret av Grossie; 14. september 2017 kl. 06:22.
Prøvd å spørre naboen om du får låne nett frem til du får eget? Stikke til h*n en pakke med øl eller en vinflaske bør gjøre susen. Det enkle er ofte det beste.
Steg 1 blir å scanne rundt etter nettverk med OK styrke på. Airodump-ng er fin til dette formålet. Du ønsker å skru på det å vise WPS-informasjon også med --wps. Hvis noen av nettverkene har WEP-kryptering, heter noe sånt som privatABCDEF (bare store bokstaver/tall), eller støtter WPS så har du muligheter. Om ikke så er det bare å spørre en nabo om du vennligst kan få låne. Kanskje tilby en slant, eller bake noe til å bestikke de med.