Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4959
Titta litt oppi skoffen min her i dag og fant igjen en bag med noe elendig weed jeg fikk tak i litt før jul. Ble lovet bra saker og kjøpte en del i slengen, men det viste seg selvsagt å være langt under middels. Dette ble kjapt bytta ut med bedre varer og har tydligvis blitt liggende siden. Det skal være rundt 8g der

Er det noen måter jeg kan få brukt opp denne før det eventuelt mugler og må kastes? Hvis ikke det allerede er risky å bruke noe som har vært lagra i 2x ziplock poser i et par mnder.

Jeg tenkte på å lage hasj av den, finnes det enkle metoder som ikke krever X antall kjemikalier eller masse forskjellig utstyr? Jeg har hørt at man kan bruke et strykejern og stekepapir for å lage olje, noen som har prøvd noe sånt? Det er ikke så veldig nøye hvor mye jeg får igjen av 8g, er bare for å få brukt det opp uansett.

Edibles er jo også en mulighet, men jeg synes det fort kan bli litt villt dersom man doserer litt feil. Kanskje mer chill med litt svakere innhold om man bruker samme utgangspunkt som med sterkere cannabis?
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Visst det er dårlig pot vil det reflektere i evt olje. Jeg ville evt brukt det som tobakk. Når jeg har dårlig pot går det gjerne 25% tobakk resterende 75% blandet med god og dårlig pot
Trådstarter
Jeg tenkte kanskje man ville få mindre olje per g med weed hvis weeden var dårlig. Hvis selve oljen/hasjen man lager blir like dårlig er det jo ikke noe poeng.

Jeg røyker så lite om gangen at jeg ikke har bruk for noe å blande selve cannabisen ut i, ellers hadde jo det vært en god ide.
Den enkleste metoden for å lage hasj er ved bruk av "rosin"-metoden. Gå på youtube å søk "rosin tech", der finner du mange videoer som viser hvordan dette gjøres.
Feks: https://www.youtube.com/watch?v=EBFUUUenoOs

Eneste du trenger er en rettetang, bakepapir og buds. Du bretter bakepapiret å legge en bud inni, for så klemme rettetanga (med lav/middels temp) ganske hardt over budsen/bakepapiret, og hasjen/konsentrat kommer sivende ut å fester seg til bakepapiret. Da gjenstår det kun å samle hasjen som er på bakepapiret å røyke det.

Dette kan også gjøres med hasj, men da må man også ha 25 micron bubble hash bags eller 50 micron screens i rustfritt stål(medisinsk grad) mellom hasj og bakepapir. Sistnevnte er det jeg anbefaler, da det er mer slitesterkt og gjengbruksverdien er høyest. Skal nok ligge noen videoer om dette også på youtube..

Hadde det vært jeg som hadde gammel weed liggende ville jeg nok laget smør av det, for så bakt noe med det etterpå. Du kan jo evt prøve å lage rosin-hasj først, for så lage smør av restene/budsene etterpå..
Trådstarter
Det var den metoden jeg hadde hørt om før. Mulig jeg prøver den med en liten bud da for å se hvordan det blir!

Hvis det funker dårlig så lager jeg nok bare noen milde edibles, har heldigvis liggende utstyr til å lage edibles i kapselform. Meget praktisk
Sitat av topdogg Vis innlegg
Det var den metoden jeg hadde hørt om før. Mulig jeg prøver den med en liten bud da for å se hvordan det blir!

Hvis det funker dårlig så lager jeg nok bare noen milde edibles, har heldigvis liggende utstyr til å lage edibles i kapselform. Meget praktisk
Vis hele sitatet...
Ja, du får prøve det ut! Jeg er usikker på hvordan det blir med gamle buds, men funker nok sikker fint. Du får ut mesteparten av THCen fra weeden, men ikke alt. Så er derfor jeg sier at du kan lage smør av restene om du velger å gå før den metoden.

Veldig hendig når man har slikt utstyr. Laget selv cannasmør fra gammel weed for noen måneder siden, og jeg merket nesten ikke noe forskjell på effekten. Bare husk at cannasmør/olje mugner relativt raskt (selv i kjøleskap), så det hadde kanskje vært lurest å oppbevart de fleste av kapslene i fryseren om du ikke skal fordøye dem første uka.
Hvor dårlig er poten? Null krystaller?
Trådstarter
Veldig lite potent som jeg kan huske. Ser nesten mer potent ut nå, så jeg lurer på om ikke den er blitt dårlig. Hvor lenge kan weed oppbevares i ziplock poser i romtemp?
Sitat av topdogg Vis innlegg
Veldig lite potent som jeg kan huske. Ser nesten mer potent ut nå, så jeg lurer på om ikke den er blitt dårlig. Hvor lenge kan weed oppbevares i ziplock poser i romtemp?
Vis hele sitatet...
Det er nok neppe et problem. Hvis det er i helt normal luftfuktighet kan det lagres veldig lenge med den metoden.

Hvis den var dårlig kuret, så kan det hende den lukter og smaker litt bedre nå.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Hvor lenge kan weed oppbevares i ziplock poser i romtemp?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si, og at den har vært oppbevart i en ziplock-pose gjør det ikke noe bedre. Det kommer helt an på om den har vært utsatt for lys, store fukt- og temperaturforskjeller. Weeden kan nok trygt konsumeres så lenge den ikke viser noen tegn til mugg eller forråtnelse.

Den gamle weeden jeg snakket om i innlegget over her hadde jeg oppbevart over 1,5 år i en lys- og lufttett beholder. Den viste noe tegn til at den hadde ligget lenge, men ikke faretruende mye.
Legg weeden i bakepapir og bruk en sånn rettetang til å presse ut olja, så røyker du den etterpå.
Hva med å bake med den?
Sjekk nøye for mugg, da dette er veldig usunt, skjedde med 1 glass og 1 zip pose jeg sparte på som ikke var lagret godt samtidig lenge, ble syk før jeg merket det på cannabisen, var snakk om lite
Trådstarter
Sitat av snowR Vis innlegg
Sjekk nøye for mugg, da dette er veldig usunt, skjedde med 1 glass og 1 zip pose jeg sparte på som ikke var lagret godt samtidig lenge, ble syk før jeg merket det på cannabisen, var snakk om lite
Vis hele sitatet...
Hvilken type glass var det? Jeg har den gode weeden min på glass med vakuumtett lokk ment for å oppbevare mat. Håper det holder seg en stund da.

Den fra ziplockene ser suspekt ut så mest sansynlig blir det kasta. Skal sjekke det grundigere først, men gidder ikke ta noen sjangser på sånt. Hvite/sølvfargede små 'hår' på stilken på noen buds, kan jo ikke være et godt tegn?

Spent på rosin-metoden om weeden ser grei ut. Takk for alle gode forslag!
Sist endret av topdogg; 14. april 2017 kl. 00:16.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Hvilken type glass var det? Jeg har den gode weeden min på glass med vakuumtett lokk ment for å oppbevare mat. Håper det holder seg en stund da.
Vis hele sitatet...
Var vanlig syltetøy glass med skru kork som var litt vridd, kanskje litt fukt i glasset.

Sitat av topdogg Vis innlegg
Skal sjekke det grundigere først, men gidder ikke ta noen sjangser på sånt. Hvite/sølvfargede små 'hår' på stilken på noen buds, kan jo ikke være et godt tegn?!
Vis hele sitatet...
Sjekk grundig, det er nok ikke et godt tegn.
Prøv å røyk en rein joint, om det ikke gir deg noe særlig, kast det i dass.
Når du sier den ser mer potent ut nå, så tror jeg du burde sjekke nøye. Jeg fikk weed en gang som ved første øyekast så ut som var full av krystaller. Men når jeg testet det smakte det ikke bra. Så etter nærmere inspeksjon, så jeg at det jeg trodde var krystaller, var mugg. Helt hvitt mugg. Små korte mugghår på hele weeden... 20 gram weed rett i dass.
Sist endret av Stone1; 18. april 2017 kl. 05:38.
Oppbevarer man fuktige buds lufttett er det lurt å lufte posen regelmessig, eller så kan det mygle fort om det blir liggende noen dager. Typiske symptomer er små tynne bomullslignende hår som stikker ut og at lukten er uvanlig/råtten. Tørr weed oppbevares helt fint, ca like lenge som krydder, i ziplock/luftett beholder i en skuff o.l så lenge det er mørkt og OK luft i rommet.
Sist endret av RosaElefant; 18. april 2017 kl. 10:22.
Hvor lenge kan man oppbevare hasj? Jeg har hatt et par g i en vanlig brødpose og den har ligget slengt i nattbordsskuffen to uker. Den er tørr og knallhard. Men eregner den dårlig? Merker litt, men ikke så mye når jeg røyker det.
Sitat av Noobgirl Vis innlegg
Hvor lenge kan man oppbevare hasj? Jeg har hatt et par g i en vanlig brødpose og den har ligget slengt i nattbordsskuffen to uker. Den er tørr og knallhard. Men eregner den dårlig? Merker litt, men ikke så mye når jeg røyker det.
Vis hele sitatet...
Hvertfall lengre enn 2 uker. Har oppbevart hasj i opptil et halvt år uten å merke endring i kvalitet, så lenge du oppbevarer det mørkt og tørkt så skal ikke du merke noe heller. Er vel i såfall bare dårlig shit du har.
Jeg har oppbevart det mørkt og tørt ja. Men ikke lufttett akkurat. Kanskje det bare er dårlig ja. Litt nummer, haha.