Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3454
Hei godtfolk!
En bekjent har lyst å prøve rusmidler igjen og har nevnt hasj, flein og mdma som sine favoritter. H*n har prøvd disse tidligere, men da uten zoloft. Noen som har prøvd å kombinere zoloft og et av rusmidlene og som vet evt følger av dette?

Har hørt det ikke er bra å blande ssri med overnevnte og tenkte derfor å høre om det er noen som har prøvd evt vet om det er farlig.
Det er selvsagt ikke snakk om å kombinere alt på en kveld.

Setter pris på alle tilbakemeldinger!
http://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png

Ikke farlig, men heller ikke å anbefale. Cannabis burde fungere, selv om det ikke akkurat er anbefalt å røyke om man er deprimert.
Sist endret av Mirage; 13. november 2016 kl. 01:30.
Har brukt zoloft i en periode tidligere. Cannabis-bruk gikk greit for meg, men det er veldig individuelt mtp. de psykiske problemene man har. Flein er jeg usikker på, men MDMA er bortimot bortkastet om man er på SSRI. SSRI'en fungerer jo ved å holde på serotoninen i hjernen og MDMA funker ergo ikke som den skal. Brukte MDMA en gang ikke så lenge etter at jeg sluttet på Zoloft (2-3 uker, tror jeg) og effekten var dermed hemmet.
dazezone: hvor lenge etter å ha sluttet på SSRI tror du man kan ta MDMA med full effekt?
Trådstarter
26 7
Takk for svar! Det er så mange hyggelige og hjelpsomme personer innpå her
Godt å høre at det ikke er direkte farlig å blande ihvertfall. Får prøve å overtale h*n til å vente til medisineringen er ferdig!
Zoloft og liknende SSRI skal jo brukes i lang tid etter at den verste depresjonen er over, for å hindre tilbakefall sier de fagfolkene.
Tenker at om kameraten din er over den tyngste kneika og ikke lengre er fylt med tanker om å gi opp fullstendig så går det helt sikkert bra med cannabis. LSD sies jo å hjelpe mot depresjon, og endel deprimerte rapporterer at de etter LSD har en mental after glow og forhøyet livsgnist i 6-12 måneder etter en LSD tripp. Kanskje gjelder dette også flein? Dette kan dere jo forsøke å finne ut av, og om dere ikke finner noe konkret på flein så kanskje heller vurdere syrelapper med LSD fremfor flein?

MDMA ville jeg personlig ligget langt unna sålenge det er snakk om depresjon, medisinering med SSRI (zoloft). Å plutselig oppleve verdens største nedtur etterpå eller få akutt nedtur kanskje med akutte suicidale tanker ville jeg ikke tatt sjansen på. Nedturer kan være tunge nok for folk som er utgangspunktet er normalt balanserte, så spesielt viktig å tenke på hva som kan skje på nedtur når det ligger en depresjon i bunn som alt er under behandling.
Sist endret av frtoretang; 14. november 2016 kl. 10:28.
Sitat av seroto9n Vis innlegg
dazezone: hvor lenge etter å ha sluttet på SSRI tror du man kan ta MDMA med full effekt?
Vis hele sitatet...
Kommenterte det nettopp i en tråd og tenker det kan varierere fra person til person med tanke på forskjellig hjernekjemi, men mininimum 4. Helst 6-8 uker, tenker jeg.
Trådstarter
26 7
frtoretang takk for utfyllende og informerende svar.
Vi kommer nok til å teste flein om etpar uker når det passer. H*n har vist fått beskjed av legen at h*n skal begynne med nedtrapping på medisineringen så da blir det gjerne en runde med mdma om ikke så alt for lenge og.
Trå forsiktig nå, emma kan være ugrei om det ikke er balanse i kjemikaliene i toppen i utgangspunktet. Kan lede til serotinindefekt(?) har jeg blitt fortalt. Og det kan være svært alvorlig. Husk at selv etter nedtrapping og evt. seponering så kan det tenkes at depresjonen fortsatt sitter i og at seopneringen dermed ville blitt reversert etter noen uker eller måneder. Og da er det neppe gunstig å gjøre et kjempeuttak av serotonin som følge av mdma.

Tenk på at kompisen din faktisk er sjuk, depresjon kan være svært alvorlig ja faktisk dødlig ifht selvmord bl.a. Når dere nå ønsker å teste rus så hvorfor ikke fokusere på rus som har potensiale til gjøre kompisen din bedre, kanskje tilogmed symptomfri over lang tid? LSD kan ha den effekten. Og den kan også gi lindring av depresjon i oppimot et år etterpå. Om LSD ikke frister, så kanskje er det andre rusmidler som har den samme "bivirkningen" som LSD har? Altså som kan bidra positivt i forhold til depresjon?

Om dere er fast bestemt på emma så forsøk å lese alt dere kan få tak i forhold til hvordan emma virker eller kan virke på folk som bruker/har brukt zoloft pga depresjon. Det siste dere ønsker er vel at kompisen skal bli ennå sjukere?
Sist endret av frtoretang; 16. november 2016 kl. 20:18.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
H*n har vist fått beskjed av legen at h*n skal begynne med nedtrapping på medisineringen så da blir det gjerne en runde med mdma om ikke så alt for lenge og.
Vis hele sitatet...
Husk å gi god tid etter slutt av medikamentet, da det ofte henger litt igjen en stund.
Sist endret av snowR; 16. november 2016 kl. 20:18.