Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1831
Hey! Jeg er ganske alene om min interesse for longboard: kun 1 - 2 andre venner av meg deler lidenskapen.

I vinter begynte vi tre å planlegge en roadtrip i Norge for å skate de beste bakkene, men det viste seg etterhvert at tredjemann måtte kaste inn håndkleet pga. ryggproblemer. Etter mye snakk fant vi ut at vi skulle høre rundt med kjentfolk, men det viser seg at ingen har tid eller penger til å være med. Så fant vi plutselig ut at vi kunne være litt gærne og legge ut en post her, slik at andre som kanskje er i samme situasjon som oss får muligheten til å være med på noe gøy. I tillegg er det alltid positivt å utvide omgangskretsen sin innen for longboard, iallefall for oss som ikke har så mange andre å rulle med.

Det vi krever av deg er følgende:
- Du har lappen for bil
- Du er en hyggelig person, rett og slett
- Du er ikke en biltyv
- Du prøver ikke å lure deg unna bensinkostnader

Vi kan tilby dette:
- En uke med moro og sprell (øl?)
- Campingliv
- Lyseblå VW Boble 1974-modell med takstativ som du får kjøre innimellom
- Et Google Maps-kart med omkring 30 heftige spots, utarbeidet manuelt av meg selv med noe hjelp fra spotguiden på longboard.no
- Nye bekjentskap

Litt om oss:
To gutter (menn??) på 19 og 20 år fra Oslo. Jeg er nettopp ferdig med et år på folkehøgskole, og han andre har nettopp dimmet militæret. Jeg planlegger et arbeidsår, mens han skal på Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo.

Angående ferdighetsnivå så ligger vi vel rundt middels begge to. Vi liker sliding, crusing og freeriding, så det er fint om du er innenfor samme interesseområde sånn sett. Downhill er selvfølgelig også greit, men da må du mest sannsynlig kjøre alene.

Dato: fredag 20. - fredag 27. juli (dette kan endres med en dag til eller fra)
Location: Vestlandet hovedsaklig


Gutt eller jente spiller ingen rolle, og det er i utgangspunktet ingen øvre aldersgrense for dette. Det er samme hvor i landet du befinner deg, så lenge du kan komme deg til nedre halvdel innen 20. juli (vi kan plukke deg opp et sted).

Spørsmål tar jeg gjerne imot! Her er det egentlig bare å melde sin interesse, så plukker vi ut den første og beste! Ikke vær redd fordi du føler deg for dårlig eller for god! Jeg svarer på spørsmål her i tråden eller på PM.

Håper noen har lyst til å være med! Mvh. Petter

Dette er også postet på asfaltsurfer.com
Drar dere innom Sogn & Fjordane, så gi lyd! Jeg joiner gjerne et par dager med longboarding.

Hadde jeg vært gammel nok til å ha lappen hadde jeg joina på flekken!
God tur!
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Drar dere innom Sogn & Fjordane, så gi lyd! Jeg joiner gjerne et par dager med longboarding.

Hadde jeg vært gammel nok til å ha lappen hadde jeg joina på flekken!
God tur!
Vis hele sitatet...
Kult! Ja, vi kommer nok helt garantert innom der. Kanskje du kunne foreslått noen steder også, hvis du vet om noen?
Jeg har ingen å dele min interesse med så dette hadde jo vært kjempemoro. Jeg bor i Oslo men vet ikke helt om jeg får hoppet på though
Men så var datoen ganske feil.
Men fikk ikke lest hele tråden er i hastverk akkurat nu, mene hva er longboard, noe ala roadtrip?
Hvis du sikter til hva longboard er;

http://www.statepress.com/archive/files/images/longboard_web.jpg


Men du må nesten ha bodd under en stein de siste 10 åra hvis du ikke vet hva det er
*insert tittel her*
Sitat av KaiN Vis innlegg
Men så var datoen ganske feil.
Men fikk ikke lest hele tråden er i hastverk akkurat nu, mene hva er longboard, noe ala roadtrip?
Vis hele sitatet...
Longboard er et surfebrett på asfalt. Det er sammekonseptet som et skateboard, men det er mye lenger og kan være beregnet på bla. Fart,Touring, Sliding (hard skrens) etc.

EDIT; Ninjaed
Sist endret av kodi4k; 10. juli 2012 kl. 13:41.
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av emmma Vis innlegg
Jeg har ingen å dele min interesse med så dette hadde jo vært kjempemoro. Jeg bor i Oslo men vet ikke helt om jeg får hoppet på though
Vis hele sitatet...
Hmm ok, men husk at muligheten er der, da! Har et par andre som er interesserte, så må vite sikkert før helga om jeg skal ta deg med i betraktninga
Ville garantert ha blitt med, bare jeg hadde vært ett år eldre :/ Er 17 : p Jeg har lett-lappen da, hvis det hjelper? haha

Jeg hadde garantert vært med hvis jeg hadde vært 1 år eldre :/ er 17 : p Jeg har lett-lappen da, hvis det hjelper? haha
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av abeth2k3 Vis innlegg
Jeg hadde garantert vært med hvis jeg hadde vært 1 år eldre :/ er 17 : p Jeg har lett-lappen da, hvis det hjelper? haha
Vis hele sitatet...
Det holder ikke, dessverre
Sitat av abeth2k3 Vis innlegg
Ville garantert ha blitt med, bare jeg hadde vært ett år eldre :/ Er 17 : p Jeg har lett-lappen da, hvis det hjelper? haha

Jeg hadde garantert vært med hvis jeg hadde vært 1 år eldre :/ er 17 : p Jeg har lett-lappen da, hvis det hjelper? haha
Vis hele sitatet...
Ikke for å bryte inn men han kunne vel holdt følge med dere uansett? Han kjører bare motorsykkel og sørger for seg selv.
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Ikke for å bryte inn men han kunne vel holdt følge med dere uansett? Han kjører bare motorsykkel og sørger for seg selv.
Vis hele sitatet...
Jaja, men poenget med denne posten var å få tak i en annen utenom meg selv som kan kjøre bilen opp og ned, så jeg slipper å sitte bak rattet hele tida og får mer tid på å kjøre brett
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det stemmer jo ganske bra da, alderen som er nevnt stemmer jo også, men hva vet vel jeg
Sist endret av Oatre; 18. juli 2012 kl. 13:43.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Det stemmer jo ganske bra da, alderen som er nevnt stemmer jo også, men hva vet vel jeg
Vis hele sitatet...
Det gjør det. Men han sier de er fra Oslo, mens guttene i avisa er fra Kopervik. Uansett så synes jeg saken er stilig
You are pointless :)
Hadde vært helt awesome og blitt med! Er bare 15 år... Ser ut som om noen freaks har kopiert dere ^^
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha, nei, men det så fett ut! Kan forresten oppdatere folk her inne litt hvis noen lurer på hvordan det gikk:

Vi dro fredag 20. juli og skulle egentlig være på tur helt til fredag som kommer, altså 27. juli, men pga. regn, regn, regn, regn, regn, regn, regn, sinnsyke bensinpriser og en bil med sviktende motor ble vi nødt til å avslutte på tredje dagen... sinnsyk kjip følelse å ikke ha kommet lenger, men vi kom oss nesten helt til Nordfjordeid i Sogn og Fjordane før vi kjørte en sinnsyk etappe på 13 timer tilbake til Oslo i det værste regnet jeg noengang har vært med på. Ikke 5 minutter sammenlagt med vindusviskerne av.

Hva jeg har lært? Skal du på longboardtur i Norge må du ha jævlig flaks med været, mye penger og en bil som du VET at kan klare strekningen. Det virker kanskje kult og idyllisk å kjøre rundt i Norge i en lyseblå 74-boble på sommeren, men i virkeligheten er det dritt hvis ikke alt går på skinner. Sorry.

Jeg er gira på å prøve igjen neste sommer, da!
Sist endret av knewt_; 23. juli 2012 kl. 23:05.