Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1163
Iforhold til kjøp på kreditt i butikk. Leie bil.
Må man bare være svensk og kredittverdig så tar de en kredittsjekk i butikken og man viser førerkort og skriver under? Så handler man?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gjeld er ei sivil sak. Det er opp til kredittyter kva dei krev. Typisk vil det vere at du er busett i landet, og har ei fast inntekt.

Når det gjeld å leige bil så er vel stortsett kravet at du har eit fungerande kredittkort og eit gyldig førarkort.
Trådstarter
11 0
Må man betale med kredittkort når man leier bil? Kan man ikke betale kontant?

Og ja jeg forstår at den svenske personen må være kredittverdig.
Men det jeg lurer på er er det samme opplegget som norge. Man går inn. Elkjøp hjelper deg med med alt og du trenger bare legitimasjon.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av byggeren Vis innlegg
Må man betale med kredittkort når man leier bil? Kan man ikke betale kontant?
Vis hele sitatet...
Kjem an på, i så fall må du typisk stille med eit rimeleg stivt depositum. Kredittkort gir utleigeselskapet sikkerhet.
Du må ha kredittkort for å leie bil, det blir fryst et depositum på kortet. Så man må ha gyldig førekort og kredittkort for å leiebil. Gjelder hos alle kjente utleie firma
Trådstarter
11 0
Hva om man kommer med førerekort og bankkort uten dekning. Men jo jeg har kontant.
Det går jo det.
I de landene jeg har erfaringer fra er det kredittkort som gjelder. Depositum for typisk 10-12K (du må ha dekning for det selvsagt) eller en forsikring til rundt 10 euro dagen. Uavhengig hva du velger er det kredittkort som gjelder. Ikke kontanter.