Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3254
Heisann. Er det et sted man kan låne 5000 kr selv om man har betalingsanmerkninger? Ikke Ferratum bare. Har ingen eiendeler som kan settes som sikkerhet. Av helsemessige årsaker har det samlet seg opp noe gjeld.
Takk for evt svar.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk kontokreditt på lignende beløp i banken min, men det var i en periode jeg hadde stabile lønnsutbetalinger. Etter å ha spurt én gang for mye (tredje gangen på ett år) ble jeg innkalt til "bakrommet" hvor jeg fikk et nei, med beskjed om å kjøpe store pakninger med Pepsi Max (wut) og de påsto at de egentlig ikke hadde lov å gi meg lån. Nekter å tro at banken begikk noen lovbrudd ved å låne meg småbeløp.
Morsom måte å forklare det på
Jeg skal spørre banken min jeg. Ikke tenkt på det faktisk, for trodde det var umulig for meg. Så lenge de får pengene sine, er det vel greit jeg har fast og stabil inntekt =)

Det der gikk ikke så bra. Banken ville ikke gi meg noe lån
Sist endret av Elixyr1980; 28. september 2017 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan prøve https://www.ferratum.no/?xxxxxxxxxx=...xxxx=affiliate Årlig effektiv rente: 1915.52%
Vet ikke om du får pga dine betalings annmerkninger, men verdt forsøket. Renten er som du ser ikke helt bra
TS spesifiserte vel at akkurat det ikke var aktuelt.
Men nå er det vel ikke så veldig fristende å hjelpe noen med betalingsanmerkninger å skaffe seg mer gjeld for å betale gammel gjeld, så veit ikke om du kommer utenfor sleazy forbrukslån uansett.
Takker for tipset, men Ferratum blir ikke aktuelt. Det er pga et langt opphold på sykehuset at det er som nå. Dessverre. Det ordner seg om jeg får lånt 5000 liksom..
Gammel gjeld er det ikke ennå
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå inn på Lendo eller lignende og søk om lån. Du må regne med en rente opp til 16-19%, men du får kanskje svar fra et par banker på tross av bet. anm.

Kredittkort og overtrekk på vanlig konto skal heller ikke være noe problem.

Verdt forsøket.
Jeg har prøvd så mange steder nå, men skal sjekke litt mer
Forsøk å snakke med de du skylder penger for å få utsettelse eller betalingsplan.
Det er til Sykehuset, Get og Telenor det her, og jeg får delt opp, men det kommer jo nye regninger da. Pleier aldri å henge etter, men alle kan bli syke =/
Ahh så ikke at Ferratum ikke var aktuelt. Leste nok litt fort.

Har du noe av verdier? Klokker, gull, sølvbestikk eller lign. Da kan du evnt. pantsette det hos pantelåneren i Oslo.

Om ikke kan du jo forsøke å selge noe elektronikk på Finn.no Legger du deg litt under den prisen andre krever får du som regel solgt innen 24t hvis du har et atraktivt produkt å selge.

Siste utvei for meg ville vært å spørre familie/venner.
Jeg har ikke nok vettu, så det er jo ikke noe å selge. Trenger det jeg har selv. Har noen smykker, men det er arvegods jeg ikke kan miste. Å spørre venner er en mulighet, for de vet jeg betaler tilbake. Håpet bare jeg skulle slippe det. Liker egentlig å klare meg selv. Bare vært bo en grusomme måneder.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det kan være en god ide å spørre familien om hjelp. Deretter kan det være lurt å gjøre noen undersøkelser (sjekk f.eks Har du en sunn privatøkonomi? og coolfinans.com) hvordan du kan unngå å komme i trøbbel igjen.
Mine råd er som følger. Man up. Bit i det sure og start med å ta ansvar. Blir du uten telefon fordi du ikke har penger til å betale regningen? Javel så gjør du det. Skaff evt. et kontantkort. Du har alt anmerkning. Ting blir ikke bedre om du fortsetter å leve på forskudd. Såfremt det ikke er snakk om livsviktige medisiner eller at strømmen blir kuttet så får du bare ta alt som kommer. Blir du uten mat? Dumpsterdive eller gå til slumsøstrene. Neste gang du har penger så vil du nok handle smartere slik at du har noe i skapet.

Er det kritisk som strømkutt eller medisiner eller at du er helt uten mat så får du ta turen på NAV og søke nødhjelp. Ha med kontoutskrift.

Ikke lån penger av familie, venner eller bruk tid å energi på å tenke hvor du kan låne mer. Du må starte med å rydde opp i den gjelden du alt har som du ikke betaler på. Få oversikt. Hvem skylder du penger og hvor mye. Forsøk å få til frivillig avbetaling med hver enkelt kreditor. Gjerne skriftlige henvendelser slik at du har dokumentasjon på at du prøver å få til en løsning. Er det umulig å løse dette, gå til NAV og be om å få time hos gjeldsrådgiver. Kommer dere fortsatt ikke i mål så er siste utvei gjeldsordning vi namsmann. For å få fortgang så må du ha full oversikt over gjeld, inntekter og utgifter når du møter hos namsmann. Gjerne kopi av email der du forsøker å få til avtale med kreditorene.

Å stadig låne mer hjelper ingenting.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Mine råd er som følger. Man up. Bit i det sure og start med å ta ansvar. Blir du uten telefon fordi du ikke har penger til å betale regningen? Javel så gjør du det. Skaff evt. et kontantkort. Du har alt anmerkning. Ting blir ikke bedre om du fortsetter å leve på forskudd. Såfremt det ikke er snakk om livsviktige medisiner eller at strømmen blir kuttet så får du bare ta alt som kommer. Blir du uten mat? Dumpsterdive eller gå til slumsøstrene. Neste gang du har penger så vil du nok handle smartere slik at du har noe i skapet.

Er det kritisk som strømkutt eller medisiner eller at du er helt uten mat så får du ta turen på NAV og søke nødhjelp. Ha med kontoutskrift.

Ikke lån penger av familie, venner eller bruk tid å energi på å tenke hvor du kan låne mer. Du må starte med å rydde opp i den gjelden du alt har som du ikke betaler på. Få oversikt. Hvem skylder du penger og hvor mye. Forsøk å få til frivillig avbetaling med hver enkelt kreditor. Gjerne skriftlige henvendelser slik at du har dokumentasjon på at du prøver å få til en løsning. Er det umulig å løse dette, gå til NAV og be om å få time hos gjeldsrådgiver. Kommer dere fortsatt ikke i mål så er siste utvei gjeldsordning vi namsmann. For å få fortgang så må du ha full oversikt over gjeld, inntekter og utgifter når du møter hos namsmann. Gjerne kopi av email der du forsøker å få til avtale med kreditorene.

Å stadig låne mer hjelper ingenting.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk ordnet det uten å låne meg penger. Jeg har gjeldsordning. Jeg er veldig flink med pengene mine, men som sagt så hopet det seg opp grunnet en innleggelse på sykehuset. Det kan skje den beste. Nå er det ordnet i alle fall
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Mine råd er som følger. Man up. Bit i det sure og start med å ta ansvar. Blir du uten telefon fordi du ikke har penger til å betale regningen? Javel så gjør du det. Skaff evt. et kontantkort. Du har alt anmerkning. Ting blir ikke bedre om du fortsetter å leve på forskudd. Såfremt det ikke er snakk om livsviktige medisiner eller at strømmen blir kuttet så får du bare ta alt som kommer. Blir du uten mat? Dumpsterdive eller gå til slumsøstrene. Neste gang du har penger så vil du nok handle smartere slik at du har noe i skapet.

Er det kritisk som strømkutt eller medisiner eller at du er helt uten mat så får du ta turen på NAV og søke nødhjelp. Ha med kontoutskrift.

Ikke lån penger av familie, venner eller bruk tid å energi på å tenke hvor du kan låne mer. Du må starte med å rydde opp i den gjelden du alt har som du ikke betaler på. Få oversikt. Hvem skylder du penger og hvor mye. Forsøk å få til frivillig avbetaling med hver enkelt kreditor. Gjerne skriftlige henvendelser slik at du har dokumentasjon på at du prøver å få til en løsning. Er det umulig å løse dette, gå til NAV og be om å få time hos gjeldsrådgiver. Kommer dere fortsatt ikke i mål så er siste utvei gjeldsordning vi namsmann. For å få fortgang så må du ha full oversikt over gjeld, inntekter og utgifter når du møter hos namsmann. Gjerne kopi av email der du forsøker å få til avtale med kreditorene.

Å stadig låne mer hjelper ingenting.
Vis hele sitatet...
Det han her sier. Folk er alt for slacke i Norge, det er faktisk trist. Ta livet litt mer seriøst. Du kan hvis du vil, du hindrer bare deg selv.