Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3320
Søndag kveld 17.09.17 sjekket jeg siste bevegelse på nettbanken min plutselig ser jeg 477kr ut av konten min altså det står visa varekjøp utland google gameberry jeg har ingen anelse hvordan dette skjedde jeg hadde i tillegg mistt kortet mitt for 2uker siden men sperret det samme dagen noen hadde misburkt kortet mitt hva skal jeg gjøre hjelp!!
Sitat av Jonas2350 Vis innlegg
Søndag kveld 17.09.17 sjekket jeg siste bevegelse på nettbanken min plutselig ser jeg 477kr ut av konten min altså det står visa varekjøp utland google gameberry jeg har ingen anelse hvordan dette skjedde jeg hadde i tillegg mistt kortet mitt for 2uker siden men sperret det samme dagen noen hadde misburkt kortet mitt hva skal jeg gjøre hjelp!!
Vis hele sitatet...

Kontakt banken din, så vil alt helt garantert ordne seg.
Pengene får du tilbake av banken så fort det innser det er misbrukt.
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Kontakt banken din, så vil alt helt garantert ordne seg.
Pengene får du tilbake av banken så fort det innser det er misbrukt.
Vis hele sitatet...
tusen takk skal prøve det imorgen
Anonym bruker
"Bitter Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke sikkert du får noe igjen fra banken, når jeg fikk kårt fra banken sa de 100 ganger til meg at jeg er ansvarlig for kortet og dersom noen misbrukte det, måtte jeg betale alt det tapte. Hvis det var et kredittkort er det nok anderledes. Jeg var vel 16 år, så kan være de bare skremte meg, men tviler..
Uvaksinert 👍
Det blir dekket av banken. Har opplevd det der selv flere ganger, ikke noe stress og i hvertfall ikke siden du sperret kortet. Det eneste som det kan bli pes av er hvis noen bruker kortet ditt MED din kode FØR det er sperret. Da vil de si at du har opptrådd uansvarlig siden de vet koden din.
Enkelte steder får en faktisk benyttet kortet uten å taste kode, bare ved å fylle ut det som står på visa kortet. Dette gjelder nettkjøp selvfølgelig. Vet ikke hvordan reglene er, men vil si du var ganske treg til å sperre kortet ditt, nesten 2 uker. Om det går innunder uforsvarlig vet jeg ikke. Jeg vil nå mene at det gjør det hvis du var klar over at du hadde mistet kortet ditt og bare satt der å klødde deg i enden i 2 uker
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde et kredittkort som ikke var brukt på 6-10 måneder da jeg fikk vite om et trekk på et par hundre kroner fra et amerikansk selskap som solgte selvbruningskrem. Det selskapet sendte ikke varer til utlandet. Jeg slapp selvsagt å betale. Mistenker at kortdata kom fra en norsk growshop...
Den generelle regelen er vel at banken erstatter dette om du ikke har vært uansvarlig med kort og kode.
Mitt kort ble skimmet på ferie ien minibank i Mombasa, Kenya. En måned etterpå begynte jeg å få små belastninger fra USA. Oppdaget det ikke da det kun var småbeløp. (hadde vel reagert når neste kontoutdrag kom). Men banken oppdaget det og sperret kortet mitt før jeg rakk å reagere selv. Jeg måtte da underskrive på hvilke transaksjoner som ikke var mine, og dem ble refundert. Ingen problemer.

Så er de heller ikke så lett å se om det er en ukjent belastning. Sjekket kontoen min i går, og da hadde jeg visst brukt 67 kr på en båt i Bergen. Det viste seg i dag at det var kiosken på Nesodd-båten som var et firma fra Bergen. Samme med utestedet Barfly i Oslo som ble belastet i Sandefjord med et ukjent navn. Utestedet Elsker belaster via Sagene Lunsjbar. Ikke helt lett.

Så er det et genuint misbruk så får du nok erstattet det. Har forresten DnB hvis noen lurer.
Ved kjøp hvor kort ikke er fysisk tilstede er det ikke engang din egen bank som bærer tapet, men selgers bank, og som oftest selger. Ergo skal det gå greit å få igjen pengene, men kortet bør selvsagt sperres så fort som mulig.
Ifølge banken har du gjort et kjøp i en av appene til Gameberry (Ludo star 2017)
https://play.google.com/store/apps/d...80042782&hl=no

Du kan ha vært borti kjøpeknappen på appen.
Om du ikke har appen, så sjekk googlebrukeren din om det har blitt gjort noe kjøp der.

Det gjør du her, så blar du bare nedover:
https://play.google.com/store/account

Klikk på de 3 prikkene, rapporter et problem og velg "Jeg gjenkjenner ikke kjøpet eller belastningen".

Ta også kontakt med banken din.

edit; så nå at du også mistet kortet, da kan det jo fort være at noen har brukt det på sin egen bruker.
Sist endret av Slæsken; 19. september 2017 kl. 21:16.