Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 61075
Hei.

I morgen står jeg ovenfor en sosial situasjon som jeg har bestemt meg for å bruke Sobril for å meste bedre (har sosial angst). Det jeg lurer på er hvor lenge før den aktuelle hendelsen som jeg engster meg for skal jeg ta tabletten? Har Sobril liggende for nødssituasjoner, og nå er det vel ca 5 mnd siden jeg brukte det for første gang (dette blir min andre gang). Har ikke hatt behov for det før i morgen, og jeg har glemt hvor lang tid det tar før det virker! 30 min? 1 time? 2 timer? Beklager om det allerede finnes en tråd om dette, men jeg trenger svar FORT! Så vær så snill å svare meg!

Tusen takk.
ifølge data om medisinen, så har den max nivå i blodet etter 2-4 timer.
Men dette er forskjellig fra person til person, og det spørs hvor sterk tabletten er i forhold til hvor sterk angst du har.

Jeg ville tatt den ca 2-3 timer før, så varer den også gjennom det du skal..

Men finnes ingen fasit svar på dette!
Hvis du har magen full av mat vil det ta lenger tid enn på tom mage.
nei, metabolismen av Sobril påvirkes ikke av matinntak.
Metabolismen gjør ikke det, men matinntak på forhånd av inntaket vil påvirke opptaket. Har man mye mat i magen, vil det selvfølgelig ta lenger tid før alt blir tatt opp enn ved tom mage. Dette gjelder alle stoffer.
Ok. Såpass lenge før, ja!
Tusen takk for kjappe svar!
Ja,det er en grei medisin,men det som er litt kjipt med den er at det tar litt tid før den begynner å virke.

En time etter inntak så er du klar for den aktuelle hendelsen.
Tar ca halvannen time for meg.
Slenger meg på halvannen time for å være garantert, selv mener jeg at jeg får god nok effekt for noe slikt etter en time.
Syns jeg kan merke effekt etter ca 30 min, med full effekt etter ca 1 time. Utover det syns jeg virkningen daler sakte nedover..
om du har litt mat i magen, men ikke altfor mye(ikke mett) så ville jeg sagt fra 20 til 45min til full effekt. jeg har spist mye sobril++++ gjennom tiden. men er jo forskjellig fra person til person! om du vil framskynde effekten til fullt på kort tid, så stikk i butikken å kjøp deg en pils. har selv erfart at det tok under 20min før den nådde sin fulle effekt! (25mg sobril) men ikke drikk mer enn det. alkohol å piller kan smelle uten forvarsel. altså så husker du ingenting dagen derpå+ at du kan ha gjor mye du vil angre på. men det er ingen fare ved inntak 1-2sobril. 4-5stk pluss alkohol så må du regne med at det smeller
▼ ... flere år senere ... ▼
Er det noen som vet hvor lenge de virker da? Hvor mange timer ca?
Halveringstiden ligger på 10 timer-ish.
Jeg har brukt sobril (og alopam) i 17 år daglig.Etter endel advarsler om misbruk,må jeg nå prøve å bruke medisinen som foreskrevet.Tar bare en tablett a 15 mg om gangen.For meg virker den etter 45-60 min.Men merker lite av dagens første,så jeg tar en til etter en halv time.Det er nok fordi jeg heller i meg store mengder kaffi om morgenen.Klarer meg som regel med fem tabletter daglig.
▼ ... over et år senere ... ▼
Låner tråden da jeg ikke vil opprette ny tråd. Fikk Sobril av legen i dag, har inntatt 10mg×5 for ca en og en halv time siden. Vil jeg få noen effekt? Merker ingen tinh foreløpig. Isåfall hva kan jeg vente ut av det? Har aldri tatt sobril før. Vurderer og ta 5stykker til om en halvtime.
Sitat av Freakywomen Vis innlegg
Låner tråden da jeg ikke vil opprette ny tråd. Fikk Sobril av legen i dag, har inntatt 10mg×5 for ca en og en halv time siden. Vil jeg få noen effekt? Merker ingen tinh foreløpig. Isåfall hva kan jeg vente ut av det? Har aldri tatt sobril før. Vurderer og ta 5stykker til om en halvtime.
Vis hele sitatet...
Hold deg til det du har tatt. Som det står lengre oppe, så er det full effekt 2-4 timer etter inntak.

Å hive i seg 5 til er ikke vits med mindre du vil føle deg rusa, og visst det er rusen du leter etter så er det bare å hive i seg 5 til eller fyre en hjelper veldig
Der ser ut til å være en utbredt misoppfatning at en får rus av Sobril. Jeg har aldri fått noen rusvirknig av Sobril alene, men legemiddelet forsterker rusmiddler. Å blande Sobril og alkohol kan lett bli katastrofe, blanding med marihuana har jeg ingen erfaring med. Nå vet jeg ikke hvor mange tabeletter du fikk da.Det beste er å holde seg til legens dosering, og ikke kaste de bort ved å ta alt for mange.
Dessuten kan jeg ikke skrive om Sobril uten å nevne faren for misbruk og alvorlige abstinenser når en skal slutte. Du finner mange tråder her inne om disse temaene.
Klem fra Betty
Vanlig misoppfatning med benzo det, "jeg merker ingenting". Har hørt folk si det flettet inn i samtaler hvor de samtidig snakker bare drit og er helt uvitende om at de er drittsekken i rommet og fornærmer alle rundt seg. Jeg aner ikke selv akkurat hvordan det føles, har kun tatt benzo i nødsfall ved sterk angst/panikk, og da er det veldig lett å "merke noe" i form av at angsten løsner taket og det blir mulig å puste fritt igjen. Eller mente du at du ikke merker noen ting som i at du har angst og den ble ikke noe bedre?
benzoer generelt er greiest å ligge under tungen så den løser seg opp, veldig fint opptak der, men bruk det mot angst etc, er egentlig ikke noe rus å trakte etter i mine øyne.