Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2367
Jeg har en iphone 6s, 64gb. Nå når jeg oppdaterte telefonen til den nyeste IOS oppdateringen så har telefonen fått svært dårlig batteri. Det er så dårlig at selv om telefonen ikke er i aktiv bruk så blir den nesten utladet etter en arbeidsdag. Når jeg bruker telefonen så ser jeg fysisk at strømprosenten går nedover. Når har jeg blitt helt avhengig av å alltid ha lademuligeheter. Jeg har prøvd mange ting, slått av bagrunnsoppdateringer, sjekket hvilken apper som bruker mye strøm, fulgt rådene fra epplehuset vedrørende dårlig batteri osv.
Er det noen ande som har fått det samme problemet og er det noen som vet hva jeg kan gjøre?
Vurderer nesten å kjøpe ny telefon, så ille har det blitt.
Sist endret av TanjaKVE; 20. september 2016 kl. 20:40.
Er et kjent problem, vent til neste oppdatering så fikser apple det - mulig. Har 6s selv og min gikk fra 100 til 38 prosent på under en time.
Jeg har selv iPhone 7 og sliter med dårlig batteri fra kjøp.. Mobilen blir varm ved bruk og batteriet renner ned. Hele denne uka har jeg stått opp 06.45, tatt mobil ut av lader når jeg skrur av alarm, hoppet i dusjen, chilla i senga med dama noen minutter, fikset meg og gått ut 07.25, når jeg er på vei til jobb hører jeg på musikk, og ca 08.20 hadde jeg 76% strøm igjen.

Jeg prøvde å tilbakestille mobilen, det fungerte ikke. Jeg skal selv vente til første oppdatering fra Apple før jeg sender den inn.

SÅ mao. jeg sliter med det samme som deg.18% strøm nå, 4t og 35 minutter fra jeg tok den ut av lader.
Min 6S oppfører seg helt fint på iOS 10. Ting å prøve:

- Innstillinger, Batteri, Batteribruk - hvilken app står øverst på lista der? Er det noen blant topp 3-5 som ikke helt ser logisk ut i forhold til batteribruk?
- Har du hatt en full shutdown og reboot av telefonen etter oppdateringa? Jeg har opplevd at f.eks GPS hang seg opp og ikke ville slippe før jeg restarta.
- Backup, nullstill hele telefonen, gjenopprett fra backup. Har sett dette hjelpe flere ganger.
Jeg har sjekket under batteri hvilken apper som drar strøm og det er ikke noe unormalt der. Er snapchat, facebook, viber og mail som topper.
Har ikke prøvd å stille tilbake telefonen og legge inn alt på nytt. Jeg får prøve det og håpe at det hjelper.
Om ikke så må jeg nok sende den på service, men har dessverre ikke tro på at det hjelper.
Alternativt er å kjøpe den nye 7, men den er dyr og redd den også har dårlig batteri?!
Alternativt kjøp noe annet enn iPhone da usedvanlig dårlig batteri-tid er et kjent problem blant iPhone brukere og dokumentert tilbake til den originale iPhonen. Er ingenting annet å gjøre selv enn å følge de over meg sine råd. Apple hevder alltid at neste iOS skal fikse nettopp det problemet, men ingenting har kommet enda.
Sånn bortsett fra at Apple har veldig god batteritid sammenlignet med konkurrentene, og økte den betraktelig med siste modell...
http://www.tomsguide.com/us/iphone-7...ews-23479.html

Men vi trenger ikke la fakta ødelegge en god diskusjon.
Har iPhone 6s selv med nyeste oppdatering. Funker helt fint for meg. Hva slags lader har du? Om laderen er for "sterk" for telefonen så vil den lades opp fortere men vil også tømmes fortere.
Jeg har den orginale laderen som fulgte telefonen og jeg merker ikke noe at den lades raskt opp..
Jeg kommer nok til å kjøpe iphone 7, bare den kommer inn på lager