Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2276
God kveld. I går kveld ca. klokken 23 satt jeg og noen venner og så en film. Vi var 9 stk totalt, og alle disse var folk jeg kjente godt. Jeg setter iPhone 5S'en min til lading ca 2 m fra der jeg sitter og ser på filmen, og når jeg etter en halvtime ca. skal gå hjem så ser jeg at den er borte. Jeg får hjelp av noen av de som er igjen til å lete og alle som går lover de ikke har tatt den osv. Alle var mine gode venner så jeg kunne ikke begynne å kroppsvisitere dem osv . I kveld har jeg vært på politistasjonen og anmeldt, og simkort osv. er slått av. Nå nettopp etter at jeg kom hjem har jeg ved hjelp av en Find my Iphone som plutselig begynte å virke og en venns facebooksamtale som ble mappet på kart funnet ut hvem det var som tok den. Kartene matcher nøyaktig et sted langt oppi Groruddalen.
Jeg er jævlig sint på personen da jeg trodde det var min venn og siden han var så jævlig falsk at han hjalp meg å lete og lovte at han ikke hadde tatt den osv..
Hva synes dere jeg skal gjøre nå?
Tenker selv at det beste er bare å be han gi meg den tilbake og si at jeg skal trekke anmeldelsen..? Har ikke særlig mye erfaring i slike situasjoner, så spør dere freaks.

Tusen takk!
Konfronter han med det om du er sikker.
Det er rottent gjort, og ikke noe en venn gjør. Personlig synes jeg dette er så alvorlig at du ikke burde trekk anmeldelsen, da dette er tyveri til flere tusen kroner. Og så privat eiendel med gjere sensitiv informasjon.
Sist endret av Zaloz; 10. november 2013 kl. 22:19.
Ville gitt informasjonen til politiet og latt dem hente mobilen din.
Deretter ville jeg sagt noen velvalgte ord til "kompisen" og brutt kontakten.
Ikke trekk anmeldelsen.

Han ser neppe på deg som en venn. Venner stjeler ikke fra hverandre.
The Merciful One
mr5050's Avatar
ta med et balltre og overtal vedkommende til og gi deg mobilen tilbake
Friends dont steal.
Ikke trekk anmeldelsen, men du kan jo for eksempel dra en tur hjem til denne personen og snakke med foreldre (antar alder < 18)


Post oppdateringer!
Sist endret av Kroniz; 10. november 2013 kl. 23:02.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Politiet har ikke ressurser til å lete etter telefoner, men har du bevis på at du vet hvem som har tatt den stiller de gjerne opp. Gå derfor til politistasjonen, og gjør som følger:

"Kompisen" din er tydelig ikke noe god kompis. Når han i tillegg hjelper deg å lete, burde du være like sleip tilbake. Ta med deg politiet, film hendelsen og spre den. Etterhvert blir "kompisen" din satt på plass av fler, og skjønner at han dret seg ut.

Du kan ikke en slik hendelse bare skure å gå, selv om det er et letteste for å beholde en "kompis".
Gå hjem til han også når han er på do eller noe så finner du den. Når han kommer tilbake.....
Sitat av AngelGunner Vis innlegg
Gå hjem til han også når han er på do eller noe så finner du den. Når han kommer tilbake.....
Vis hele sitatet...
Hvordan skal han vite når kompisen er på do? Sitte utenfor i seks timer og kikke inn? Da må han jo sikkert på do først. "Hei, jeg satt bare utenfor å ventet på at du skulle på do så jeg kunne stjele tilbake iPhonen min, men så måtte jeg på do først, kan jeg låne doen din og så gå ut igjen å vente?"

Hvis du får politiet til å hjelpe deg er det bra, men hvis ikke, ta med skjult kamera hjem til din "venn" og spør om å få låne telefonen hans til å ringe etter din, i tilfelle "jævelen" har den påslått.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Hvordan skal han vite når kompisen er på do? Sitte utenfor i seks timer og kikke inn? Da må han jo sikkert på do først. "Hei, jeg satt bare utenfor å ventet på at du skulle på do så jeg kunne stjele tilbake iPhonen min, men så måtte jeg på do først, kan jeg låne doen din og så gå ut igjen å vente?"

Hvis du får politiet til å hjelpe deg er det bra, men hvis ikke, ta med skjult kamera hjem til din "venn" og spør om å få låne telefonen hans til å ringe etter din, i tilfelle "jævelen" har den påslått.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal han vite når han er på do? HMM?
Kanskje vær på besøk? tenk litt før du skriver dumme kommentarer.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt bilde av at telefonen sin GPS posisjon, og ha med dato, feks en avis. Også går du til politiet med beviset, om de faktisk gidder å gjøre noe, så kan du ta med deg en annen mobil eller et kamera, der du filmer hele saken. Som et ekstra bevis, kan du jo prøve å ringe telefonen din mens du er på besøk... vennen din har stjelt noe som koster 5k++, det er da virkelig ikke noen venn.

Få han bustet, btw, hvor gammel er du/han?
The Merciful One
mr5050's Avatar
hvor i verden bor du Dumipappen
Få tak i en apple enhet med "find my iphone" appen på, ring politiet å spør om dem har tid til å bli ed på tokt, spor opp når du eventuelt sitter i bilen med politiet, kjør til vedkommende, tatt på fersken.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...s-3510403.html
http://www.nrk.no/norge/sporet-tyv-m...-app-1.7944406
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle7337441.ece


http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle7337441.ece

http://www.ba.no/nyheter/article6002808.ece
Er det mulig å få en update på hva du gjorde? Lever "vennen" din fortsatt?