Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4118
Jeg ser at Rimi nå reklamerer med dette:

"For hver vare
du kjøper, øker rabatten med 1%
I sommer lanserer Rimi Norske Sommergleder med en rabatt som øker jo flere varer du kjøper: fra én Sommerglede og 1% rabatt og helt opp til 50 Sommergleder og 50% rabatt på alle de merkede varene".

La oss si en makrell i tomat hermetikkboks koster 10 kr og denne er merket.
Er det slik at jeg kan kjøpe 50 stk hermetikkbokser til 500 kroner, men får 50% rabatt slik at det koster 250 kr? Må jo være genialt med ting som kan oppbevares over lang tid tenker jeg om det funker slik.
Eller gjelder det om man kjøper 50 forskjellige varer?
Sist endret av Obster; 18. mai 2013 kl. 11:17.
Mulig de også har gjort det slik at du får 1% på første boks, 2% på neste boks osv, for så kun å få 50% på den siste boksen, jeg gjetter bare, men ser for meg at tilbudet ikke er like godt og enkelt som det høres ut som.
Da skulle jo man i teorien etter å ha kjøpt 100 varer få alt gratis da. Oj ser nå at de kun går opp til 50%. Bare å kjøpe 50 bæreposer da, for så å hamstre inn med indre-filet til halv pris.
Sist endret av A-tillah; 18. mai 2013 kl. 11:34.
Enkelte vil nok utnytte seg av tilbudet slik du sier, men de regner nok med folk flest ikke gjør dette, samt handler andre varer i tillegg slik at de tjener penger på deg.
Merk at dette kun gjelder sommerprodukter da, og alle de "god sommer" produktene er allerede litt overpriset.
Men ja, kjøper du 50 varer, så er det jo en god innvistering.
Det er nok snakk om et fåtall ferskvarer som er merket. Hvem har behov for 50 pakker grillpølser eller 50 pakker yoghurt?
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Da skulle jo man i teorien etter å ha kjøpt 100 varer få alt gratis da. Oj ser nå at de kun går opp til 50%. Bare å kjøpe 50 bæreposer da, for så å hamstre inn med indre-filet til halv pris.
Vis hele sitatet...
Hæ? Trenger en du pose til hver indre-filet da? Du får ikke rabatt på handleposer om du tenkte på det.

Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det er nok snakk om et fåtall ferskvarer som er merket. Hvem har behov for 50 pakker grillpølser eller 50 pakker yoghurt?
Vis hele sitatet...
200 forskjellige varer er merket. Kaffe, makrell hermetikkbokser +++ Masse som kan lagres i over laaang tid fremover.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det er nok snakk om et fåtall ferskvarer som er merket. Hvem har behov for 50 pakker grillpølser eller 50 pakker yoghurt?
Vis hele sitatet...
Sitat av Obster Vis innlegg
Hæ? Trenger en du pose til hver indre-filet da? Du får ikke rabatt på handleposer om du tenkte på det.



200 forskjellige varer er merket. Kaffe, makrell hermetikkbokser +++ Masse som kan lagres i over laaang tid fremover.
Vis hele sitatet...
Jo, da trenger jeg jo ikke å kjøpe flere grill-pølser på et par år da. (har jo fryser)
Og nei, jeg trenger ikke en pose per vare. Var bare et eksempel på "1" vare.
Det er forøvrig verdt å merke seg at opp til 50 varer blir totalsummen faktisk hele tiden større, men at å kjøpe 51 varer (om rabbaten hadde fortsatt å øke) hadde faktisk blitt billigere enn 50.

.. men sånne tilbud som det her sier ganske mye om avansene de kjører på matvarene, ja.
Merk dere "Rimi Norske Sommergleder".
Rimelig sikker på at dette sortimentet består av en masser av produkter som kjøtt o.l du ikke får kjøpt for 10 kroner. Det vil si at om du skal investere i 50 sommergleder behøver det ikke være hverken billig eller lønnsomt
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av juLLeftw Vis innlegg
Merk dere "Rimi Norske Sommergleder".
Rimelig sikker på at dette sortimentet består av en masser av produkter som kjøtt o.l du ikke får kjøpt for 10 kroner. Det vil si at om du skal investere i 50 sommergleder behøver det ikke være hverken billig eller lønnsomt
Vis hele sitatet...
Du kan selv sjekke inne på rimi.no hvilke varer det gjelder. Får jeg 50 makrell i tomat bokser til halv pris så kjøper jeg det gjerne Ettersom jeg spiser haugevis av det + hermetikkbokser kan jo stå lagret i årevis uansett.
Blir det 50% avslag på total summen, eller på den siste varen?
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Blir det 50% avslag på total summen, eller på den siste varen?
Vis hele sitatet...
Er det jeg prøver å finne ut av. Må jo være på den totale summen, ellers er jo tilbudet helt idiotisk. Har sendt epost til rimi, men ingen svar derfra enda. Kan hende support ikke jobber lørdager.

Føler meg som en skikkelig gjerrigper med denne tråden, men det er vel egentlig mer fordi jeg lurte på hele greia
Ifølge nettsiden deres er det "50% rabatt på alle merkede varer", enhver normal person vil jo ta dette som 50% av totalsummen av de varene.
Jeg har benyttet meg av kampanjen og kan bekrefte at det er 50 % avslag på ALLE varer du har kjøpt dersom man kjøper 50+ varer. Med alle varer mener jeg da alle varer som er med i kampanjen.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jeg har benyttet meg av kampanjen og kan bekrefte at det er 50 % avslag på ALLE varer du har kjøpt dersom man kjøper 50+ varer. Med alle varer mener jeg da alle varer som er med i kampanjen.
Vis hele sitatet...
Men spørsmålet er om man kan kjøpe 50 stk av en vare og derfor få halv pris? Les eksempelet mitt i startinnlegget.
Du får 50% rabatt på alle kampanjevarene dersom du kjøper 50 stk. Dette gjelder kun "sommerglede"-produkter
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av MBTI Vis innlegg
Du får 50% rabatt på alle kampanjevarene dersom du kjøper 50 stk. Dette gjelder kun "sommerglede"-produkter
Vis hele sitatet...
Greit, da skal jeg kjøpe 50 stk makrell i tomat, for det er merket
Ja, du kan kjøpe 50 av samme vare.
Hvorfor gjøre det så vanskelig for seg selv? På Rimi`s facebook side får man svar ganske kjapt og der er det opplyst at man får 50 % på alt dersom man handler 50 varer.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Fordi det er enkelte av oss som ble dritlei gravide mager og statuser om hva folk hadde til middag på facebook at vi valgte å finne på annet...
"For hver vare du kjøper, øker rabatten med 1%"

Det er ikke rart at den kan misforstås. De sier at rabatten øker med 1 %, mens den egentlig øker med 1 prosentpoeng.
Så hvis jeg kjøper 50 bokser med makrell i tomat vil jeg få allt til halv pris?
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Så hvis jeg kjøper 50 bokser med makrell i tomat vil jeg få allt til halv pris?
Vis hele sitatet...
Hviss makrellen koster 10 kroner så får du da 50 bokser til 250 kr i stedet for 500 kroner ja.

Jeg kommer til å ha nok kaffe, lapskaus på boks og makrell resten av året, høhææhøhø!
Sist endret av Obster; 18. mai 2013 kl. 17:52.
Hei.


Hvis du kjøper 1 produkt får du 1%. 2 produkter 2% osv. til 50.
Dette gjelder om du kjøper 50 forskjellige eller 50 av samme.



Har du andre spørsmål eller synspunkter er du velkommen til å kontakte oss igjen.

Vennlig hilsen
ICA Kundekontakt
Vis hele sitatet...
Ikke vet jeg hvorfor ica svarte, men er vel samme eierne. Kontaktet Rimi
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Jepp. fikk svar i dag jeg og:

-Prosenten øker i takt med antall varer man kjøper. Det vil da si at kjøper du 5 varer får du 5% på alle varene. Det samme med 50 varer, da får du 50% på alle varene som er en del av Norske Sommergleder. Produsenten blir da trukket fra det totale
beløpet, men gjelder ikke varer som ikke er med på kampanjen, selv om du kjøper dem samtidig.

Hilsen
Kundekontakten
ICA Norge AS
Synd det kun var en vare som var aktuell for meg, er nesten så jeg vurderer å kjøpe 20kg karbonadedeig. Problemet er vel at få butikker har så mye karbonadedeig inne på en gang.
Ser mye som kan puttes i fryseren oxo her! kan lønne seg å ta en tur til Rimi snart å handle endel varer til halv pris!

Husk å skriv handleliste først=)
Sitat av Raymond Vis innlegg
Synd det kun var en vare som var aktuell for meg, er nesten så jeg vurderer å kjøpe 20kg karbonadedeig. Problemet er vel at få butikker har så mye karbonadedeig inne på en gang.
Vis hele sitatet...
Drar du på butikken på formiddagen så vil jeg tro at de fleste butikker har 40 pakker +++ med karbonadedeig liggende.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Raymond Vis innlegg
Synd det kun var en vare som var aktuell for meg, er nesten så jeg vurderer å kjøpe 20kg karbonadedeig. Problemet er vel at få butikker har så mye karbonadedeig inne på en gang.
Vis hele sitatet...
Kan nevnes at Rimi pleier å få den største kjøleleveransen torsdag morgen, så det er nok primetime hvis du skal sikre deg store mengder.