Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1348
VU+DUO med Black Hole image. Med DiseqC og 4 LNB skal en kompis se kanaler mellom -0.8 og +28 grader, men nå finnes kun 28, alle andre er borte.

Jeg går ut fra at dette kan lastes ned et steds fra og legges inn? Er f.eks Lyngsat brukbar til slikt? Hele pakken var tilstede da han kjøpte den, noe må ha skjedd. Jeg har samme boks og har aldri opplevet noe lignende.
oppgrader image, så ble dem borte ? Eller plutselig falt ut ?
Fossil
Trådstarter
Såvidt jeg vet har det vel startet uten at han vet hva som har skjedd, men ny flashing av image gjorde ingen forskejll. Som nevnt har han ved å rote litt rund fått inn 13 og 19 graers men ikke Thor eller Sirius.

Jeg har ikke hørt noe men jeg har gitt ham noen tips og skal sjekke opp, kommer tilbake når jeg vet mere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fossil
Trådstarter
Det som tydeligvis har skjedd av en eller anne årsak er vel at satellites.xml-filen er blitt borte. Men slikt kan man finne på nettet og hente de satelliter man trnger, det er vel ikke så mange, hvis man da ikke bruker motor og sveiper hele himmelen.

Men andre prblemer dukker opp, flashing av image stopper opp og kommer ikke videre, det har muligens noe med en melding som har noe med Enigma2 å gjøre.

Må kanskje legge inn bootloader og Enigma2 før image flashes?

Har aldri opplevet lignende på Dreambox8000HD. Det kan synes tungvint å flashe image fra pc, men det har i hvert fall alltid fungert helt utmerket.

Siden på pc'n allerede har det meste av program og filer som har med den boksen man bruker å gjøre, er det jo veldig greit å flashe mens man sitter ved pc'n. Så tar man resten etterpå. Før man vet at man trenger en USB pinne med FAT32 format, og en vuplus mappe med en duo mappe under den, hvor man legger unzippingen av image-zipfilen kommer man jo ingen vei.