Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 26146
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Det som er litt festlig er at en god del av de som sitter her og hyler:
''Skal ikke ha unge! Stress, bæsjebleier, søvnmangel, ansvar, mas, snørr, etc - NEI TAKK!''
trolig har et helt forskjellig syn på saken og en eller flere unger innen dere fyller 30.
Sist endret av Bombasa; 27. juli 2013 kl. 11:47.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Skjønner ærlig talt ikke hva som er galt med flere her. Vil ikke ha barn fordi samfunnet ikke er akkurat slik man selv ønsker det? Kom deg opp av sofaen og gjør noe med det. Det blir ikke bedre av at du sitter på ræva og klager. I u-land prøver man så godt som mulig å oppdra et barn på best mulig måte, og her sitter noen idioter og ikke vil ha barn fordi de skulle ønske det var nivådeling i det norske skolesystemet? Og barn er ekle, skitne og lager bråk? Ja, men sannsynligvis skal du være forelder resten av livet ditt, ikke de 4-5 første årene av ditt barns liv. Det er kanskje like greit at noen slipper å ha dere som foreldre. Dere ble nok mobbet mye som unge.
Alder føler jeg er litt interessant når man diskuterer dette. Selv er jeg 25 og snart ferdig med utdanninga, men jeg kan absolutt ikke tenke meg å ha barn. Jeg er vel bare en person som ikke ser helt gleden i å oppdra et barn, og vil mye heller være onkelen som kan være barnevakt noen kvelder av og til. Men vil ikke drive med det på fulltid.

Ikke tror jeg at jeg hadde vært en spesielt god far uansett, så kanskje best slik. Har et alt for stort behov for å kunne være i fred - og en unge krever alt for mye oppmerksomhet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ViceR Vis innlegg
I u-land prøver man så godt som mulig å oppdra et barn på best mulig måte, og her sitter noen idioter og ikke vil ha barn fordi de skulle ønske det var nivådeling i det norske skolesystemet?
Vis hele sitatet...
I mange land er unger pensjonssystemet - dei sikrer alderdommen din. I Noreg er det ikkje behov for unger, og globalt sett har vi på ingen måte behov for fleire mennesker. Å ikkje ville ha unger er IMHO fullstendig legitimt, også om det er fordi ein meiner samfunnet ikkje er optimalt.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Og barn er ekle, skitne og lager bråk? Ja, men sannsynligvis skal du være forelder resten av livet ditt, ikke de 4-5 første årene av ditt barns liv. Det er kanskje like greit at noen slipper å ha dere som foreldre. Dere ble nok mobbet mye som unge.
Vis hele sitatet...
Snakker om stråmann. Det er krevjande og ha unger, og eg kan ikkje tenke meg å ha nokon som er så til dei grader avhengige av meg dei neste tjue åra - det frister rett og slett ikkje, av egoistiske årsaker.
burde vært möderatör
Sitat av ViceR Vis innlegg
Skjønner ærlig talt ikke hva som er galt med flere her. Vil ikke ha barn fordi samfunnet ikke er akkurat slik man selv ønsker det? Kom deg opp av sofaen og gjør noe med det. Det blir ikke bedre av at du sitter på ræva og klager. I u-land prøver man så godt som mulig å oppdra et barn på best mulig måte, og her sitter noen idioter og ikke vil ha barn fordi de skulle ønske det var nivådeling i det norske skolesystemet? Og barn er ekle, skitne og lager bråk? Ja, men sannsynligvis skal du være forelder resten av livet ditt, ikke de 4-5 første årene av ditt barns liv. Det er kanskje like greit at noen slipper å ha dere som foreldre. Dere ble nok mobbet mye som unge.
Vis hele sitatet...
Du blir nok mobbet fortsatt, lololol. Cunt... ærlig talt, hvorfor tar du det så jævlig personlig at ikke alle har samme drømmer som deg her i livet? Ikke alle er egnet som foreldre, som du selv påpekte.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Du skal være heldig foreldrene dine ikke mente det samme som deg, da hadde ikke jeg svart på dette akkurat nå Noen er vell ikke så flink med unger/hater unger. Men hvis den dagen kommer da du "uheldigvis" får en, tror jeg nok du vil knytte deg å bli veldig gla i ungen relativt fort. Når ungen vokser opp, selv om du ikke mener selv du gjorde det bra, blir du nok den viktigste personen i ungens liv.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil jeg elske og ta vare på barnet mitt hvis jeg driter meg ut skikkelig og ender opp med et eget avkom, jeg er da ikke et følelsesløst monster, haha. Må jo ta ansvar for egne handlinger osv... men jeg har null behov for å ende opp i en situasjon med svakere økonomi, lite fritid, mye ansvar og utslitt dame bare for å produsere en miniatyrversjon av meg selv. Spesielt mtp. hvor usaklig vanskelig jeg selv visstnok var å deale med som baby og småunge...
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Snakker om stråmann. Det er krevjande og ha unger, og eg kan ikkje tenke meg å ha nokon som er så til dei grader avhengige av meg dei neste tjue åra - det frister rett og slett ikkje, av egoistiske årsaker.
Vis hele sitatet...
Egoistiske årsaker, jøss, du er kjent for å fronte et venstreorientert/sosialdemokratisk syn på mange forskjellige samfunnsrelaterte spørsmål på forumet...
Etter det jeg har hørt så var venstreorienterte mot egoisme, og mot egosentrisitet, og for det å tenke på kollektivet generelt og på svakere individer (som unger er). Jeg vet ikke med deg, men det der var et ganske egosentrisk syn.

Vel, dette er et betent og vanskelig spørsmål som mange andre. Først og fremst tror jeg det er vår plikt som art at vi formerer oss. Dette i forrige setning betyr at de fleste av voksne mennesker dermed få avkom slik at mennesket utvikler seg videre. Men!; det betyr heller ikke at alle må få avkom, slett ikke, de som har hatt ulike problemer og utfordringer i livet og som regelrett ikke vil ha unger - ja de bør gjerne avstå. Men vi som art må få avkom. Allerede er det sånn i flere industrialiserte land som Japan, Italia og muligens Frankrike(?) så synker befolkningen pga lave fødselstall.

For min del så skydde jeg unger som pesten for et par år tilbake da jeg var litt mer umoden, synes de var bråkete små jævler - men artige på sin måte. Nå så har jeg det i tankene å få unger, men tror nok ikke det kommer til å skje før om flere år. Det som er svært viktig, ifl. meg, er at økonomien og den generelle livssituasjonen må være stabil før du får unger. Jeg hadde faen ikke orket tanken på engang å få unger imens jeg studerer med en økonomi som er såsomså og div. annet. Akkurat nå for tiden har jeg nok med meg selv.
Sist endret av aeon_illuminate; 27. juli 2013 kl. 13:04.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Etter det jeg har hørt så var venstreorienterte mot egoisme, og mot egosentrisitet, og for det å tenke på kollektivet generelt og på svakere individer (som unger er). Jeg vet ikke med deg, men det der var et ganske egosentrisk syn.
Vis hele sitatet...
Ufødde unger lider ikkje av å ikkje bli fødd, så å plassere dei i kategorien svakere individer blir fjåsete. Og kanskje er det omsorg for unger at dei ikkje vert fødde? For vi har nok folk i verda; vi greier ikkje å ta vare på alle på eit fornuftig vis slik det er i dag. Er ikkje adopsjon eit betre alternativ i så måte?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Vel, dette er et betent og vanskelig spørsmål som mange andre. Først og fremst tror jeg det er vår plikt som art at vi formerer oss.
Vis hele sitatet...
Mennesket er ikkje ein rødlista art akkurat. Så den plikta tar eg med stor ro; tvert imot er det mykje meir miljøvennleg og sunnt for verda om vi blir litt færre.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av ViceR Vis innlegg
Det er kanskje like greit at noen slipper å ha dere som foreldre. Dere ble nok mobbet mye som unge.
Vis hele sitatet...
Wtf, hvor kom den der fra? Du er jo mer barnslig enn folk som snakker om å dytte kjerringer ned trapper og sånt her i tråden. Skjerp deg.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ufødde unger lider ikkje av å ikkje bli fødd, så å plassere dei i kategorien svakere individer blir fjåsete. Og kanskje er det omsorg for unger at dei ikkje vert fødde? For vi har nok folk i verda; vi greier ikkje å ta vare på alle på eit fornuftig vis slik det er i dag. Er ikkje adopsjon eit betre alternativ i så måte?
Vis hele sitatet...
Tror kanskje du misforsto litt innlegget mitt, jeg mente ikke fostre helt i starten, men heller tanken om at "unger er ikke viktige, så derfor trenger vi dem ikke", en mening som frontes av mange mennesker så ønsker å bruke store deler av sitt liv til (nesten bare) selvrealisering. << Dét er jo en ganske usolidarisk tanke og som som fremmer [jeg'et] istedenfor hva som er bra for samfunnet som helhet. Ikke misforstå meg, men min og mange andres observasjon er at mange uetablerte, moderne, og samtidig venstreorienterte
mennesker nettopp har disse meningene, noe som er stikk i strid med ideologien deres. Klart, når disse finner seg dame/type og etterhvert får unger så går alt tilbake til "normalen".

ANg. adopsjon, det er en rekke fordeler og ulemper, tja vet ikke sjøl. Og det er nok av folk i verden det er jeg ganske så enig i, sjekk under;

Sitat av slashdot Vis innlegg
Mennesket er ikkje ein rødlista art akkurat. Så den plikta tar eg med stor ro; tvert imot er det mykje meir miljøvennleg og sunnt for verda om vi blir litt færre.
Vis hele sitatet...
Generelt enig. Det som jeg heller vil ha derimot er en gradvis nedtrapping i fødselstall i tredje-verden-land og gradvis nedgang i befolkningen i vår del av verden. Det betyr gjerne f.eks at gjennomsnitt fødselstall går fra noeslags 2,3 som det er nå tror jeg til noe 1,5-2. Mao, vi vil få befolkningsnedgang og vi trenger det(!), men det kan og bør ikke være drastisk. Altså; heller flere voksne med enebarn enn mange voksne uten barn i det hele tatt.

Jeg f.eks, kunne gjerne ha tenkt meg å bli en besteforelder en dag, sjøl om jeg avskyr tanken på unger på nåværende tidspunkt.
Sist endret av aeon_illuminate; 27. juli 2013 kl. 13:47.
Kunne godt tenke meg en unge, men det vil være etter all utdannelse er ferdiggjort, og jeg har en såpass stabil økonomi at jeg uten problemer kan forsørge flere enn meg selv. Jeg har dog ikke bestemt meg om jeg vil adoptere eller få et barn selv, med befolkningsveksten som er nå, så vil det, som nevnt før i tråden, være bedre å adoptere, da det er nok av barn. Nå er jeg enda litt ung, men jeg kan iallefall ikke tenke meg til at jeg skal bli noe mindre glad i et adoptert barn som i et av mitt eget kjøtt og blod.
Vertfall ikke i ung alder, hadde nå sikkert vært greit å hatt noen som bryr seg om en når en blir eldre.
The Mad Doctor
Kunne godt tenkt meg unger når tiden er klar men, det er LENGE til. Og alle dere som snart skal ha barn så må dere huske å lage en freak.no konto til ungen så blir han/hun den kuleste i barnehagen.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er det feil å få andre til å passe barnet for èn helg av 5 for å få tid til seg selv og forloveden en sjelden gang?
Vis hele sitatet...
Har man muligheten til det så trenger ikke det å være galt, det er noe både barn og voksne kan ha godt av.

Sitat av aeon_illuminate
Egoistiske årsaker, jøss, du er kjent for å fronte et venstreorientert/sosialdemokratisk syn på mange forskjellige samfunnsrelaterte spørsmål på forumet...
Etter det jeg har hørt så var venstreorienterte mot egoisme, og mot egosentrisitet, og for det å tenke på kollektivet generelt og på svakere individer (som unger er). Jeg vet ikke med deg, men det der var et ganske egosentrisk syn.
Vis hele sitatet...
Nå er det å få barn mer egoistisk enn det og ikke få barn. Skal man være altruistisk, så er adopsjon, som slashdot sier, et mye bedre alternativ. For la oss være ærlige, det å få barn dreier seg først og fremst om egne behov og ønsker, for det er ingen barn som som noen gang har bedt om å bli født.

Og til dere som gir utrykk for at livet tar slutt når man får barn, vil jeg si at dere tar fullstendig feil, livet blir annerledes, det gjør det, for å få barn blir en stor omveltning i livet, i og med at menneskebarn er noe av det mest hjelpeløse som finnes på denne kloden og er de første leveårene 100% avhengig av hjelp til det meste. Så derfor er det selvfølgelig en stor fordel å være to om barneoppdragelsen, slik at man kan dele på oppgavene, men livet fortsetter selv om man får barn, både som par eller enslig forsørger, men man får fort litt andre prioriteringer.
Sist endret av Veggen; 27. juli 2013 kl. 17:05.
HøyRisiko Psykopat
hadde ikkje hatt noe i mot å hatt ei lita ei, men blir ikkje nå de første åra uansett.
syns det er kos med barn som er rundt 2-3 år og oppover
Ja, jeg skal ha barn fordi jeg ønsker å føre genene mine videre og leve et A4 familieliv.
Selvom jeg ikke har et fnugg av forståelse av hva det innebærer å være foreldre til et barn, velger jeg å tro at det er ganske så fantastisk og bringer en del goder, siden millioner av mennesker velger å nettopp bli far eller mor.

Dessuten tror jeg at det å ha barn vil gi meg en bredere forståelse av samfunnet fordi jeg får et bindeledd til den yngre generasjonen. En av mine frykter er å bli sittende på et eldrehjem og høre på prat om fortiden og utdødde temaer som ikke lenger har noen betydning for verden.
Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Håper så mange som mulig vil lese dette og reflektere litt på det.
Jeg har selv tenkt å klippe snoppen, bestemte meg vel egentlig for det for et par år siden, men det er en såpass drastisk operasjon at jeg ville gi idéen litt tid å modne seg på.
Vis hele sitatet...
Dette er noe av det værste tullet jeg har lest på laaaaang tid!
Hele artikkelen er skrevet ene og alene for å vrenge andres meninger ang unger til noe negativt! Hadde artikkel-forfatter skrevet i det minste 50 positive ord til unger, og vist pitte litte granne vilje til å være objektiv hadde det vært en fin bra artikkel! Men den setter ALLE personer som vil ha unger i et lys som får de til å virke dumme og at de har lite vilje til å redde vår planet!

For noe PISS!

All respekt til de som ikke vil ha unger, men at noen skal dytte deres negative tanker rundt unger over på andre mennesker på den måten er IKKE noe jeg vil stille meg bak!
Jeg selv vil vell ha det når jeg begynner å komme meg inn i fast arbeid og begynner å få styring på livet. Nå, nå vil jeg ut å utforske verdenen. Se hva annet vi har, flytte til et annet land et år eller to, utforske
Har ett barn nå, og skal ha fler. Viktig at familiens gener lever videre.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sikkert ikke. Vil nok aldri få enten jeg vil eller ikke
Sitat av Bombasa Vis innlegg
''
Det er forøvrig når ungen er liten at de er minst pes å ha med å gjøre. De sover jo 16 timer i døgnet, krabber ikke overalt, river ikke ned ting, finner ikke på planlagt faenskap osv. Spedbarn ligger der du la dem fra deg og kan leke med en rød klut i en time uten å kjede seg før dem sovner og ligger i ro to til.

Det er ikke uvanlig at de sover natta igjennom heller. Det du ser på film med foreldre som ser ut som zombier og en unge som skriker 20 timer i døgnet er ganske urealistisk med mindre ungen har kolikk fra helvette, som igjen er ganske sjeldent.
Vis hele sitatet...
Der har du helt rett. Når de er opp til et år gamle er de rimelig "lett" å ha med å gjøre.

Har en jente på 3 nå, og det begynner å komme seg, men vi sov ikke skikkelig de første 14 månedene. Regner med det var kollikk og diverse leddsmerter etter hard fødsel.

Anbefaler ikke folk å få barn hvis ikke de vil. Det er ganske tøft, spesielt hvis ungen ikke sover. Har aldri vært så sliten som da.

Men hvis dere først velger å få barn, så tror jeg dere skal få kjenne en kjærlighet dere aldri har følt før. Det er ganske heavy greier.
Ser dårlig ut, det.

Kommer aldri til å få meg noe unge så lenge jeg holder på med hasj, samme om det er farlig eller ikke.
Ingen unge skal vokse opp med en far som ruser seg.
Sitat av Grass Vis innlegg
Ser dårlig ut, det.

Kommer aldri til å få meg noe unge så lenge jeg holder på med hasj, samme om det er farlig eller ikke.
Ingen unge skal vokse opp med en far som ruser seg.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri møtt en far som ikke ruser seg jeg
Det er selvfølgelig vanligvis alkohol som blir brukt, men noen av dem bruker cannabis også.. Og jeg syns de to som misbruker cannabis virker som bedre fedre enn de tre som jeg mener misbruker alkohol...
Sitat av Novice Vis innlegg
Jeg har aldri møtt en far som ikke ruser seg jeg
Det er selvfølgelig vanligvis alkohol som blir brukt, men noen av dem bruker cannabis også.. Og jeg syns de to som misbruker cannabis virker som bedre fedre enn de tre som jeg mener misbruker alkohol...
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg ikke et sekund på, jeg har vokst med en alkoholiker til far og det har vært enormt ødeleggende for mitt liv.

Edit: jeg kommer nok aldri til å få barn, så lenge ikke livet mitt tar en helomvending.
Sist endret av ZELDUR; 28. juli 2013 kl. 00:45.
Etter og ha vokst opp med søsken som er er 3-10 år yngre en meg selv vet jeg litt om barne passing og hvordan det er. Selv vil jeg ha et eller flere barn (er fortsat ganske ung), men er nogenlunde spesiell og ganske nerdete hvilket gjør det vanskelig og finne en partner i det moderne samfunnet.

Men vist jeg (forhåpentlig vis) får barn i framtiden skal det vokse opp ordentlig dvs ikke bortskjemt men skal likevel få en del goder og så håper jeg jo at det vokser opp til og bli en bra og kanskje litt nerdete person (vil gi avkommet mit en litt nerdete oppvekst).

Eneste bekymring er vist yolo swag kidsa opdrar barna sine helt feil og gir dem alt dem vil ha og lærer dem opp til og bli like dum som store deler av facebook generasjonen er.
Sitat av Knask Vis innlegg
Nei, absolutt ikke.



Fordi jeg setter stor pris på rikelig med søvn, såpass lite ansvar som jeg har per nå, friheten min, ha det stille og rolig rundt meg, ha det ryddig og pent uten at det ligger leker strødd over alt.
Nei, barn frister meg rett og slett ikke på noen som helst måte.
Vis hele sitatet...
som deg samma grunn her.
Sist endret av Pyromannn; 28. juli 2013 kl. 01:38.
Funny at denne kom opp nå.. Fikk vite for 3dager siden at dama var gravid.. ikke helt gått opp for meg enda, men men.. scary shit iaff.
Ja. Og jeg kommer ikke til å ha noen som helst dårlig samvittighet for det. Men så er jeg ikke av folket som får 10-15 unger heller.
Sitat av Novice Vis innlegg
Jeg har aldri møtt en far som ikke ruser seg jeg
Det er selvfølgelig vanligvis alkohol som blir brukt, men noen av dem bruker cannabis også.. Og jeg syns de to som misbruker cannabis virker som bedre fedre enn de tre som jeg mener misbruker alkohol...
Vis hele sitatet...
Nå er det forskjell på å nyte alkohol og misbruke det Jeg er vokst opp med en far som gjerne tar seg en øl eller 2 til julemiddagen osv, men har aldri sett han full eller på noen måte beruset.
Etter å ha vært på ferie i Danmark i sommer, der jeg besøkte tivoli, zoo osv som jeg opplevde selv som liten med min familie. Fikk jeg virkelig opp øyene for å få en unge som jeg kan oppleve og dele alt det der med! Personlig tror jeg å få barn er mer enn bare vanlig "A4 liv", få en unge vil gi mening med livet, noe å kjempe for, noe du jobber hver dag for, noe du elsker å komme hjem til, noe som får deg til å stå opp, noe du virkelig vil alt godt!

Jeg tenker også økonomisk og utdannelse, at the moment ser det ikke veldig lyst ut for meg, men hallo.. trenger man virkelig 400k i året før ungen fyller minst 16? Da har jeg 16 år på meg... Jeg og dama ble oppvokst med mindre økonomiske foreldre og vi hadde veldig fin oppvekst med mange gode opplevelser, man får gode opplevelser av fiske turer, tur til stranden, camping osv, trenger ikke å være første klasses fly til thailand for at ungen skal få ha det bra!

Det andre jeg tenker på er å finne den "rette" dama, jeg anbefaler å vente til forelskelsen er over også se hvordan forholdet har utviklet seg og om det er den personen man vil leve sammen med i mange år fremover, selvfølgelig er dette alltids en sjangse man tar, men mange forhold går i oppløsning før 2 år, så det kan være lurt å være litt forsiktig på den delen før man går for en unge. No offence, men jeg mener det er mye bedre å ha mor og far gjennom oppveksten enn å leve med en av de og jeg unner ikke min fremtidlige unge dette. Beklager for norsken, i suck.
Sist endret av FlyWithMe; 28. juli 2013 kl. 02:16.
Sitat av BloodSpilla Vis innlegg
Dette er noe av det værste tullet jeg har lest på laaaaang tid!
Hele artikkelen er skrevet ene og alene for å vrenge andres meninger ang unger til noe negativt! Hadde artikkel-forfatter skrevet i det minste 50 positive ord til unger, og vist pitte litte granne vilje til å være objektiv hadde det vært en fin bra artikkel! Men den setter ALLE personer som vil ha unger i et lys som får de til å virke dumme og at de har lite vilje til å redde vår planet!

For noe PISS!
!
Vis hele sitatet...
Om du hadde evnet eller orket og faktisk se hva du leste, ville du sett at dette ikke var en artikkel i det hele tatt, og meningen med FAQen var ikke å fremstille fordelene med frivillig barnløshet objektivt.
VHEMT står for The Voluntary Human Extinction Movement, og om du fulgte med i engelsktimene vil du kanskje klare å tolke ut i fra navnet hva greien går i.
Her er en ekstra enkel test fra siden du kan ta.
Sitat av Grass Vis innlegg
Ser dårlig ut, det.

Kommer aldri til å få meg noe unge så lenge jeg holder på med hasj, samme om det er farlig eller ikke.
Ingen unge skal vokse opp med en far som ruser seg.
Vis hele sitatet...
Hva med de som bruke medisinsk cannabis da?
Jeg vil gjerne ha unge nå jeg, begynner å føle meg gammel.. (21), men er nødt til å vente til dama fyller minst 16 år (haha, kødda. minst 18, altså)
Unger er det beste som kan skje et menneske!
Jeg vil ha barn, men med en jeg vil leve med resten av lviet, og ikke en sånn kvikk fiks. Må være en jeg virkelig kan se en framtid med. Og unger er sikkert fint. Jeg må sikkert ha ti for å ikke bli gal. Nå har jeg katt og han elsker jeg over alt på jord, slitsomt. Min mor sier jeg har så mye kjærlighet å gi, og må finne meg en mann fordi katten trenger en pause.

Så LOL.
Skal du ha unger? - Nei, nei og nei. Er overhodet ikke interessert i barn selv om min biologiske klokke sikkert burde begynt å tikke nå. Dessuten har jeg altså denne alvorlige angstlidelsen, og hvem vet hvor lang tid det vil ta meg å bli frisk. Skal man først skape et liv må man kunne tilby barnet alt det har behov for, og trenger. Hvis det ikke var noen vei tilbake hadde jeg gjort alt jeg kunne for å skape en bedre oppvekst for barnet mitt enn det jeg fikk selv. Lyst på en rosa, rynkete bylt? Nei. Lyst på monstermage, vagge som en pingvin og spy om morgenen? Mmmm, nei takk. Jeg verdsetter å få nattesøvn også, så i all hemmelighet håper jeg litt på at jeg er steril eller slik. Slippe å ha blodangst og bruke unødvendig mye penger på tester og piller. Just to be sure. For meg er dette fenomenet også veldig grotesk. Å ha en skapning som vokser inni deg og revner deg fra skritt til anus når det skal ut. Yuk.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ikke på LENGE. Jeg orker ikke tanken på å ikke få slappe av på kvelden etter en dag på jobben.
Trådstarter
Sitat av tariffen Vis innlegg
Funny at denne kom opp nå.. Fikk vite for 3dager siden at dama var gravid.. ikke helt gått opp for meg enda, men men.. scary shit iaff.
Vis hele sitatet...
Det går sannsynligvis helt fint. Ihvertfall så lenge dere kan ha godt samarbeid. Har vokst opp med mye rart og det har egentlig gått ganske greit. Det som ikke var greit var krangling og spill mellom foreldre.

Har en kompis som har gått i mange måneder og hatt det helt jævlig. Vil ikke bli far, vil ikke bli far, vil ikke bli far... Ordnet seg da han fikk se ungen. Damen han gjorde gravid virker ganske ålreit da. Hun lar ham fortsette med planer i livet, uten å bitche, så lenge han er der for barnet.
Hvor gammel er du TS?

les dette hvor forfatteren mener at den biologiske klokka ikke tikker så fort som er vanlig å tro

Til spørsmålet om jeg skal ha barn. Fant nettop ut at Tintin var lov å bruke som fornavn og da var det bestemt :P
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Tenker man burde kunne få unge når man har bikka 30. Da har man gjerne utdannelse, ansiennitet og tjener greit noe som igjen vil si at du kan forsørge ungen. Før man evnt. tenker på det burde man jo ha en livspartner.
Jeg vil ha barn først og fremst for å holde familien oppe. Det må jo være gøy å lære dem opp da Til å like ATV, litt mc osv... Om jeg får god job og råd (er 15 år) skal jeg skjemme dem litt bort, kanskje gi dem en liten ATV på 10 dag elns Tror ikke jenter er så opptatt i det, da får de noe annet.
Blir kult om ''barna'' da får unger, så blir jeg den kule bestefaren som altid gir dem godter og snacks
Sist endret av Kobberkabel; 1. august 2013 kl. 23:39.
Skal selvfølgelig ha barn! Jobber mye med barn og ungdom så vet hva det "meste" innebærer. Det er og skal være "vanskelig" å få barn, det skal være en oppgave folk tar seriøst.

Jeg respekter de som ikke vil ha barn med det første, heller en stabil økonomi, masse livserfaring, noen utrolig historier å fortelle barna enn 17 år og stipend i lomma..

Flere som blir foreldre tidlig nå, når jeg gikk på VGS for noen år siden var det to jenter som var gravide.

Det går jo begge veier. Noen folk sier "når jeg var på din alder så mistet jeg en tann, ikke jomfrudommen" men før i tiden giftet de seg tidligere og fikk sikkert barn når de først hadde råd.

Eneste jeg vet er at jeg skal legge så utrolig mye inn i barna/barnet mitt. Skal jobbe sykt mye for å stille opp as.

Er en fordel at jeg har litt erfaringer fra barn og unge fra før, men vet ikke hvor stor den fordelen er når jeg først blir pappa liksom. Pappa... sterkt ord.


heartslava.
Sist endret av heartslava; 2. august 2013 kl. 01:16.
Skal nok få unge etterhvert ja, men først må alle de andre bitene falle på plass som utdannelse, et sted å bo og ikke minst en kvinne
Men har lenge lenge vært veldig usikker på om jeg faktisk vil sette et barn inn i denne verden. Slik jeg ser det, vil muligens ting bli verre og verre. Hvordan verre aner jeg ikke, men når jeg ser på samfunnet til dags dato, og fantaserer om alle mulige utfall som vil komme, frister det veldig lite.

Så noen skrev om 1. klassinger med iPhone osv.
Jobbet på biblioteket her jeg bor i 9 måneder, og hadde mange arrangementer for ungdomsskoleelever og barneskoleelever. Ble godt kjent med noen av ungene, og så at enkelte faktisk gikk rundt med den nyeste iPhonen, dyre klær osv i en alder av 9-12 år. Enkelte av elevene som ikke hadde muligheten til å få dette av foreldrene, følte seg utenfor av en eller annen grunn og han ene sa til meg at det er urettferdig at de får, men ikke han. Han følte seg fattig, lite kul osv selv om han hadde nok mat, klær og alt det nødvendige for å overleve.
De ungene som hadde disse dyre tingene holdt sammen, mens de som ikke hadde de dyre tingene holdt sammen. Så det ble på en måte et klasseskille blant elevene.
Sist endret av fth; 2. august 2013 kl. 12:15.
Er selv ungdom, men vil alikevel aldri ha barn.

Hvorfor ikke?

1. Er ikke glad i barn i det hele tatt, tvert imot.
2. Koster ekstremt mye, ca. 1,8mill fra barnet er 1-18 år. Selv med samboer blir det mye å betale for bry.
3. Kunne aldri tenkt å ha en som meg selv rundt i huset hele tiden.
4. Liker å ha frihet, livet blir en del begrenset hvis man plutselig får unge(r).
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mange tanker her. Dere som vil ha unger, dere må finne noen som gidder å lage de med dere :P
Flere mennesker er akkurat hva planeten trenger nå. Mange flere. Det holder jo ikke med 7,2 milliarder, særlig når det er nedgang i global kornproduksjon og nedgang i fisket. Og særlig ikke når vi hver dag utrydder flere hundre arter, bare for å kunne fø flere mennesker. Det blir stadig mindre dyrkbar landbruksjord, og vi går snart tom for bl.a. olje og fosfor, som er nødvendig for å produsere mat til milliarder av mennesker. I tillegg blir det stadig vanskeligere å skaffe rent drikkevann. Så la oss for all del produsere mange flere mennesker. God idé! Menneskene vi produserer nå, får sikkert en kjempefin fremtid. Det blir koselig for dem å lete etter mat og drikkevann i en radioaktiv, askekledd ørken hvor alle andre pattedyr er utryddet, og hvor luften er så forurenset at den er giftig. :-)

Og la oss for all del øke forbruket også, for å stimulere økonomien. Den må jo for Guds skyld vokse med akselererende fart. Jordens ressurser er jo ubegrensede, så dette går kjempebra.
Game disconnected
pokemon's Avatar
@zabbath

Hva mener du da at vi skal slutte å reprodusere slik at det ikke blir noe fremtid for menneskeheten i det hele tatt?
Dessuten så vill folketallet gå ned drastisk når man først treffer det punktet at ikke vi har mat til alle dette kommer vel alltid til å gå opp og ned ettersom, at vi går tom for olje snart kommer ann på hva du mener med snart, uansett så kommer det nye løsninger før vi er tom for olje, da olje vil bli så dyrt at vi kan få inn billigere mer miljøvennlige løsninger etterhvert som oljeindustrien mister makten sin.
Har selv ingen planer om å få unger, er homofil og det føles ikke rett med en adoptert unge. Men har ikke lyst på uansett, føler at man blir for "fastlåst" og mister friheten man ellers har
Nei.

Pris. Tid. Ansvar. Medisinske tilstander (Mine egne (Angst, bipolar, rheumatisme) og hva nå enn en evt arving kunne fått med seg. For å være brutal; Vil ikke ha en unge med f.eks Downs eller andre særskilte behov). Overbefolkning. ingen stor fan av småkryp, hverken i eller uten bleier. Usunne vaner (Jeg ruser meg og liker det, men som noen over har sagt; Ingen skal trenge å vokse opp med en far som ruser seg). Dårlig økonomisk styringsånd.

Nei, generelt ser jeg på det hele som en veldig, veldig mørk tunnel uten lys i noen av endene, men hvem vet, en dag blir jeg vel voksen jeg også...
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Flere mennesker er akkurat hva planeten trenger nå. Mange flere. Det holder jo ikke med 7,2 milliarder, særlig når det er nedgang i global kornproduksjon og nedgang i fisket. Og særlig ikke når vi hver dag utrydder flere hundre arter, bare for å kunne fø flere mennesker. Det blir stadig mindre dyrkbar landbruksjord, og vi går snart tom for bl.a. olje og fosfor, som er nødvendig for å produsere mat til milliarder av mennesker. I tillegg blir det stadig vanskeligere å skaffe rent drikkevann. Så la oss for all del produsere mange flere mennesker. God idé! Menneskene vi produserer nå, får sikkert en kjempefin fremtid. Det blir koselig for dem å lete etter mat og drikkevann i en radioaktiv, askekledd ørken hvor alle andre pattedyr er utryddet, og hvor luften er så forurenset at den er giftig. :-)

Og la oss for all del øke forbruket også, for å stimulere økonomien. Den må jo for Guds skyld vokse med akselererende fart. Jordens ressurser er jo ubegrensede, så dette går kjempebra.
Vis hele sitatet...
Du kanskje en av dem som lar være å spise kjøtt og for å redde dyrebestanden?
Regner med at om folk faktisk vil prøve å forstå hva poenget er i stedet for å kverulere som femåringer kan dette bli en ganske spennende debatt. Men for å klarifisere for dere som sliter med poenget til Zabbath; Hvorfor skal man skape flere dritere her når man har en overstand å forsyne seg av i både Kina og India? Adopsjon er jo et relativt godt implementert system i dagens verden, kan ikke forstå annet enn at folk velger å se bort i fra dette for å angripe et innlegg.
Jeg kan overhodet ikke tenke meg å få noen unge, noensinne. Tanken gjør meg uvel og jeg tror ikke jeg kunne ofret så mye fritid på å passe på en unge. I prinsippet blir det litt som et kjæledyr som bruker 5 år på å lære seg å bruke dassen.