Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1728
Anonym bruker
"Kjent Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei til dere erfarne.. jeg lurte bare på noen ting, er ikke sikkert det er noe rett svar men lurer på hvor høy hvilepuls er cirka normalt på speed, er det normalt å svette veldig mye? Jeg merker alltid at hjertet mitt slår veldig hardt og litt fortere som sikkert er normalt.. når dere bruker speed merker dere godt eller legger merke til at hjertet slår ekstra hardt, er det noe forskjell om man blander det med alkohol?
Vet ikke hva hvilepulsen til en normal person på speed er da jeg ikke har målt dette.

Det er normalt å svette mye på amfetamin. Grunnet at det stimulerer det sympatiske nervesystemet. Det sympatiske nervesystemet er et slags "krisesystem". Veldig basic forklart: De samme responsene som om du var i en krisesituasjon blir aktivert, eller kanskje en livstruende situasjon pga dette er det det sympatiske nervesystemet basically er, et krisesystem for kroppen. Men siden du ikke er i en krisesituasjon så får du de positive effektene av det som eksempelvis hypervigilance (vaktsomhet) og fokus.

Det at hjertet slår kjappere er og grunnet det samme. Det sympatiske nervesystemet blir stimulert. Hvis det at hjertet slår kjappere er ekstremt tydelig for deg og kanskje litt skummelt så kan det hende du har litt angst som gjør at du er redd for å dø (noe som ikke skjer men grunnet angst så tror du det). Personlig merker jeg ikke at hjertet slår hardere av stimulanter (som f.eks amfetamin) med mindre jeg kjenner etter det.
Sist endret av Noti; 4. mars 2020 kl. 03:22.
Anonym bruker
"Kjent Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for at du tok deg tid til å gi meg et så bra og langt svar Har angst og også Adhd, blir rolig av speed men av og til lurer jeg på om jeg tar for mye eller om det bare er speeden eller angsten, men går nok bra
Bare angst, det er helt vanlig at hjertet pumper mer blod og banker litt hardere på speed, og det er vanlig å svette mer. Jeg pleier å sette på noe chill musikk legge meg på senga med soveromsvinduet åpent, og en kreaftig vifte ved siden av sengen, den sveiper fra side til side som gir frysninger rundt om i kroppen, anbefales på det avrmeste om du er på speed og klarer å ligge i ro, jeg blander alltid med piller og gårpå 130mg metadon, så jeg kan hvile på speeden selv. Nå er det en halvtime til 130mg metadon og en stk rivotril fra et glass jeg var med å hentet på apoteket i går. DIGG. Jeg er på speeden nå, selv om jeg er dum som en idiot som gjør det etter det som skjedde med en tidligere(legg merke til tidligere) kompis nylig, har lagd tråd om det, heter sinnsykdom på speed for de intereserte. Men det var ikke jeg som ikke tålte speeeden, det var min venn som prøvde å få meg til å tro at vi begge var i livsfare og måtte ringe aambulanse,selv om jeg var helt fin. Han derimot kunne plutselig smelle i baaken med hodet først helt uten forvarsel, og det er bare litt av historien.

Men fane nå koser jeg meg, gikk to timer frem og tilbake med hunden for et skudd med 0,5g speed som jeg fikk ferdig mekket så jeg kunne sette smellen og nyte turen hjem. 25minutter igjen til medicine time, yeah baby, jeg får alle medisiner for en dag i forveien, så jeg kan begynne kl fem om morgenen som jeg er blitt veldig avhengig av. Går vanligvis på sobril 25mg x 3 på benzo fronten, har gåttt på sobril i 18år, men byttet tre sobril i fire imovane og to rivotril fra norsk apotek som jeg var med og hentet, dvs, jeg sto rett utenfor apoteket, fra en venn som elsker sobril, og jeg elsker imovane mest av alle piller. Men de er long gone. Så dette skal bli digg.

Peace and love=)

s
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
(Normalt i hvilel)
Hjertefrekvens; 60-80 slag/minutt
Slagvolum; ~60-75ML
Minuttvolum; ~5L

Sammenhengende høy HF over tid kan skade/forstørre hjertet og bør unngås.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis du er i dårlig form og på speed, kan du lett sitte med en "hvilepuls" på 100
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei til dere erfarne.. jeg lurte bare på noen ting, er ikke sikkert det er noe rett svar men lurer på hvor høy hvilepuls er cirka normalt på speed, er det normalt å svette veldig mye? Jeg merker alltid at hjertet mitt slår veldig hardt og litt fortere som sikkert er normalt.. når dere bruker speed merker dere godt eller legger merke til at hjertet slår ekstra hardt, er det noe forskjell om man blander det med alkohol?
Vis hele sitatet...
Hvis du blander speed med alkohol, så vil belastningen på hjertet øke og du vil oppleve mer hjertebank, kanskje også en del abnormal heartbeat (hjertet hopper over ett slag eller slår to ganger kjapt der det kun skulle være ett slag). Blanding av alkohol og stimulanter (til og med Red Bull) er en dårlig ide.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
...derfor har det også vokst frem en subkultur der folk tar betablokkere ved siden av for å regulere hjertebanken.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
...derfor har det også vokst frem en subkultur der folk tar betablokkere ved siden av for å regulere hjertebanken.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en helt ræva ide, man kan ende opp med en hypertensive krise og hjerteinfarkt av komboen.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har flere ganger hatt hvilepuls på 120-140 på speed.