Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1412
Hei,

Jeg har fått meg en brukt MacBook Pro mid 2012 2,5 GHz med 10.7.5-versjonen av OS-et. Dette er det første Apple-produktet mitt så jeg har opprettet en Apple ID via nettleseren på denne maskinen. Jeg har forstått det slik at for å oppgradere til det nyeste operastivsystemet så må jeg først installere El Capitan, og oppgradere videre derfra. Problemet er at jeg får verken logget meg inn på iTunes eller App Store på denne maskinen, jeg får beskjed om å "reviewe" kontoinformasjonen. Jeg har gjort dette, via nettleseren, men jeg finner ingenting å fikse der.

Takk for all hjelp.

R

Tilleggsinformasjon: Jeg har også prøvd å formatere maskinen og installer 10.7.5 (Lion) på nytt, men det er fremdeles ingen mulighet for oppgradering. Jeg kan logge meg inn på iCloud og Apple ID-kontoen via nettleser, men ikke på App Store.

Maskinen tilfredsstiller de tekniske kravene til å kjøre macOS 10.14 (Mojave), det som kom denne måneden.

Er det slik at jeg må legge til betalingskortinformasjon for at Apple ID skal fungere?
Sist endret av Rul(l)er; 29. september 2018 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må visst igjennom El Capitan(10.11) for å muligens komme opp til High Sierra (10.13)
Følg denne guiden
https://support.apple.com/en-us/HT206886
Sitat av jpano Vis innlegg
Du må visst igjennom El Capitan(10.11) for å muligens komme opp til High Sierra (10.13)
Følg denne guiden
https://support.apple.com/en-us/HT206886
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Ja, det er riktig, jeg må innom El Capitan før jeg oppgradere videre. Problemet er at jeg ikke får tilgang til App Store der hver jeg skal laste ned El Capitan, App Store godtar ikke Apple ID-en min.
Prøv å lage en ny? Om ikke ville jeg ha ringt til Apple sitt support apparat (de har norske nummer) Pleier å kunne hjelpe ganske bra