Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5525
God søndag godtfolk!

Har ett kjapt spørsmål som jeg lurte på om noen som kanskje har litt mer erfaring enn meg kan svare på?

Jeg tenkte jeg skulle kjøre cannabis i e-juicen til e-siggen min.
Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan bruke e-juicen jeg kjøper på nettet eller om jeg må kjøpe ren PG / VG å blande ut i det?

Er klokkeren på hvordan jeg skal lage dette, bare lurer på om jeg kan bruke e-juicen jeg har fra før med 50% PG / 50 % VG?
Blir så tungvint å kjøpe råstoffer bare for å lage 30ml med juice.
sertifisert idiot
Heisann,
Såvidt jeg har forstått det så går det fint så lenge det er mye VG i Juicen.
Fikk dette fortalt av en som produserte forskjellige ekstrakter.
Han anbefalte dog å kjøpe VG og PG for å blande selv, 80VG + 20PG var det han brukte.
Han nevnte at han ikke kunne stole på at ferdigblandet juice ikke inneholdt noen kjipe stoffer, da rein VG/PG var mer sterilt, hvor viktig det er i praksis har jeg ingen ide om, men han hadde god peiling på alt annet av konsentrater, så virker som han hadde peiling
Lykke til!
Ok, sa personen noe om hvorfor det måtte være høyere prosenter VG enn PG?
Jeg har hørt det motsatte av cyberlink, at PG fungerer bedre til akkurat dette formålet, men kan ikke bekrefte det.
Med det sagt vil jeg tro det er helt uproblematisk å bruke den juicen du har.
PEG funker, ikke PG og ikke VG. Sjekk ut et tidligere innlegg jeg har skrevet om det.
Sitat av omba Vis innlegg
PEG funker, ikke PG og ikke VG. Sjekk ut et tidligere innlegg jeg har skrevet om det.
Vis hele sitatet...
Er spent på hvorfor du mener man ikke kan bruke PG / VG til dette formålet.

Jeg fant også tidligere innlegg og måten du gjorde det på blir litt simpelt synes jeg.


Går nok for ren organisk PG / VG med 50-50% blandingsforhold.
Jeg tenker å kjøre 8ml / g.
Blir nok å blande det hele i ett vannbad, stå under kok i 20min, røre, rinse and repeat i 3-4 timer

Når det er ferdigkokt må det nok siles i kaffefilter før det er klart til bruk.
Bruk PG400 (EJ Mix, PEG) det gjør en mye bedre jobb med å holde på de psykoaktive stoffene sammenlignet med standard PG som brukes i de fleste cannabis e-juice oppskrifter.
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Er spent på hvorfor du mener man ikke kan bruke PG / VG til dette formålet.

Jeg fant også tidligere innlegg og måten du gjorde det på blir litt simpelt synes jeg.


Går nok for ren organisk PG / VG med 50-50% blandingsforhold.
Jeg tenker å kjøre 8ml / g.
Blir nok å blande det hele i ett vannbad, stå under kok i 20min, røre, rinse and repeat i 3-4 timer

Når det er ferdigkokt må det nok siles i kaffefilter før det er klart til bruk.
Vis hele sitatet...
Casen er vel at det skal begynne å separere etter noen dager. Men selvfølgelig, er jo bare å prøve. Hvis det snakk om helt vanlig hasj du skal blande ut med kan du også forvente at 8 ml/g blir i litt svakeste laget.
Sitat av omba Vis innlegg
Casen er vel at det skal begynne å separere etter noen dager. Men selvfølgelig, er jo bare å prøve. Hvis det snakk om helt vanlig hasj du skal blande ut med kan du også forvente at 8 ml/g blir i litt svakeste laget.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp derfor jeg ikke bare skal "røre" det ut uten vannbad.

Jeg er langt fra en storrøyker lengre og jeg har ingen planer om å sitte hodeløs å stirre på kjøleskap-døren i timevis etter å tatt ett hit, derfor har jeg havnet på dette blandingsforholdet.

Skal vel også nevnes at det er prima vare at typen charras fra India som skal brukes
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Bruk PG400 (EJ Mix, PEG) det gjør en mye bedre jobb med å holde på de psykoaktive stoffene sammenlignet med standard PG som brukes i de fleste cannabis e-juice oppskrifter.
Vis hele sitatet...
Har vært inne på tanken, men vil det ikke støte på litt flere problemer at det har ett såpass lavt smeltepunkt i forhold til PG / VG?
Skal visst også ha en litt mer bitter smak sammenliknet med overnevnte, kvalitetsmessig er det nok absolutt det beste men tenker med da om jeg virkelig behøver "top notch" kvalitet framfor søtsmaken fra PG / VG

Skal absolutt vurdere det siden jeg allerede har bestemt meg for å bestille ekstrakt til dette formålet!
Gi oss en liten update på hvordan du gjør det, hva du gjør, og ikke minst hvordan det fungerer. Har lenge vurdert å gå til innkjøp, men vet ikke om det er verdt tiden det tar å koke det sammen. Blir det vellykket for deg, så tar jeg sjansen hehe :P
Tar å siterer innlegget jeg har skrevet tidligere her et sted. Smaker fint, koster ikke så mye(rundt et tohundrelapp var det kanskje?) og blander seg ut helt av seg selv.

Ja, jeg "lagde" det med Vapeur Extract og BHO olje. Vapeur Extract smaker ikke brent plast slik som EJ mix som er nevnt i guiden ovenfor gjør. Jeg blandet 2 ml for 1 g BHO, rørte litt og førte over til en vanlig ecig, ikke noe videre arbeid utenom det. Sluttproduktet smaker hasj, men kan brukes innendørs uten at lukten setter ser. Det lukter faktisk mindre en vanlig weed i en vaporizer.
Vis hele sitatet...