Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2220
Er det mulig å sikre en Android-telefon 100%.?
La oss si jeg har en bror som er it expert og kan ALT om mobil..

Lurer på hvordan folk i mektige posisjoner håndterer en smarttelefon, sånn som politikere, stjerner, millionærer osv?
Utpressing osv.

Ha en fin dag!!😎😎
Nei det er ikke mulig å sikre den 100% om du faktisk skal kunne bruke den også.

Men det er mulig å sikre seg mot 98% av potensielle innbrudd ved å være kritisk til hvilke tjenester og apper du bruker, hvor du legger fra deg telefonen uten oppsyn, hvilke WiFi nettverk du kobler deg til osv.

Det handler rett og slett om å være litt bevisst.
Men dersom noen absolutt vil bryte seg inn på telefonen så klarer de det dersom kunnskapen og ressursene er der men selv om det finnes svakheter i alt fra basestasjoner via programvare til maskinvare så er det ikke nødvendigvis enkelt og selv "it eksperter" kan ikke klare alt.

Bare se på boksen som kunne låse opp iPhone telefoner eller kjente apper som har sikkerhetshull.
Bare det å koble deg opp mot ett åpent trådløst nettverk kan gi uvedkommende tilgang til mye juicy informasjon, om du feks hadde surfet på match.com var det en periode mulig å bruke ssl strip for å lese kryptert trafikk.

Presidentene i USA har ikke engang smarttelefoner, i bedrifter som har mye forretningshemmligheter så har de ofte soner hvor det ikke er lov å ha med seg mobiltelefoner.
Mens enkelte politikere tar med jobbtelefonen på ferie til ustabile regimer.
Siden Tumph er aktiv på Twitter, regner jeg med at han må ha en smart-telefon. Eller?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Siden Tumph er aktiv på Twitter, regner jeg med at han må ha en smart-telefon. Eller?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig en datamaskin.

Da Obama var med på bear grylls sitt tv program snakket de om akkurat dette og han sa at han ikke hadde lov til å bruke/ha en smarttelefon så livvakten måtte ta bilde med sin telefon.
Google: Blackphone rom
Sitat av akkey Vis innlegg
Google: Blackphone rom
Vis hele sitatet...
Noen som vet noe om Blackphone, skal den være sikker?
Sitat av Rosander Vis innlegg
Nei det er ikke mulig å sikre den 100% om du faktisk skal kunne bruke den også.

Men det er mulig å sikre seg mot 98% av potensielle innbrudd ved å være kritisk til hvilke tjenester og apper du bruker, hvor du legger fra deg telefonen uten oppsyn, hvilke WiFi nettverk du kobler deg til osv.
Vis hele sitatet...
Ok, hva med en stasjonær pc, er det mulig og sikre den 100%?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hans Majested Vis innlegg
Ok, hva med en stasjonær pc, er det mulig og sikre den 100%?
Vis hele sitatet...
Nei.

All software som er meir kompleks enn hello, world vil ha bugs. Moderne os er komplekse, og vil ha sårbarheter.

Spørsmålet ditt er forøvrig meiningslaust. Definer risikoer, og gjer tiltak mot dei definerte risikoane.
Har en data hacker som jeg er uvenn med. Jeg arver mye penger snart og en venn av meg har hørt vedkommende si at han skulle komme til å hacke telefonen min og kreve en større sum for å ikke legge ut på nett og offentliggjøre ting fra livet mitt....

Er det ikke sånn at alt som jeg prater om , så lenge jeg har en smarttelefon med meg er det vel tilgjengelig (om man hacker telefonen min) å kunne lytte på samtaler som blir gjort når jeg har med meg telefonen, også alt jeg taster inn av tekst, samt at man kan hacke seg innpå alle telefonsamtalene mine.

Føler hele livet mitt er tilgjengelig for utpressing om jeg har smarttelefon.

Hva med en militæør telefon. Hva gjør foreksempel Madonna, for å hindre utpressing fra privatlivet? Har hunun militær smarttelefon, eller har hun en android telefon hun har sikret til det ytterste.
Bare lurer...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://freak.no/forum/showthread.php?t=303602

Du hadde ein meir eller mindre identisk tråd for eit par månader sidan. Svaret har ikkje endra seg sidan den gong.

Forøvrig trur eg problemet ditt i større grad er paranoia enn reelt.