Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7599
Er for tiden ute etter en god glassbong, til ikke så alt for høy pris. Tenkte 40-50cm, men lurer på om jeg bør kjøpe med eller uten ashcatsher. Og precooler, hva har det for seg? Får man mildere trekk av det? Vil ha så mildt trekk som mulig. Tenkte på denne: http://www.blackleaf.de/index.php/bl...vorkuhler.html kom gjerne med anbefalinger om dere har noen gode forslag til bong for max 1000kr!
Kjøpte nettop en black leaf selv. Skal du ha mildt trekk, så burde du skaffe deg bong med ice-catcher. Percs er jo også greit, men et hellvete å få rent. Men noe av det beste for å få godt trekk på bongen må være rt aktivt kullfilter!
ArbeidsledigProletar
Hvis man er såååå gira på å filtre... Altså med vann, avkjøling og så kullfilter, hvorfor ikke bare bruk en vaporizer?
Hvordan har man kullfilter i bong?
Vil ha bong fordi jeg hører det er stress åvape hasj. Skal få i volcano når jeg har råd prioriteres ikke, da weeden i trøndelag er som regel full av frø, og generelt laber kvalitet,men masse hasj
Kan anbefale ROOR, selv om du betaler litt for merket. Har selv hatt en helt vanlig 32cm akrylbong, som ble brukt nesten hver dag. Hev den bare i vaskemaskinen en gang i uken, og ren som ny! Har dog hatt mange andre også, som f.eks min elskede lille bubbler - Sherlock "glassbong". Det var en slik; http://shady.no/products/sherlock-glassbong

Var utrolig grei å ha med i jakkelommen, heh.
En venn av meg har nettop kjøpt den bongen, den er drit bra Man kan holde den i en hånd og trekke samtidig, noe som er ganske chill. Han hadde også kjøpt en ashcatcher. Den var smud og trekke fra.

Lenge siden jeg har blitt så stein når jeg var oppe å røyket hos han, men det er jo ikke sikkert det er bongen sin skyld :P

Han kjøpte den i trondheim btw hvis du har lyst til å få den med engang. http://www.bamboolt.com/shop/proddet...prod=GTISeries
Personlig elsker jeg alt fra Roor. Tysk kvalitet
Sist endret av weedsuit; 16. august 2014 kl. 16:42.
Offtopic spørsmål: Hvis man kjøper bong/div fra utenlandet, kan det bli tatt av tollen eller blir det bare sendt rett til adressen som er skrevet opp?
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Offtopic spørsmål: Hvis man kjøper bong/div fra utenlandet, kan det bli tatt av tollen eller blir det bare sendt rett til adressen som er skrevet opp?
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig å importere en bong. Den blir heller selvsagt ikke stoppet i tollen.
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Offtopic spørsmål: Hvis man kjøper bong/div fra utenlandet, kan det bli tatt av tollen eller blir det bare sendt rett til adressen som er skrevet opp?
Vis hele sitatet...
Nei. Såfremt den ikke er brukt til å innta ulovlige stoffer er det helt lovlig. (Derfor - ikke kjøp brukte bonger.) En bong er bare en litt stor pipe, og den kan brukes til så mangt. Du skal selvfølgelig bare ha den som en pyntegjenstand, eller til å røyke tobakk av.

Eneste du må passe på er at det er 18 års aldersgrense på å innføre røykeutstyr. Så hvis du er mindreårig må du finne på noe annet, ev. kjøpe i fysisk butikk.

Peace
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Han kjøpte den i trondheim btw hvis du har lyst til å få den med engang. http://www.bamboolt.com/shop/proddet...prod=GTISeries
Vis hele sitatet...
Off-topic, men noen som vet hvorfor Bamboo i Trondheim er lagt ned?
Har de byttet lokale, og isåfall hvor? Evt andre steder man får kjøpt longpapes?
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Er for tiden ute etter en god glassbong, til ikke så alt for høy pris.
Vis hele sitatet...
Om du skal ha en bra bong må du holde deg LANGT unna Black Leaf! Det er vanvittig dårlig kvalitet på dem, og bowlen sprekker om den blir for varm. Tro meg, jeg har hatt flere slike du liker til. Ingen av dem er hele den dag i dag. Den første kvalitetsbongen av glass jeg kjøpte lever fremdeles og nærmer seg snart 8 år, og den har både veltet og falt i gulvet uten å ta skade.

Sjekk ut f.eks Aqualabs og BWG. Her kan du finne noe av kvalitet i din prisklasse, f.eks denne.

Ashcatchers er egentlig bare ubrukelig og i veien imo. Desto mindre løse deler bongen består av, desto bedre. Så jeg ville anbefalt å gå for en stemless bong med den typen perc du har lyst på.
Sist endret av 3ndgame; 16. august 2014 kl. 20:04.
Sitat av Ferdin Vis innlegg
Off-topic, men noen som vet hvorfor Bamboo i Trondheim er lagt ned?
Har de byttet lokale, og isåfall hvor? Evt andre steder man får kjøpt longpapes?
Vis hele sitatet...
Den er ikke lagt ned, flyttet lokaler over på andre siden av gaten. Ellers pleier jeg å ha fått kjøpt longpapes på lime-butikker, men finnes de i trondheim?
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Nei. Såfremt den ikke er brukt til å innta ulovlige stoffer er det helt lovlig. (Derfor - ikke kjøp brukte bonger.) En bong er bare en litt stor pipe, og den kan brukes til så mangt. Du skal selvfølgelig bare ha den som en pyntegjenstand, eller til å røyke tobakk av.

Eneste du må passe på er at det er 18 års aldersgrense på å innføre røykeutstyr. Så hvis du er mindreårig må du finne på noe annet, ev. kjøpe i fysisk butikk.

Peace
Vis hele sitatet...
Hjertelig takk for kjapt svar!

Takk til deg og, Relevant!
Samtidig vil jeg anbefale deg å kjøpe en bong i 100% glass (glass-loom osv), myye enklere å bare stasje alt i oppvaskemaskinen når det skal rengjøres!
Sist endret av weedsuit; 17. august 2014 kl. 00:44.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Nei. Såfremt den ikke er brukt til å innta ulovlige stoffer er det helt lovlig. (Derfor - ikke kjøp brukte bonger.) En bong er bare en litt stor pipe, og den kan brukes til så mangt. Du skal selvfølgelig bare ha den som en pyntegjenstand, eller til å røyke tobakk av.

Eneste du må passe på er at det er 18 års aldersgrense på å innføre røykeutstyr. Så hvis du er mindreårig må du finne på noe annet, ev. kjøpe i fysisk butikk.

Peace
Vis hele sitatet...
Har et par spørsmål. Jeg kjøpte en bong fra USA for over 1,5 måned siden, kom til tollen i oslo for litt over en måned siden og har lagt der siden, er tollen bare utrolig treg eller har de sendt et brev om id eller no som jeg enda ikke har fått? Jeg er under 18 men har aldri hørt om at tollen bryr seg om røykeutstyr før.
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Har et par spørsmål. Jeg kjøpte en bong fra USA for over 1,5 måned siden, kom til tollen i oslo for litt over en måned siden og har lagt der siden, er tollen bare utrolig treg eller har de sendt et brev om id eller no som jeg enda ikke har fått? Jeg er under 18 men har aldri hørt om at tollen bryr seg om røykeutstyr før.
Vis hele sitatet...

Jeg vet ikke. Hva du har hørt er ikke helt relevant. Det å innføre røykeutstyr som mindreårig er ulovlig, og de som har ansvaret for å kontrollere det er da Tollvesenet.
Jeg kan ikke svare for hva som er saken i ditt tilfelle, da må du spørre Tollvesenet selv.
Blir denne tror jeg(noen som har testa?) http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=8884
Men er det noen som har erfaring med carbonfilter? Tenkte på å kjøpe med en slik http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=5893 noen som vet om det blir noe merkbart mildere å trekke fra? Sliter med hosteanfall etter en kveld med trekking
ArbeidsledigProletar
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Blir denne tror jeg(noen som har testa?) http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=8884
Men er det noen som har erfaring med carbonfilter? Tenkte på å kjøpe med en slik http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=5893 noen som vet om det blir noe merkbart mildere å trekke fra? Sliter med hosteanfall etter en kveld med trekking
Vis hele sitatet...
Har aldri eid egen bong med kullfilter, men min erfaring er at det er mer til bry enn verdt det både pengemessig og rett og slett stress med kullet osv.

Keep it simple stupid. Er det viktig for deg å rense, gå for vaporizer. Finnes flere som tar hasj.
Hva med denne da? http://www.everyonedoesit.com/online...roductID=10758

Har ikke prøvd den selv, men det er drit fet. Så klart er det hovedsaklig ikke utseende på en bong som har mest å si, men denne har percolator + ice catcher.. Er jo IKKE dyr heller, er og 100% glass om jeg ikke tar feil.
Har eid flere bonger, jeg fåretrekker med icecatcher og perculator( om du bor hjemme er det stor fordel, fordi di er helt lydløs, ingen slurpelyd)
Kan være litt vanskelig og holde ren, men jeg selv vasker bongen daglig. Skittne bonger er det værste.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
weedstar bonger er utrolig kvalitets sikre bonger som produseres i Tyskland av Ziggi Jackson, vis noen er ute etter en billig kvalitets bong er dette merket og gå, om du er ute etter en med perc anbefales ws messias illusion 5 mm double perc gjerne med 8 arms perc eller ashcatcher ved siden av det igjen og selvsagt er aktive karbon steiner(da må du også ha en carbon converter) til bongen er alltid et pluss, om du skal ha en billigere uten perc burde du gå for little bitch eller ghetto bitch av weedstar... det å kjøpe en liten inline bong er også veldig behagelig om du trenger "milde" trekk.