Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4677
Er hjemme på påskeferie, og sliter med mangel på tv-kanaler. Nå har det seg slik at jeg bare sitter på min kjære PowerBook, men ønsker så inderlig å kunne se TV3, TV2 og NRK via den. TvNoo og TvKoo har jo disse kanalene integrert, men programvaren er ikke lagd for MacOSX. I og med at både TvNoo og TvKoo bruker Windows Mediaplayer som grunnplattform, burde det vel være mulig å få tak i en URL som man kan putte inn i WMP til mac?

Er det noen som har greid å "hacke"/finne en løsning til mac?
Det er vel bare en stream? Da skal man kunne bruke både mplayer og vlc(og Quicktime) 8-)
Sitat av comicz
Det er vel bare en stream? Da skal man kunne bruke både mplayer og vlc(og Quicktime) 8-)
Vis hele sitatet...
Ja, men tingen er det at hvis man høyreklikker og trykker egenskaper (i windows) står URL-en bare til 127.0.0.1:xxx, altså localhost: port. Denne fungerer ikke når man ikke har programmet kjørende i bakgrunnen, og da vil det heller ikke fungere på mac/linux.
Sist endret av banankrem; 3. april 2006 kl. 21:49.
Det er ikke "bare" en stream, det er P2P-basert...
Sitat av CoDEmASTeR
Det er ikke "bare" en stream, det er P2P-basert...
Vis hele sitatet...
Men til syvende og sist sendes vel en URL, sikkert en lang stygg en med mange parametere, til WMP, som skal "streame" denne?
Det skal du vel ikke se vekk ifra, men siden den kommer opp med localhost:port vil jeg tro at selve programmet kjører en slags mini-server på en måte..
Har ikke giddet å lekt meg så mye med dette programmet, men hadde vært kjekt å blitt kvitt det elendige interface't.

Får du streamet fra localhost:port i VLC når du har programmet kjørende i bakgrunnen? Kansje den kan gi noe info...
Sitat av CoDEmASTeR
Det skal du vel ikke se vekk ifra, men siden den kommer opp med localhostort vil jeg tro at selve programmet kjører en slags mini-server på en måte..
Har ikke giddet å lekt meg så mye med dette programmet, men hadde vært kjekt å blitt kvitt det elendige interface't.

Får du streamet fra localhostort i VLC når du har programmet kjørende i bakgrunnen? Kansje den kan gi noe info...
Vis hele sitatet...
Har prøvd via VLC nå, men jeg finner ikke noe info om URL. Bare codec, oppløsing, bitrate osv. URL'en jeg fikk fra WMP var: http://127.0.0.1:9801 (TV3). Dette er jo ikke noe annet enn en inngang til min egen maskin via port 9801. De "magiske" formlene ligger nok skjult i kildekode.

Noen som har noen mer sofistikerte forslag?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hvor finner en TvNoo?

Anyway, den eneste løsningen jeg kan tenke meg er å kjøre det på en Windowsmaskin og streame over nettverket til VLC eller Flip4Mac. Det lønner seg alltid å ha en windows filserver i boden Bare bytt ut 127.0.0.1 (internets sentralport ftw!) til IPen til Windowsmaskinen.
TvNoo er på EuChannels.net.

Prøvde Virtual PC med XP på i OS X for å kjøre TvKoo, det funket ikke veldig bra.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Fant det, men TvNoo kræsja.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Man finner det på google Skyfex =)

http://www.euchannels.net/TvNoo.exe

Hmm.. Det virka med meg. Mulig du må ha tvkoo installert for att det skal virke av en eller annen grunn.. Jeg fikk reklame for tvnoo via tvkoo.

hater forrsten programmet , samme som jeg skulle tatt betalt for att andre personer skal gi båndbredde til hverandre via meg.

10£ pr mnd?
Sist endret av Alphanio; 4. april 2006 kl. 14:06.
Tenkte jeg skulle fyre opp Windows 98 elns på iBooken i VPC når jeg kommer hjem. Får se ann tiden så kan jeg komme med en rapport jeg også

kanskje jeg tar XP, får se ann
▼ ... over en måned senere ... ▼
er det noen som har flere kanaler enn de som er "standar"? ingen som har tvnorge ellerno? om det er mulig, forklar meg hvordan plz