Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 5888
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hei!

En venn av meg har kjøpt en iPad pro da han var på cruise i stillehavet. Visstnok veldig billig.

Jeg skulle i dag hjelpe han å sette den opp, men har støtt på merkelige problemer.

iPaden var fra før av logget inn på hans iCloud-konto og fungerte, men jeg skulle resette den for å sette den opp på ny med klone av hans gamle iPad.

For når jeg skal logge meg på hans iCloud-konto etter å ha nullstilt iPaden hans får jeg følgende beskjed: "Verifisering mislyktes, det oppsto et problem med å koble til tjeneren", og deretter "Verifisering mislyktes, det oppsto en ukjent feil."

Etter å ha googlet en hel del finner jeg at mange andre har hatt lignende problemer, men ikke identiske. Jeg har prøvd alt jeg har kommet over: nullstilt på ny, nullstil via iTunes og lagt inn OSet på nytt, nullstilt nettverket, sjekket dato, tid og region, logget meg på med en annen konto(det funker).

Jeg har fått til å logge meg inn på hans iCloud-konto på iPaden via iTunes på en datamaskin, men da får jeg ikke gjenopprettet fra en iCloud-kopi, og det er det som er poenget her.

Jeg skjønner på dette tidspunktet ikke hva som er galt. Har noen her vært borti noe lignende?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Trådstarter
OPPDATERING:

Jeg ringte Apple Support. De fortalte meg at det er et kjent problem med iCloud den siste tiden. Løsningen var å bytte språk til engelsk. Da fungerte det faktisk. Tror faktisk det er første gang at jeg har ringt og fått vettug hjelp av en support-telefon... Ydmyk nå.
Sist endret av TurboAciid; 15. februar 2017 kl. 18:44.