Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5156
Jeg har en iPhone 6s som Ikke registrerer SIMkort. Har kjøpt den av en som har meldt den stjelt, så det er mest sannsynlig Telia som har imei-sperret den.
Hvordan kan jeg få den til å funke? Må jeg jailbreake?

Jeg har en app som heter Semi Jailbreak, men jeg kan ikke noe særlig om dette..
Eller kan jeg kanskje ringe Telia??

Hjeelp
Du vil (i teorien) ikke ha noe bruk for denne telefonen. Det skal være mulig å bytte imei hvis jeg husker rett, men dette er ikke lett og det er ulovlig. Så dette er ikke noe jeg tror du burde kjøre på med.

Appen er ikke relevant, og tviler på at Telia åpner den igjen. Mistenker også at sim kortet ditt blir "flagget" hvis du kobler det inn i en mobil som er meldt stjålet.
Trådstarter
Altså, den blir ikke åpen for SIM-kort bare m å jailbreake? Det er iOs 9.2 på den nå om det har noe å si..
Hva betyr det at SIM-kortet blir "flagga", og hva har det å si for min del?

Bruker den nå som "harddisk" for Spotify da den er på 128gb...funker på WiFi..
Sist endret av Creat1ve; 24. mars 2017 kl. 13:32. Grunn: .
Sitat av Creat1ve Vis innlegg
Altså, den blir ikke åpen for SIM-kort bare m å jailbreake?
Vis hele sitatet...
Nei
Sitat av Creat1ve Vis innlegg
Hva betyr det at SIM-kortet blir "flagga", og hva har det å si for min del?
Vis hele sitatet...
Det betyr at når en mobil blir meldt stjålet, og IMEI blir sperret. Kan de også aktivere overvåkning. Som gjør at de får varsel hvis noen tar telefonen i bruk. Siden SIM da mest sannsynlig er registrert på deg, får de også opp dette. Har hendt tidligere at folk har blitt oppsøkt pga dette.
IT-Konsulent
Om tidligere eier ikke har cashet inn forsikringspenger, kan de bare be den åpne den igjen.
Trådstarter
Sitat av Grossie Vis innlegg
Om tidligere eier ikke har cashet inn forsikringspenger, kan de bare be den åpne den igjen.
Vis hele sitatet...
Han som hadde den før meg hadde meldt den stjelt, og fikk dermed ny på forsikringa.. Men telefonen er jo like ubrukelig...

Hva tror dere om at jeg ringer Telia å sier jeg har kjøpt den hos en på Finn, og får ikke telefonen til å registrere SIM? Når jeg går på innstillinger - generelt - om - så står det "Telia N 24.1" under operatør... Uavhengig om det står simkort i eller ikke...
Telia kommer til å nekte. De åpner ikke for telefoner som er meldt stjålet. Det hadde jo ødelagt hele poenget med ordningen. Hvis du faktisk har betalt penger for en telefon som tidligere eier har sperret er det bare å forlange pengene tilbake.
Proff skeptiker.
Operatørene åpner ikke IMEI uten de får beskjed fra forsikring/politiet
Er den forøvrig oppdatert til iOS 10.2.1 er det ingen kjent jailbreak som funker på den heller.
Tviler litt på at telefonen er svarelistet via IMEI..
tipper heller det en operatørlås på telefonen.

Når min telefon ble stjålet ringte jeg telia og spurte om de kunne svarteliste telefonen, noe de ikke ville gjøre.
Fikk heller beskjed om å kontakte apple for og sperre den via de..
Sist endret av 4asd13; 27. mars 2017 kl. 08:43.
Såvidt jeg vet blir en telefon sperret på IMEI hvis du politianmelder tyveriet. Det er altså noe politiet ber mobiltelefonoperatøren om å gjøre, ikke noe du selv kan gjøre. I tillegg betaler som regel ikke forsikringsselskaper ut en eneste krone før de har fått kopi av politianmeldelsen.