Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 529
Kan noen si meg hvordan jeg skal gjøre det om jeg har en .avi som jeg vil ha på cd-r å spille av i dvd spilleren, hvordan skal jeg fikse det, og hvilken filtype må den konverterest til ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, det beste vil være å konvertere den til mpeg1 eller mpeg2, altså vcd eller svcd. Jeg vil anbefale deg å søke på forumet eller ta deg en tur til www.doom9.org eller www.dvdrhelp.com, der er du dømt til å finne det du leter etter, både guider og programmer.
MPEG-2 er formatet, har også krav til X px * Y px avlange piksler, bredden er 720 px, høyden må være 586 px hvis jeg ikke husker feil.

Men du får bare 12 - 30 minutter på MiniDVD(DVD formatet brent på CD-R og veldig få spillere støtter det.)
Bør vel bruke vcd eller svcd som Tias sier, og ikke MiniDVD.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lada:

MiniDVD er jo desidert best.. så sålenge filmen er kort nokk så ville jeg absolutt valgt det formatet..

Dessuten: svcd 480x480 og dvd: 720x480 (ntsc) eller 720x576 (pal) for de som lurte... men generellt for mpeg2 så går alle oppløsninger så lenge dem er delelig på 16...

Scha