Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 727
Nå er det sluppet et nytt program fra folka bak DivX.

Dr. DivX er et lite program som lar deg konvertere videofiler til DivX-format ved hjelp av enkle veivisere. DivX-formatet kalles ofte for "filmens svar på MP3", og er i praksis en metode for å krympe videosignaler slik at de opptar minst mulig plass - og samtidig opprettholde god kvalitet. Enklere og raskere
Med Dr. DivX kan du konvertere en rekke videoformater, deriblant MPEG1/MPEG2/MPEG4/AVI (inkl DV-AVI)/WMV, til DivX 5.05. Har du DV-kamera, TV-kort, webkamera, videoredigeringskort eller videoinngang på skjermkortet, kan du komprimere videosignalene på direkten.

Det er også mulig å bruke diverse filtre, og klippe og strekke bildet. I følge utviklerne skal programmet også være langt raskere enn andre, tredjepartsløsninger på markedet.

Dr. DivX foreligger foreløpig kun i beta, og en 15-dagers versjon kan lastes ned gratis fra denne siden (5,75 MB). Der finner du også mer utfyllende informasjon om programmets funksjoner og bruksområder.

www.divx.com

Sakset, klippet og limt fra DinSide.no
Er så lei elendige DivX'er nå at. Hvis dette er med på å dra opp gjennomsnittet på kvaliteten så er jeg bare glad til.
DivX = Bloatware.
XviD = Fremtiden.
Opprinnelig postet av Bangar
Er så lei elendige DivX'er nå at. Hvis dette er med på å dra opp gjennomsnittet på kvaliteten så er jeg bare glad til.
Vis hele sitatet...
Tror nokk egentlig ikke det... Folk som lager crappy divx'er kommer fortsatt til å kjøre singlepass, fordi det går fortere.. Det blir kanskje hakke bedre med noen litt smarte standard instillinger.. men brukere er og blir brukere.. Kan man gjøre feil så blir det gjort feil..

Scha
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som har en serial til dr.divx da ??

eller er det noen som vet om et program som er like enkelt som dr.dix og som kan "brenne" teksten inn på filmen ?
hvorfor i helvete vill du hat teksten brennt inn i filmen? Det er jo noe av det værste som finnes
hvorfor ikke?? er jo bare tull å styre med tekstfiler osv, skal jo ha norsk tekst, og jeg kommer ikke til å dele filmene mine med "utlendinger" uansett!
Forbanna Rasist!

Uansett så laster man ikke ned spillefilmer på under 600 mb, fordi disse har crappy kvalitet ENTEN på lyden eller bildet. Dessuten har slike filer veldig ofte dårlig lysstyrke og kontrast.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dvd brenner og DVDshrink er alt jeg trenger....

får fint DVDer på 8 GB ned til dvd5 ...
uten at jeg merker noe dårlig kvalitet
Dr. DivX henger seg på PC-en min :'( Den skal til å begynne å encode filene, så kommer sånn "Dr. DivX har gjort en ulovelig operasjon og må desverre avsluttes" piss.. Jeg har WinXP.. Noen andre som har opplevd samme problemet?
Btw, hva er forkjell på XviD og DivX? Hvorfor er XViD bedre?