Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken internettleverandør bruker du?
Telenor 23 31,94%
Nextgentel 27 37,50%
Catch 4 5,56%
Tele2 6 8,33%
Frisurf - 0%
Start.no 2 2,78%
Lyse energi 4 5,56%
Canal Digital 4 5,56%
UPC 2 2,78%
Tiscali - 0%
Stemmegivere: 72. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  20 1925
Hva er en internettleverandør?
Kort og godt sagt er en internettleverandør et selskap
som tilbyr personer eller selskaper tilgang
til Internett og andre relaterte tjenester.


Poenget med denne posten er å få frem
de positive og de negative sidene ved
hver leverandør, samt å få en oversikt
over hvilken leverandør som er billigst på nett.
Tråden kan være ganske relevant
for de som vurderer å starte et
abbonement eller for de som vurderer å skifte.

Hvilken leverandør bruker du og hvorfor, hva er bra og hva er mindre bra?
Sist endret av Little Joey; 18. juli 2005 kl. 14:24.
Har Telenor nå. Treigt og buggy som faen!

Men vi har bestemt oss for å satse på Lyse. 4MB inn. Husker ikke hvor mye det var ut.
Men etterhvert som vi blir lei av 4MB - Så øker vi til 10MB


I tilfelle:
For å si det slik. _Mye_ mulig jeg har skrevet helt feil. Har ikke helt kontrollen på slikt.
Jeg har ngt, og er storfornøyd! Har ikke hatt store problemer med nedetid og lignende, kan ikke uttale meg om kundeservice siden jeg aldri har hatt bruk for den. Ble ekstra fornøyd da de nå nylig bestemte seg for å oppgradere alle linjene, så sitter for tiden på 2500/485 eller noe lignende
Jeg bruker NextGenTel Bravo (nå med Sommer-Quattro). Der betaler jeg 400 kr mnd for ca. 2 mbit ned og 0,5 opp.

Mine positive erfaringer:
De er enkelt og greit billige og bra. De har ofte fine ferie-tilbud med økt hastighet og jeg har lite tekniske problemer.

Negative erfaringer:
Jeg føler meg oversett av kundeservice. De bruker uker på å svare på mail, for så å komme med setninger som kan misforstås alle mulige måter. Så forteller de heller ingen måte å svare på mailen på, så man må altså skrive en helt ny mail til dem hvor man forklarer alt som har skjedd i saken så langt. Så er det bare å vente noen uker.

Jeg er heller ikke fornøyd med pingen til en nederlandsk server jeg spiller på. Her ligger den på 65 ca., mens hos Telenor-kunder med halvparten av min hastighet er pingen på 40. Min ping var tidligere på 50, men steg plutselig. Nextgentel vil ikke hjelpe på noen måte.

Oppsummert: Om jeg finner en ISP som har lavere ping til den serveren, og som gir meg samme hastighet for pengene bytter jeg mer enn gjerne.
Aldri hatt problem med telenor jeg. 728 linja. Eneste at jeg syntes det tar litt lang tid å laste ned men det er vane sak. Kundeservise er som alle store aktører, tar lang tid og når de først tar telefonen blir det "ehh det vet jeg ikke noe om, jeg setter deg over til noen som vet det" da blir det mer ventetid, så er du heldig blir du bare satt over engang til. Jeg har anbefalt start.no sitt tilbud til en kompis som skal på hybel nå. Han går for 4mb til 450kr.

Edit: Du har glemt Blucom
Har telenor, 712/128. Det er noe av det værste bullcrappet jeg har hatt. Veldig ustabilt og detter ofte ut.

Får lyse nå til uka da, så da blir det fart på sakene

Edit: Ringte lyse nå, får det imorgen
Sist endret av Polmen; 18. juli 2005 kl. 14:56.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
I skrivende stund sitter jeg med et ustabilt Telenor 2048/256. Flere på sentralen min har problemer med å laste sider fullstendig, og opplever ofte timeouts. Jevnt over er linja helt grei. Ikke mye å skryte av, men heller ikke så mye å klage på (med unntak av en del tull enkelte netter pga. Telenors jevne horing på nettet). Det mest irriterende med Telenor må likevel være kundeservicen. Er du virkelig heldig får du kontakt med en person som vet hva han snakker om. Som regel er det dog en som knapt vet hva Kontrollpanel er, og som har null informasjon angående linje, abbonement, faktura og tekniske problemer.
Har lyse 4 mbit inn og ut Funker som bare det (:
Hvor er knappen for 'andre' ?

Trollfjord Bredbånd her i huset. Fiber 10Mbit full duplex med innebygd telefon og kabeltv =) 1000,- mnd.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Dette er tatt opp en drøss ganger. Blandt annet i denne tråden: http://www.freakforum.nu/forum/showt...isp+erfaringer

Generelt: Telenor (Avidi/Canal Digital og ADSL) har dårlig hastighet for det du betaler. NGT har gode priser. Lokale levrandører er verdt å sjekke ut.
Har telenor 2megabit, er mere fornøyd enn det jeg var da jeg hadde ntg med samme hastighet. da hadde jeg maks 200kbps men nå har jeg ordentlig full hastighet (256kbps).

Telenor oppgraderer i år, så da får jeg 4 mbit inn.

Har egentlig aldri fallt ut av denne linja, er alltid routeren min som er gåen.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av erix
Har egentlig aldri fallt ut av denne linja, er alltid routeren min som er gåen.
Vis hele sitatet...
Litt rart med tanke på at Telenor resetter nettet nesten hver onsdagsnatt? ;o
Har telenor 1mbit. Er egentlig ganske misfornøyd med dem, spesielt med tanke på hvor dårlig utstyr de sender ut til kundene sine, men det er bare de som tilbyr der jeg bor nå.

Før måtte routeren min restartes ca. hver dag, spesielt ved høy last. Dette kom seg betraktelig da jeg gikk til innkjøp av en egen ADSL router.

Hadde NGT i overkant av et år, og det var noe helt annet. Hadde ikke problem med linjen en eneste gang det året.
Har selv telenor 1mbit.
Føler sterkt for å gå
over til nextgentel eller start.no.
Vet ingenting
Du har glemt å tatt med "andre" i pollen.

Har en leverandør som kommer ifra et selskap som heter dcom.
Sitter på en 768/768 sdsl linje
Ulempen er at p2p programmer er sperret for øyeblikket. Grunnen er test perioder uten/med. Dessuten får han som styrer det nytt utstyr etter vært.
Jeg har Telenor, og er veldig fornøyd. På 4 år har jeg mistet nettet i over 10 minutter 5 ganger. Det eneste som irriterer meg er at Telenor bruker dynamisk ip.

En liten edit: Når det gjelder stabilitet, kan det nevnes at jeg godt kan være på irc i over en måned uten å falle av.
Sist endret av Marjo; 18. juli 2005 kl. 16:50.
Ministry of Love
sptz's Avatar
tele2 siden han som betaler regningen ville ha den billigste store aktøren som leverer i Risør. Av en eller annen grunn så startet tele2 og kalle utlinjen for 100kbit/s og ikke 128kbit/s i mai. Jeg har ikke merket noe som helst forskjell og antar at grunnen var for og gi praktisk oppnåelig hastighet istedet for teoretisk..
Salten Bredband, med et underfirma som jeg ikke vil nevne. Helt ok, men det lille underfirmaet HAR IKKE PEILING på noe som helst. Omtrent ALLE som har fått såkalt "bredband" har hatt problemer med det. Her tok det flere uker for å få det skikkelig inn, og etterhvert viste det seg at det var feil i sentralen. Dette trodde vi hele tiden, men det trodde ikke de.
Men nå er det mer ok. Detter ikke så mye ut lengre, og farten er grei.
Sitter på Nextgentel Bravo og er meget godt fornøyd. Dersom du er heldig og alt fungerer, fortsetter det gjerne slik leeenge. Men dersom du er uheldig kan du komme og får problemer med f.eks installasjonen må du gremme deg over mye dårlig kundeservice.

Har hatt UPC, og det sugde hardt og lenge. Mye nedetid, dårlig kundebehandling + en router som måtte restartes mange ganger for dagen i perioder...

Ellers hadde jeg gleden av å bo i et kollektiv med Lyse før jul. Fantastisk! De som har muligheten bør skaffe seg Lyse!
Har Bluecom, er utrolig fornøyd. Aldri noen problemer, veldig bra support, men snart skifter jeg til Nesodden Kabeltv og 8mbit symmetrisk (det blir lagt fiber utenfor huset mitt akkurat nå :P )
Har Telenor pga en naiv mor...sku gjerne hatt Tele2 <3

Nettet suger skikkelig, hver natt sånn ca 00.05 så detter nettet ut, og blir borte ca 2-3 timer!! Og på dagen så detter det ut noen minutter i ny og ne...

EDIT: er ikke Frisurf telenor-eid?
Sist endret av Viva la Opium; 18. juli 2005 kl. 17:59.