Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 6972
Hvis en person er en klar fare for samfunnet så synes jeg han heller kan få dødstraff enn å bruke penger på å holde liv i den personen resten av livet.

Jeg tenker mest på kronisk pedofile og serie mordere f.eks.
Fengselstraff hjeper ikke, gjennomsnittlig sett. dreper du en person, får du 21 års fengsel. Torturerer og dreper 10 stk, gjerne barn får du heller ikke mer en 21års fengsel. Er du 20 år du gjør dette, kommer du ut 41 år gammel gratis ferdig utdannet, betalt mye av gjelden din osv..Er det noen du virkelig hater, eller bare ganske enkelt er syk i hodet er 21 års fengsel i Norge noe de fleste kan leve med helt uten problem. Vet ikke helt om dødstraff ville fungert heller, bare fjernet problemet midlertidig. Folk ville på ingen måte latt være og drepe, og døden er ikke noe alle frykter, er mer en frihet. Rettsystemet fungerer ganske enkelt ikke
Er du 20 år du gjør dette, kommer du ut 41 år gammel gratis ferdig utdannet, betalt mye av gjelden din osv
Vis hele sitatet...
du er 36 når du kommer ut igjen , og kanskje slipper du ut før på grunn av god oppførsel...
Har dere hørt om forvaring? Det ble inført nylig så dere som enda sliter litt med å følge med kan ha gått glipp av det.

Sakset fra: Dagbladet

21 ÅRS FORVARINGer lovens strengeste straff. Dommen kan forlenges med fem år av gangen, etter en ny runde i retten. Lovbrytere som er dømt til forvaring kan, på samme måte som ved vanlig fengselsstraff, løslates på prøve før dommen er sonet. Samtidig kan de bli sittende i fengsel på livstid.
Vis hele sitatet...
Altså, det er fult mulig å få livstids dom i Norge, men siden dette er ganske nytt får vi vente å se hvordan det fungerer i praksis. Av de som har fått forvaring kan jo en kar ved navn Viggo nevnes.

Les mer her
Sist endret av Zalderach; 26. november 2002 kl. 20:55.
Zalderach: Vel, både du og jeg har allerede nevnt forvaring i denne tråden
araziel sitt forslag var jo ganske enkelt genial!

La dem slite for det dem har gjort...