Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1839
Jeg har lest om andre's historier om hvordan oppveksten har vært, der rusmidler osv har vært innblandet. Derfor tenkte jeg nå at jeg endelig skulle prøve og dele min.

Det hele begynte vel rundt 13-14 års alderen da hiphop og rap musikk var det som jeg hørte på og elsket. Jeg gikk alltid i store klær med caps og scarf som en "ekte gangster" skal gjøre.

jeg begynte med snus og alkohol på denne tiden, og som mange vet er det ikke mange steder man kan drikke i så ung alder. Derfor endte det ofte med at vi satt oss i en skog og drakk der. men ung, dum og full ble jeg jo selfølgelig tatt flerfoldige ganger Noe som da førte til et veldig anstrengt forhold til min mor. Siden jeg hatet og bli tatt, få sjeft høre at de var skuffet over meg gang på gang begynte jeg jo og lyve mere og mere. Jeg begynte også etterhvert og røyke, noe som igjen førte til "nå må du sjerpe deg" samtaler.

Etterhvert lagde vi også en "gjeng" eller et "crew" om du vil, og satt oss som mål og bli de tøffeste gutta i bydelen. Dette klarte vi etter flere slosskamper og vi følte jo da at vi var "på topp". Men dette resulterte jo selfølgelig oppmerksomhet fra både politi og skole, Så da ble alle gutta untatt meg av en syk grunn. Innkalt til et felles bekymringmøte med politi lærere og foreldre. Etter møte fikk vi ikke bruke klær osv som viste "hvem gjeng vi var" da ville vi ble sent hjem eller få en bot av politiet.

Etterhvert så begynte flere kompiser med weed, vold og fikk mange bøter, samtidsstraff og fengsel. Jeg byttet litt venner og klarte og holde meg litt unna dem i denne perioden. Det er nok noe av det lureste jeg har gjort i livet mitt frem til nå.

Etter et langt alkoholmarraton 5 dager i uke som varte i 7-8 måneder nå for en stund siden, har jeg nå begynt og jobbe og drikker bare kanskje anhver helg. Men nå har jeg begynt med weed og hash noe som jeg finner veldig spennende og morsomt.

Jeg har en veldig avhengi personlighet som gjør at hvis jeg begynner med noe, så er det 100% fokus på det, før jeg etter en liten stund blir lei og finner meg en "ny greie". Jeg har som livsmotto og prøve "det meste" untatt idiotiske ting hvis jeg klarer og holde meg unna det. Dette ble jo ikke så mye man kan diskutere egentlig, men jeg håper noen finner det spennende og lese litt om oppvekst jeg har.
Virker som om du er av den typen som irriterer meg ganske grenseløst.
Utifra hva du skriver:
- Er voldelig
- Er med i en kriminell gjeng
- Lett påvirket av gjengpress og annen ekstern påvirkning (sier bla. at du blir lett avhengig) og generell svak psyke

Hva er det egentlig du prøver å få fram med innlegget?

Nei, du din gangster, "nå må du skjerpe deg"-samtalene burde ha vært litt grundigere, gitt.
Blir alltid glad når jeg finner historier fra medlemmer om deres erfaringer med rus, problemer, fæle foreldre osv. Men dette var bare skuffende. En wannabe gangster som drikker og nettopp begynt med noe så spennende som hasj?
Den lille historien din minner litt om meg om mine kompiser når vi var 14 år. Selvom vi ikke nødvendighvis kledde oss som idioter eller starta ett "crew".
Sist endret av ZionRoad; 10. oktober 2011 kl. 16:29.
Hvor gammel er du idag?
Hva følte du underveis? Ikke noe i hodet ditt som sa det var galt?
Har du kontakt med de i "crewet" idag?
Så du opp til noen spesielle personer under perioden?

Synes du skulle ha utdypt historien mer.
Sist endret av Kruppy; 10. oktober 2011 kl. 16:29.
Folk går i baggy klær og røyker hasj på ungdomsskolen, så synes ikke dette var særlig "imponerende" skal jeg være ærlig.

Virker dog som du er en lettpåvirkelig type, og kan nesten garantere deg at hvis du greide å drikke 5 dager i uka, greier du fint å tilpasse deg å røyke hasj 7 dager i uka.

Skal ikke komme med noen moralpreken, men det finnes en fin grense mellom bruk og misbruk, og som du sier legger du 100% fokus på det du "driver med".
Du skal ikke se bortifra at du havner på plata i ganske ung alder. Det virker for meg som alle andre at du er ganske så lett påvirkelig, og jeg lurer på hva du hadde gjort i en situasjon hvor alle syns det er kult å røyke / skyte heroin... Mest sannsynlig ville du vel fulgt med gjengen, ettersom det er så kult. Seriøst, Håper for guds skyld du spør deg selv et par ganger før du begir deg ut på noe. Det finnes konsekvenser, og for din del vil mange av dem være kjipe. Nå er det Ikke nødvendigvis fakta at sånn ender det. Seriøst dette blir for dumt.

Det er jo nesten sånn at man burde være redd for hva man skriver her inne, så ikke sånne som deg blir påvirket av det og tenker... herregud lsd høres så bra ut, dette må prøves... Jesus.. jeg har ikke ord.

Jeg har som livsmotto og prøve "det meste" untatt idiotiske ting hvis jeg klarer og holde meg unna det
Vis hele sitatet...
Og bytt motto er du snill... Hva faen er egentlig idiotiske ting? Her i verden er vel ingenting av idiotisk og da regner jeg med du sikter til forskjellige substanser, det er nok brukeren det går på. Hvor opplyst man er, hvor reflektert, og hvor reflektert i etterkant. For meg er alle substanser idiotisk for deg.

Hold deg unna rusmidler og alkohol du, og ta deg en tur ned akebakken med et snowboard istede.

Var ikke ment som et personangrep heller... Det burde du forstå.
Sist endret av Saint123; 10. oktober 2011 kl. 17:16.
Hvorfor er dette i rusmiddelforumet egentlig? Er tydelig at rusmidler ikke er problemet ditt, men personligheten.
Ble skikkelig flau på dine vegne av å lese dette her, fordi jeg har mine mistanker om dette "crewet" du var med i...
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Jeg har som livsmotto og prøve "det meste" untatt idiotiske ting hvis jeg klarer og holde meg unna det.
Vis hele sitatet...
Ut ifra hva du skriver, burde du vurdere å skifte livsmotto..
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
Ble skikkelig flau på dine vegne av å lese dette her, fordi jeg har mine mistanker om dette "crewet" du var med i...
Vis hele sitatet...
Jeg tipper ms13 for det er det mest patetiske jeg kan tenke på.
Faen så raske alle var på å angripe gutten da. Ro ned.

til TS: Hvor gammel er du nå?
Jeg lurer og på de spørsmålene Kruppy nevner lenger opp.
Helt idiotisk å angripe gutten.
Det sier meg ikke annet en at dere har litt å jobbe med selv. Håper dere er voksen nok til å se den.
Om dere tar dere nær av det, beklager jeg. Dette er godt ment

Til TS

Jeg synes det er fint at du velger å skrive det du skriver. Det betyr at du har noe du vil få fram. Om det du skriver får fram det du egentlig ville er jeg litt usikker på, men uansett tommel opp.

Du trodde du var på topp var du vel egentlig på bunnen. Lengre ned i dypet vil du med høy sannsynlighet komme dersom du ikke starter å innse at du har et problem. Regner med at du faktisk er i ferd med å innse det og det faktisk er derfor du uttrykker deg her på freak.
Å ta et oppgjør med seg selv tar ofte mange år om du drar det for langt. Mange må nå bunnen før de skjønner hvor viktig det er og faktisk få kraft og motivasjon til å klare det. Jeg selv innså jeg var en digger taper, som ikke hadde gjort valg som hadde gjort livet bedre på noe måte. Det var tungt å innse, men nå har jeg en selvtillit og en stolthet som få personer kan måle seg med, for tiden.
Jeg faktisk har klart noe sinnsykt. Noe jeg presset meg helt på kanten av selvmord på veien til å få til.

Du kan jo lese min historie som ligger under rusdebatt og tenke om dette er noe du ønsker å ta en sjangse på skal hende deg. Du har allerede vist egenskaper som fort får deg samme vei.

Beklager om jeg vrir dette om til å handle om meg. Hadde ikke gjort det om jeg ikke mener det er sjangse for at TS lærer av det.

Send meg gjerne en PM for en hyggelig prat om du vil
Sist endret av DrPerception; 10. oktober 2011 kl. 22:56.
Veldig mange andre kan vel si "been there, done that". Denne historien skiller seg ikke noe særlig ut.

Og jeg har heller ikke respekt for sånne folk som "skal være de gærneste, banke opp folk, være en gjeng som henger på hjørnet og røyker hasj".
Sitat av DrPerception Vis innlegg

Du kan jo lese min historie som ligger under rusdebatt og tenke om dette er noe du ønsker å ta en sjangse på skal hende deg. Du har allerede vist egenskaper som fort får deg samme vei.
Vis hele sitatet...
bare hyggelig
leste faktisk innlegget ditt samme dagen som du la det ut perception, aldri blitt så grepet av en historie før
EDIT: kan nevne att det innlegget var langt å lese på en iphone
Sist endret av vangsfreaken; 10. oktober 2011 kl. 23:06.
Har det noe å si om historien hans ikke skiller seg ut?!

Med å dele dette regner jeg han har lyst på råd, kanskje til å med hjelp.

Slutt å vær så negativ, regner med at dette ikke er noe skryte historie.

Til T.S

Nå vet ikke jeg hva du lurer på, eller om du lurer på noe i det hele tatt, eller om du bare ville ha reaksjoner på historien din. Men ikke vær sinna på foreldra dine, de vil bare det beste for deg. Og at du byttet kompiser var sikkert noe av det lureste du har gjort på lenge. Det er ikke om å gjøre å vokse opp så jævla fort.
Jeg lurer litt på hvor gammel du er? Hvis du fortsatt går på ungdomskolen, er det bra at du ikke drikker(?!) så mye som du gjorde, og kanskje du skulle lagt cannabis på hylla til du føler at du er et sted i livet der du har kontroll.

Bli bedre venner med mordi igjen, vis at det går ann å stole på deg igjen. Men ha tålmodighet, dette tar tid.
Sist endret av Navnl0s; 10. oktober 2011 kl. 23:19.