Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 606
Trenger et kompaktkamera, men har lite peiling så jeg trenger hjelp....

Tiltenkt som gave til mine noe tilårskomne foreldre, som ikke har veldig stor teknisk innsikt. De skal bare sikte, knipse og fremkalle, om dere skjønner. Fint om både kamera og knapper/ikoner (som det ikke bør være altfor mange av) har en viss størrelse. Støtsikkerhet og ok batteri er selvsagt positivt.

Forlanger jeg for mye om prisen ikke skal overskride to lapper?

Har googlet litt og funnet Casio Exilim EX-H15. Kan det være noe? Hva er i så fall alternativene?

Takker for tips
sjekk opp canon, de er ofte veldige brukervennelige og du får valuta for pengene dine!
Personlig anbefaler jeg Sony Cybershot. Har hatt mitt nå i 5 år, det er sinnsykt solid og brukervennlig. Flotte bilder tar det også for å være 5 år gammelt. Det var virkelig forut for sin tid da jeg kjøpte det. 7,2 mp. De nye utgavene av cybershot er nok ikke noe dårligere
Trådstarter
5 år? Nesten antikk altså Bygde mye bra greier i gamle dager også....

Fant ut at det fins mange utgaver av cybershot, og mange ligger innenfor prisrammen min. DSC-WX1 f.eks. Bra testresultater også

I følge prisguide.no kan man få Canon Ixus 300 HS til rundt 2000 nå. Det må da vel være et ganske bra kjøp, eller?
Etter hva jeg har hørt er Canon Powershot SX* ganske bra, anbefaler å sjekke litt rundt de.
Ellers er visst Canon Powershot G10 bra, brukt av mange undervannsfotografer.

Ps: Strengt tatt er jeg vel ikke rette personen til å svare på dette siden jeg er mer inne i SLR, øsnker deg lykjke til anyway
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis det ikke er viktig med superzoom, så kan jeg anbefale casio ex-z2000. Det er utrolig enkelt å bruke, har god bildekvalitet og HD-video. Hvis du bruker Premium Auto finner kameraet f.eks. ut om du er veldig nær noe/macro og stiller inn best innstillinger i forhold til det. Du kan også gå på BestShot og velge et bilde som ligner på det du tar bilde av - f.eks. ved fyrverkeri, sport, dyr.... Knappene er store nok, og enkle å skjønne. God batteritid - 580 bilder.
Kan kjøpes på Elkjøp for 1795,- Da får du råd til minnkort og en veske også