Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5601
Kom til å tenke over dette når jeg leste den tråden om russelåten til Oralbee.
Ikke at jeg har hørt så mye på Oralbee, men så noen folk sa de hadde mistet respekten for han etter dette. Han er en respektert rapper som lager en helt sykt dårlig sang. Er det penger eller er det fordi han faktisk syns sangen er bra? Lukter sellout for min del.

Jeg liker ikke at artister "selger seg ut" for å lage hit sanger o.l, men nå er det visst slik det er.
Da tenker jeg på sanger som f.eks Love the way you lie og California gurls(Som jeg kommer på i farta).
Det er listetopp sanger. Vært fan av Eminem lenge, men syns rett og slett han tapte seg litt på den sangen. Han rapper fortsatt kjempe bra, men hele settingen blir feil.
Syns faktisk mange artister er bedre når de er sånn halvveis kjente enn når de blir oppdaget og virkelig kjente.

Sirius for å nevne en. Hørte på Sirius en god stund før han ble med på Norske talenter og syns han er flink. Jeg skjønner at han ville vinne og syns han fortjente det, men likte ikke det at han endret teksten for å lage den mer vennlig for tv og dro med et kor. Men det er nå bare meg

Noen andre artisert som dere føler har blitt sellouts?
Metallica, '91 and beyond.
Er enig her, kjipt når flinke folk nedgraderer talentet sitt å lager kommers drit :P
Tiesto er et godt eksempel her.. syntes også Infected Mushroom har dratt seg ned de 2 siste albumene med sin halvkommerse rock/psy.
Når ble Oral Bee en respektert rapper?
Sitat av Kirie Vis innlegg
Kom til å tenke over dette når jeg leste den tråden om russelåten til Oralbee.
Ikke at jeg har hørt så mye på Oralbee, men så noen folk sa de hadde mistet respekten for han etter dette. Han er en respektert rapper som lager en helt sykt dårlig sang. Er det penger eller er det fordi han faktisk syns sangen er bra? Lukter sellout for min del.

Jeg liker ikke at artister "selger seg ut" for å lage hit sanger o.l, men nå er det visst slik det er.
Da tenker jeg på sanger som f.eks Love the way you lie og California gurls(Som jeg kommer på i farta).
Det er listetopp sanger. Vært fan av Eminem lenge, men syns rett og slett han tapte seg litt på den sangen. Han rapper fortsatt kjempe bra, men hele settingen blir feil.
Syns faktisk mange artister er bedre når de er sånn halvveis kjente enn når de blir oppdaget og virkelig kjente.

Sirius for å nevne en. Hørte på Sirius en god stund før han ble med på Norske talenter og syns han er flink. Jeg skjønner at han ville vinne og syns han fortjente det, men likte ikke det at han endret teksten for å lage den mer vennlig for tv og dro med et kor. Men det er nå bare meg

Noen andre artisert som dere føler har blitt sellouts?
Vis hele sitatet...

Åh, kastes oss på anti-mainstream bølgen, have we?
Sitat av Kirie Vis innlegg
Sirius for å nevne en. Hørte på Sirius en god stund før han ble med på Norske talenter og syns han er flink. Jeg skjønner at han ville vinne og syns han fortjente det, men likte ikke det at han endret teksten for å lage den mer vennlig for tv og dro med et kor. Men det er nå bare meg

Noen andre artisert som dere føler har blitt sellouts?
Vis hele sitatet...
Sirius skapte en historie om at han har vært i feil miljø, og at norske talenter var en del av prosessen knyttet til å komme seg ut, og at det hadde hjulpet han på god vei. Han henger fortsatt med de han på TV kalte for feil miljø.
Hvorfor? Money talks. Mennesker er villige til å blottlegge seg for penger, selge seksuelle tjenester, jobbe som toalettvasker, lage kunst som man kanskje ikke står for og det som er.

Lik det eller ei, men mennesket lar seg manipulere av penger.
Chris Cornell, ffs. Noen som har hørt det siste dritet eller? Hvordan er det mulig? Har bare gått nedover og nedover de siste årene.

Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Åh, kastes oss på anti-mainstream bølgen, have we?
Vis hele sitatet...
Alltid. Lenge leve.
Sist endret av httpwhat; 27. september 2010 kl. 18:00.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Når ble Oral Bee en respektert rapper?
Vis hele sitatet...
Jeg gleder meg til svaret på dette spørsmålet.
Var en setning som ble tatt fra tråden om Oralbees russelåt. Husker ikke hvem som sa det.
Sitat av skepsis Vis innlegg
Er enig her, kjipt når flinke folk nedgraderer talentet sitt å lager kommers drit :P
Tiesto er et godt eksempel her.. syntes også Infected Mushroom har dratt seg ned de 2 siste albumene med sin halvkommerse rock/psy.
Vis hele sitatet...
Og på hvilke sanger har tiesto solgt seg? Tullete og provoserende kommentar du kommer med.. Tror ikke du har mye peiling på hva han driver med av musikk når du sier sånn.
Ahh.. det er så mange!
Nesten alt av de gamle hip-hop'erne og rapperene som fortsat lager sanger blir sellout DeLuxe.

Husker dere hvor sjukt mye bedre hip-hop Karpe hadde før i tida? De hadde ganske råe tekster, med skikkelige beats.
Før: http://www.youtube.com/watch?v=ZXSm76aKg0Y
Nå: http://www.youtube.com/watch?v=Zxyt-EPlS9k

Karpe er jo bare en av en mill. Bare for å ta utgangspunkt i de norske så kan man jo også nevne Dirty Oppland (Jaa9 & OnklP) og Mandcon.

Jaa9 & OnklP:
Før: http://www.youtube.com/watch?v=vcXapOq-lVE
Nå: http://www.youtube.com/watch?v=wQgvYvkq30M

Madcon:
Før: http://www.youtube.com/watch?v=brPy_a6EYIc (vet at sangen egentlig er med hele Paperboys)
Nå: http://www.youtube.com/watch?v=ntgW_zhJXWA


Selv om mange av de nye sangene som er sellout DeLuxe faktisk fenger, liker jeg ikke at artister selger seg.
Men det er vel noe de må gjøre for å "overleve" i bransjen
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Og på hvilke sanger har tiesto solgt seg? Tullete og provoserende kommentar du kommer med.. Tror ikke du har mye peiling på hva han driver med av musikk når du sier sånn.
Vis hele sitatet...
altså, hver sin smak...

http://www.youtube.com/watch?v=b3mOLJvbBwQ
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:15.
Kan være enig i at f.eks. Eminem har solgt seg ut, men tror det er veldig lett for oss å dømme artister som blir kommerse uten å tenke over at vi sikkert hadde gjort det samme. Det er overraskende hvor viktig penger er for oss - just sayin'.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Da tenker jeg på sanger som f.eks Love the way you lie og California gurls(Som jeg kommer på i farta).
Det er listetopp sanger. Vært fan av Eminem lenge, men syns rett og slett han tapte seg litt på den sangen. Han rapper fortsatt kjempe bra, men hele settingen blir feil.
Vis hele sitatet...
Jeg er sterkt imot. Jeg syns det er bra at artister prøver seg på nye sounds og det kommer et bra produkt ut av det.
Sånn som med Kanye West sitt 808 and Heartbreak, han gjør det til sin greie med en liten vri.

Tenk om Biggie aldri hadde gått "mainstream". Da hadde vi aldri fått en klassikker som Juicy.
Ozzy Osbourne i senere tid. Han er fortsatt min favoritt gjennom tidene, men den siste platen har jeg ikke en gang giddet å hørt. Og Iron Maiden må også nevnes. De kunne lett gitt seg før Brave New World.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av pet Vis innlegg
Husker dere hvor sjukt mye bedre hip-hop Karpe hadde før i tida? De hadde ganske råe tekster, med skikkelige beats.
Før: http://www.youtube.com/watch?v=ZXSm76aKg0Y
Nå: http://www.youtube.com/watch?v=Zxyt-EPlS9k
Vis hele sitatet...
Godt å høre at andre mener det samme som meg.
Jeg kan mange av tekstene på glasskår EP utenat, mens på aldri solgt en løgn er det flere sanger jeg ikke gidder å høre på.

Så vidt jeg husker er det ingen av sangene på glasskår som ble noe særlig store hits. Piano var vel den første sangen fra dem som ble spilt i hjel på radio, noe jeg regner med er fordi den har en litt annen stil enn de tidligere sangene.

Det er tydeligvis forskjell på hva som er bra hip-hop og hva som blir kjempepopulært og spilles på radio.
Dette er grunnen til at metal er, og kommer alltid til å være musikken som fortsatt lever. Jeg er heldig som er metalfan, ikke bare pga musikken, men også fordi det er såpass lite folk som hører på skikkelig metal. Med en gang et band blir populært og gjør det bra, går de mainstream (Metallica, Dimmu Borgir, Satyricon, Scar Symmetry) for å nevne noen.
Også er det jo band som starter bare for å tjene penger, som i mine øyne er forkastelig. (Bullet for my Valentine, Bring me the Horizon, etc). Musikk er for meg, en form for å uttrykke følelser. Dype tekster, engasjement, teamwork og et budskap. Hvor Opeth scorer 10/10 på alle punktene. Selvsagt finnes det unntak (Slayer, Megadeth, Behemoth), men dette er såpass sjeldent.

Når vi går over til hva vi kan kalle "mainstream-musikk" i den generelle sammensetningen, er det ikke engang musikk. "Rappere" og "artister" slenger sammen noen ord, hulter til bulter, legger til en catchy rytme, og kaller det en sang. Bare for å tjene penger.. Dette er lite drøyt! Det finnes ikke talent, ikke et snev! Nå kommer jeg helt sikkert til å kjeft av dere ignorante hip-hop/mainstream elskere, men det får heller så være.

Long live real metal! \m/
I et miljø der CD-plater ikke selger, så må man tilpasse seg markedet og markedets behov.

For å få inn inntekter, så må man komme på TV for de som er litt oppe på nivået, så da må man mekke fjortissanger som kan spille godt i et halvt år.

For artister lik Oral Bee så er russen den største inntekten. Og da må man levere et produkt kunden ønsker.

Markedet bestemmer, og enn så lenge så er det søppel som selger. Med andre ord må man enten forandre markedet eller starte å kjøpe det som reflekterer artisten og ikke markedet.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Ozzy Osbourne i senere tid. Han er fortsatt min favoritt gjennom tidene, men den siste platen har jeg ikke en gang giddet å hørt. Og Iron Maiden må også nevnes. De kunne lett gitt seg før Brave New World.
Vis hele sitatet...

Dumskap. Iron Maiden er kanskje ikke det samme de var da de begynte, men dette blir som å si at det nye Enslaved er sellout fordi de har fornyet stilen sin en god del år tilbake. At band fornyer seg er ikke det samme som å være sellout. Men joda; det er jo lett å kritisere ting for å være mainstream når de ikke fortsetter å lage den samme skiva femten år på rad.
Er enig med Taake her. Bare fordi et band skifter stil, betyr ikke det at de har gått mainstream. For meg er et band mainstream, når de enten lager rolige sanger, vennligere lyrics, eller når de finner ut hva som er "hot" atm, og går etter det. Om et band skifter fra, la oss si thrash, til f.eks. death metal. Betyr da dette at de går mainstream? De skifter bare stil.
Sitat av Nightrox11 Vis innlegg
Dette er grunnen til at metal er, og kommer alltid til å være musikken som fortsatt lever. Jeg er heldig som er metalfan, ikke bare pga musikken, men også fordi det er såpass lite folk som hører på skikkelig metal. Med en gang et band blir populært og gjør det bra, går de mainstream (Metallica, Dimmu Borgir, Satyricon, Scar Symmetry) for å nevne noen.
Vis hele sitatet...
Det du dessverre misforstår her er at i vårt kjære metalmiljø er det ikke slik at bandene går mainstream med en gang de blir populære, men at de simpelthen stemples som mainstream av pompøse besserweisserbarn som ikke tåler å høre musikk som mer enn åtte andre personer liker. Som jeg nevnte for litt siden er det ikke slik at alle band som endrer litt på stilen sin plutselig er sellout og mainstream, men heller at de viser at de har blitt eldre og kan fornye seg. Dimmu Borgir er et eksempel på dette. Jeg liker stort sett kun de første platene deres, men det betyr ikke at jeg vil klassifisere dem som sellouts. De har strengt tatt hatt omtrent samme lydbilde siden etter Enthrone Darkness Triumphant, hvilket i mine øyne heller vil si at de første platene deres var små steg på veien mot stilen de landet på i senere tid.

EDIT: Jeg kan forøvrig legge til at det ikke er mer enn et år eller to siden jeg var en av dem som sa at alt annet enn Paysage D'Hiver var mainstream. Just saying.
Sist endret av Taake; 27. september 2010 kl. 22:34.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Arctic Monkeys har solgt seg ganske mye den siste tiden. Orker ikke hente opp henvisninger, vært våken i snart 2 døgn. Just contributing.
Den første jeg tenkte på var Eminem. Jeg syntes noen av de eldre sangene hans er bra, feks det han har lagd med dr. dre, men nå lager han jo sanger med Rihanna..
Sitat av Taake Vis innlegg
Det du dessverre misforstår her er at i vårt kjære metalmiljø er det ikke slik at bandene går mainstream med en gang de blir populære, men at de simpelthen stemples som mainstream av pompøse besserweisserbarn som ikke tåler å høre musikk som mer enn åtte andre personer liker. Som jeg nevnte for litt siden er det ikke slik at alle band som endrer litt på stilen sin plutselig er sellout og mainstream, men heller at de viser at de har blitt eldre og kan fornye seg. Dimmu Borgir er et eksempel på dette. Jeg liker stort sett kun de første platene deres, men det betyr ikke at jeg vil klassifisere dem som sellouts. De har strengt tatt hatt omtrent samme lydbilde siden etter Enthrone Darkness Triumphant, hvilket i mine øyne heller vil si at de første platene deres var små steg på veien mot stilen de landet på i senere tid.

EDIT: Jeg kan forøvrig legge til at det ikke er mer enn et år eller to siden jeg var en av dem som sa at alt annet enn Paysage D'Hiver var mainstream. Just saying.
Vis hele sitatet...
Lengre nede på posten min, står det at dette ikke gjelder for alle. Les en gang til.

Edit: når jeg ser det var det kanskje litt rotete det jeg skrev om at det fantes unntak, men jeg sier ikke at alle gjør det, bare de fleste. Og som for alt, finnes det unntak.
Sist endret av Nightrox11; 27. september 2010 kl. 22:39.
Hva menes med "å selge seg ut" ?

Kanskje litt veldig dumt spørsmål..
Sist endret av onClipEvent; 27. september 2010 kl. 22:37.
Dre told me to milk this shit for what itŽs worth.
Sist endret av httpwhat; 27. september 2010 kl. 22:38.
System of a down når de kom med låta BYOB, i'm still bummed out about it..
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hva menes med "å selge seg ut" ?

Kanskje litt veldig dumt spørsmål..
Vis hele sitatet...
"Selling out" refers to the compromising of one's integrity, morality and principles in exchange for money, "success" (however defined) or personal gain. It is commonly associated with attempts to tailor material to a mainstream audience. ...
en.wikipedia.org/wiki/Sellout
Det blir for dumt og si at eminem sin nye musikk er sellout, jeg kan tilogmed gå så langt og kalle det idiotisk!

Eminem har for de som ikke har fått det med seg, "Vokst". Han har tatt mer ansvar som en forelder, han har mistet en av sine beste venner, han har kommet seg igjennom en av sine tøffeste perioder, og han kom seg ut av sin verste dop periode han har hatt.

Så det og si at eminem er sellout fordi stilen hans har vokst og forandret seg, viser bare hvor lite du faktisk har hørt/vet om eminem. Du kan ikke komme og si nå og si at han er sellout fordi musikken hans ikke er den samme på "The slim shady lp" eller "The marshall mathers lp".

Fordi hvis du hører på musikken hans fra start til nå så hører du at han hadde en helt annen stil på starten som har vokst og forrandret seg gjennom de forskjellige cdene.

Eminem sin nye musikk er IKKE sellout, enkelt og greit.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Hvorfor kan ikke dere som mener at Eminem er blitt sellout, og at Metallica har vært sellout siden 91 fokusere på det bandene/artistene gjorde før dere mener de ble sellout? Jeg har aldri vært noen stor Eminem-fan, men jeg har vokst opp med å se trynet hans på MTV og diverse T-skjorter på shitkids på tusenfryd. Det er sånn jeg blei kjent med Eminem, og det er mulig dette er etter han "solgte seg ut". Poenget mitt er det at alle artister når et punkt hvor de vil prøve noe nytt, og kanskje nå et nytt publikum. Det er naivt å tro at Metallica skulle fortsette i nøyaktig samme spor som de gjorde på 80-tallet, selv om de fikk enormt mange fans. De fikk sikkert mange fans langt utover 90-tallet også med den musikken de lagde da! Den dag i dag er det sikkert mange unge som rekruteres med St. Anger og Death Magnetic.

Når det gjelder Eminem, så begynner han å dra på åra, og han må ta de sjangsene han får til å fortsatt ha en plass i en musikkverden som er så mye større nå, enn den var på 80/90-tallet. Eminem kan ikke skrive sanger nå, på samme måte som han gjorde da han var ung og sint.

Jeg sliter ihvertfall med å ta ordet "sellout" seriøst.
Ozzy osbourne! Wow reklamer og the Osbournes.
Enig med spidercrouch. Jeg synes det siste albumet hans er fantastisk, og de som sier at Rihanna-sangen hans er sellout burde faen meg begynne å respektere artisten nok til å faktisk høre på tekstene hans. De som hører på rap for å digge "melodiene" er i litt feil sjanger.

Sellout er et jævla tard uttrykk, la artistene få lage sanger og album, også er det opp til deg om du liker den/de eller ikke.
Noen her med et godt svar på hva som er galt med å være en kåkalt "sell-out"? virker som mange ikke ser forskjellen på en god artist som rett og slett blir dårligere og lager musikk av dårligere kvalitet en tidligere
Dimmu Borgir. Nuff said.
Åh påstå at ikke eminem har blitt sellout er noe av det dummeste jeg har hørt. Ikke at det er noe galt i det, tvært imot, Cash Rules Everything Around Me.

En artist som går fra og synge om og drepe eksen, penger og dop til og lage balader med elton john, pop hits med p!nk og grøsser parodier med vanilla ice ER sellout!

sier ikke at musikken han har blitt værre, mye har faktisk blitt mye bedre. Men mye av det nye har en stil som er mer allmenn og kommersiell akseptabel.
Sist endret av danseku; 30. september 2010 kl. 10:21.
Sitat av Taake Vis innlegg
Dumskap. Iron Maiden er kanskje ikke det samme de var da de begynte, men dette blir som å si at det nye Enslaved er sellout fordi de har fornyet stilen sin en god del år tilbake. At band fornyer seg er ikke det samme som å være sellout. Men joda; det er jo lett å kritisere ting for å være mainstream når de ikke fortsetter å lage den samme skiva femten år på rad.
Vis hele sitatet...
Dårskap, det skinner så godt igjennom at du er Maiden fan. De har så og si gitt ut den samme platen om og om igjen, ihvertfall fire ganger. Ikke noe nytt til bordet. Og du er bra idiot hvis du ikke ser at et band som tar med fansene sine på sitt eget private fly, er utpulte skjøger.
Enslaved har fornyet seg ja, men Maiden har stått helt stille. Men selvfølgelig er det jo alltid noen som synes oppgulpet er både bra og originalt.

Men så bra at du hadde fasiten, man skulle det tro var lett med alle power metal bandene som låter likt.
Konseptet er ikke nytt. Sosiologer beskrev hvordan industrialisering av kunst og underholdning ville føre til markant fall i kvalitet allerede på starten av 1900-tallet.
Kan tenke meg at artistene etterhvert må selge seg ut og legge egne verdier og persolighet til sides da inntektene dems blir mindre i takt med et voksende piratmarkedet.

Det var jeg som skrev at Oral-Bee mistet den siste respekten han hadde i den andre tråden. Det er veldig forskjell på å gå i studio med Rihanna, en av nåtidens mest selgende artist, kontra å gå i studio med en gjeng drittunger fra Bærum! Det vil derfor være forskjell på å markedsføre seg alternativt- eventuelt for å få et større publikum- kontra å *bare* gjøre det for pengenes skyld! Jeg kan tenke meg i denne sammenheng at Oral-Bee ikke tjener noenting annet enn penger på oppdraget. Ingen publisitet da det ikke er noe utgivelse.

Uansett vil dette stortsett bare skape nye hitter, og man tjener fortsatt penger på musikken. Når derimot (som noen allerede har vært inne på) "selger seg" for reklameprodukter for totalt andre ting enn musikken sin, synest jeg det blir flaut. Dette gjelder egentlig alle som har en kjent rolle i rampelyset- og utnytter dette. Veeel, om en eller annen glamourmodell gjør det, virker det ikke noe særlig på meg, men jeg ble veldig overrasket når Lars Jacob Krogh presenterte en pizzaavstemningskonkurranse for Grandiosa...
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Og på hvilke sanger har tiesto solgt seg? Tullete og provoserende kommentar du kommer med.. Tror ikke du har mye peiling på hva han driver med av musikk når du sier sånn.
Vis hele sitatet...
Ehh.. JO! Jeg har hørt på trance i over 10 år, og Tiësto var ett av de første navnene jeg kom borti. For 5-8 år siden var jeg blodfan, elsker musikken hans. Det han har i dag, er billig "house" som selger hos "kidsa".
Han er en artist som jeg virkelig har mistet mye respekt for.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:15.
Jeg liker musikken jeg, samme om artisten er mainstream eller ikke. Musikken som er viktig...
Synes Avenged Sevenfold er et relativt godt eksempel her, spesielt på vokal.
Første albumet var det mye screaming, andre albumet var det ca 50-50 synging og screaming (dette var et valg som bandet tok, og det var ikke noe med inntekter å gjøre akkurat da.)
Så kom det tredje albumet som var 0% screaming. Dette albumet var fortsatt ganske så lite mainstream.
Det fjerde albumet skrenset litt innom mainstream, men det var et greit album uansett.
Men så kom det nyeste albumet "Nightmare" Maaaainstreeeaaammmmmm. De tapte rett og slett.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Dårskap, det skinner så godt igjennom at du er Maiden fan. De har så og si gitt ut den samme platen om og om igjen, ihvertfall fire ganger. Ikke noe nytt til bordet. Og du er bra idiot hvis du ikke ser at et band som tar med fansene sine på sitt eget private fly, er utpulte skjøger.
Enslaved har fornyet seg ja, men Maiden har stått helt stille. Men selvfølgelig er det jo alltid noen som synes oppgulpet er både bra og originalt.

Men så bra at du hadde fasiten, man skulle det tro var lett med alle power metal bandene som låter likt.
Vis hele sitatet...
Det at du mener Maiden ikke fornyer seg forteller meg egentlig bare at du tilhører den delen som mener at Maiden = harry. Sammenlign det nyeste albumet med for eksempel "The Number of the Beast" eller "Piece of Mind". Mener du at disse er like eier du ikke begrep om denne type musikk. Den røde tråden er der selvsagt, Maiden kommer jo alltid til å være Maiden, men utviklingen er der også.

Jeg vil forresten rette din oppmerksomhet mot turneen etter "A Matter of Life and Death". Å spille hele det albumet i ett i stedet for de gamle klassikerne folk kjenner vitner vel ikke akkurat om et band som kun er ute etter å tjene penger.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Chris Cornell, ffs. Noen som har hørt det siste dritet eller? Hvordan er det mulig? Har bare gått nedover og nedover de siste årene.



Alltid. Lenge leve.
Vis hele sitatet...
Enig enig enig, men Chris Cornell har jo begynt på igjen med Soundgarden nå, en liten reunion ser det ut som. Får se om han klarer å være litt alternativ igjen
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Dårskap, det skinner så godt igjennom at du er Maiden fan. De har så og si gitt ut den samme platen om og om igjen, ihvertfall fire ganger. Ikke noe nytt til bordet. Og du er bra idiot hvis du ikke ser at et band som tar med fansene sine på sitt eget private fly, er utpulte skjøger.
Enslaved har fornyet seg ja, men Maiden har stått helt stille. Men selvfølgelig er det jo alltid noen som synes oppgulpet er både bra og originalt.

Men så bra at du hadde fasiten, man skulle det tro var lett med alle power metal bandene som låter likt.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg kan godt innrømme at jeg har vært Maiden fan ganske lenge, eller jeg var hvertfall før.
Problemet med argumentet ditt er at du tror fornyelse og utvikling er bra og viktig. Hvorfor i alle dager skal jeg gidde høre på Maiden hvis de forandrer seg hele tiden? Vil jeg høre noe annet så velger jeg jo enkelt og greit ett annet band.

Det trenger ikke være hverken bra eller originalt i dine ører så lenge fansen digger det. Der har du forskjellen på sellout og ikke, vær tro mot fansen.
Maiden har sin rolle å spille og gjør det veldig godt, uansett om du mener alt lyder likt. De trenger ikke fornye seg, de har penger og fans nok og musikken har vist seg å tåle tidens tann godt. De holder på en formel som i sin tid skaffet dem masse fans og en relativt viktig posisjon i musikkhistorien.
De har aldri laget noe St. Anger i ett forsøk på å skaffe seg nye og yngre fans, de har tura fram med sin taktfaste og velkjente sound.
Liker du ikke Maiden så hører du ikke på det, enkelt og greit, men de gir fansen det de vil ha. De bytter ikke hest midt i elva og kjører på med det de kan.
Når det er sagt så er det jo ikke tvil om at Maiden også har utviklet seg oppgjennom, men du har helt rett i at de ligner på seg selv og det håper jeg de fortsetter med.

Det er tross alt snakk om 50år gamle multimillionærer med 15 studioalbum bak seg. Hvorfor skal de gidde forandre på ett opplegg som åpenbart funker, særlig med tanke på at de har millioner av fans som har fulgt dem i 35år?
Sist endret av Mith; 1. oktober 2010 kl. 15:14.
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Den første jeg tenkte på var Eminem. Jeg syntes noen av de eldre sangene hans er bra, feks det han har lagd med dr. dre, men nå lager han jo sanger med Rihanna..
Vis hele sitatet...
Hva? en gang?
Sitat av pIRq Vis innlegg
Tenk om Biggie aldri hadde gått "mainstream". Da hadde vi aldri fått en klassikker som Juicy.
Vis hele sitatet...
Enig der, Juicy er en av mine alltime favoritter Noen artister greier fortsatt å gjøre greia si selvom de går kommers, andre bare driter seg ut og det blir flaut å høre på.
Sitat av pet Vis innlegg
Ahh.. det er så mange!
Nesten alt av de gamle hip-hop'erne og rapperene som fortsat lager sanger blir sellout DeLuxe.

Husker dere hvor sjukt mye bedre hip-hop Karpe hadde før i tida? De hadde ganske råe tekster, med skikkelige beats.
Før: http://www.youtube.com/watch?v=ZXSm76aKg0Y
Nå: http://www.youtube.com/watch?v=Zxyt-EPlS9k

Karpe er jo bare en av en mill. Bare for å ta utgangspunkt i de norske så kan man jo også nevne Dirty Oppland (Jaa9 & OnklP) og Mandcon.

Jaa9 & OnklP:
Før: http://www.youtube.com/watch?v=vcXapOq-lVE
Nå: http://www.youtube.com/watch?v=wQgvYvkq30M

Madcon:
Før: http://www.youtube.com/watch?v=brPy_a6EYIc (vet at sangen egentlig er med hele Paperboys)
Nå: http://www.youtube.com/watch?v=ntgW_zhJXWA


Selv om mange av de nye sangene som er sellout DeLuxe faktisk fenger, liker jeg ikke at artister selger seg.
Men det er vel noe de må gjøre for å "overleve" i bransjen
Vis hele sitatet...

når i hælvete ble sanger fra 06-07 "gamle hip hopere" med sanger fra "før i tiden"
dessuten, du valgte noen av de dølleste rapperene i norge. karpe og madcon, lol
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Dimmu Borgir. Nuff said.
Vis hele sitatet...
Når da? I 1996-7 når de signa seg til Nuclear Blast?

Sitat av Taake Vis innlegg
Dumskap. Iron Maiden er kanskje ikke det samme de var da de begynte, men dette blir som å si at det nye Enslaved er sellout fordi de har fornyet stilen sin en god del år tilbake. At band fornyer seg er ikke det samme som å være sellout. Men joda; det er jo lett å kritisere ting for å være mainstream når de ikke fortsetter å lage den samme skiva femten år på rad.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sammenligne Enslaved og Iron Maiden. Enslaved gjør jo interessante og til tider nyskapende ting.
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Det blir for dumt og si at eminem sin nye musikk er sellout, jeg kan tilogmed gå så langt og kalle det idiotisk!

Eminem har for de som ikke har fått det med seg, "Vokst". Han har tatt mer ansvar som en forelder, han har mistet en av sine beste venner, han har kommet seg igjennom en av sine tøffeste perioder, og han kom seg ut av sin verste dop periode han har hatt.

Så det og si at eminem er sellout fordi stilen hans har vokst og forandret seg, viser bare hvor lite du faktisk har hørt/vet om eminem. Du kan ikke komme og si nå og si at han er sellout fordi musikken hans ikke er den samme på "The slim shady lp" eller "The marshall mathers lp".

Fordi hvis du hører på musikken hans fra start til nå så hører du at han hadde en helt annen stil på starten som har vokst og forrandret seg gjennom de forskjellige cdene.

Eminem sin nye musikk er IKKE sellout, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Kanskje du burde lese denne artikkelen på Cracked.
Why Eminem needs to find something new to rap about.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Kanskje du burde lese denne artikkelen på Cracked.
Why Eminem needs to find something new to rap about.
Vis hele sitatet...
Leste nettopp denne artikkelen, og det kom det ikke noe godt utav. Noe sier meg at du ikke liker eminem (suprise!).

Men hvis du faktisk mener at det som står i artikkelen stemmer så er det ikke lov og "fucke opp"/drite seg ut/ha tøffe perioder flere ganger i livet sitt og så fortelle om det?

Er det feil og gå tilbake til dårlige vaner som legemidler og narkotika når din beste venn dør fordi du blir lei deg? For og så komme seg ut av det og så føle for og lage en sang?

Hvis du istedenfor og være en idiot (ja det er min oppfatning av deg). Faktisk leser hva jeg skrev på et innlegg tidligere i tråden, leser om eminem på et annet sted en noe som ikke virker spydd ut av kjeften til Michael Moore, eller til slutt faktisk hører på musikken hans og får med deg teksten. Så er det faktisk en mulighet for at du lærer noe riktig om eminem istedenfor noe oppmerkssomhetvissvass som du linket til.