Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  340 25706
Jeg blir så ******* forbanna, hva i heiteste er det de jævla idiotene tenker med?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3672364.ece

Greit nok at det er dumt å fly på soldatene, men soldatene hadde faanmeg ingen rett til å borde det skipet i utgangspunktet, skulle kasta hele jævla gjengen på sjøen!
Sist endret av atomet; 31. mai 2010 kl. 08:25.
Det er litt vanskelig å si da man ikke vet hele historien, og om mange av de drepte er israelske soldater.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Helt ærlig, det håper jeg virkelig at de er (men jeg tror nok det primært er sivile).
Sist endret av atomet; 31. mai 2010 kl. 08:37.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Butchern Vis innlegg
Det er litt vanskelig å si da man ikke vet hele historien, og om mange av de drepte er israelske soldater.
Vis hele sitatet...
Litt vanskelig? At Israel driver "statlig piratvirksomhet i internasjonalt farvann", som det heter i artikkelen, er totalt uakseptabelt uansett omstendighetene.
Å ville ha en gjennomgang av ting som skal tas inn i et område hvor det er grupper som har beskutt nabolandet med raketter i ganske mange år, er da ikke så dumt.
Neutral Good
Mith's Avatar
Å angripe sivile skip i internasjonalt farvann er fortsatt totalt uakseptabelt.
De hersens israelerne har en "forsvarspolitikk" som er synonymt med å skyte spurv med kanon.

Jeg fordømmer denne aksjonen på samme måte som all terror som utføres rundt om i verden, men disse svina har uniform og derfor vil det sannsynligvis ikke bli utført noen sanksjoner mot dem.

Blir interessant å lære mer om denne saken, men for min del ser det ut som om de har gått fullstendig av skaftet, nok en gang!
Sitat av Mith Vis innlegg
Å angripe sivile skip i internasjonalt farvann er fortsatt totalt uakseptabelt.
Vis hele sitatet...
Hamas hevder det var 15 mil utenfor kysten, Israel mener det var i Israelsk farvann.

For the record: Jeg mener ikke at Israel gjorde det rette - jeg mener det er litt for tidlig å uttale seg om det da alle kortene ikke er på bordet.
Ifølge Jpost.com har noen av passasjerene på skipet angrepet soldatene med kniver, økser og stokker, og en av passasjerene har greid å stjele ett av geværene og åpnet ild mot soldatene. Se http://palsolidarity.org/ http://www.jpost.com/ og http://www.haaretz.com/

Utrolig opprørende sak uansett. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Har fulgt saken en stund, og hadde aldri trodd at den skulle få en blodig utgang.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Blir interessant å lære mer om denne saken, men for min del ser det ut som om de har gått fullstendig av skaftet, nok en gang!
Vis hele sitatet...
Lære om saken? Israel border og kaprer sivile skip i internasjonalt farvann, får dem i havn i Israel, går gjennom lasten, før de sender det de anser som "godkjent" last inn i Gaza med FN-lastebiler.
Slik ser det ut nå.
Sist endret av Mith; 31. mai 2010 kl. 08:49.
Sitat av Saape Vis innlegg
Ifølge Jpost.com har noen av passasjerene på skipet angrepet soldatene med kniver, økser og stokker.
Vis hele sitatet...
Dette ble bekrefted av aksjonistene selv.
Sitat av Mith Vis innlegg
Lære om saken? Israel border og kaprer sivile skip i internasjonalt farvann, får dem i havn i Israel, går gjennom lasten, før de sender det de anser som "godkjent" last inn i Gaza med FN-lastebiler.
Slik ser det ut nå.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ordlegge meg annerledes så du skjønner hva jeg mener:

Original setning: Blir interessant å lære mer om denne saken

Endret setning med samme betydning: Det blir spennende å finne ut hva som egentlig har hendt.


Sånn, nå håper jeg at vi har oppklart den lille misforståelsen!
Neutral Good
Mith's Avatar
Skjønte jo hva du mente, bare oppdaterte deg på det viktigste som er å lære
Ethvert angrep på israelske soldater er et rettferdig angrep, på samme måte som at folk blir hyllet når man angriper somalske pirater.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Ethvert angrep på israelske soldater er et rettferdig angrep, på samme måte som at folk blir hyllet når man angriper somalske pirater.
Vis hele sitatet...
Litt tidleg å sei når det ikkje eingong er bekrefta om det var internasjonalt farvann kansje?

Desuten blir det litt feil å putte offerrollen på aktivistene, då dei angrep med våpen (og kansje drepte) fleire israelske soldater.
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Litt tidleg å sei når det ikkje eingong er bekrefta om det var internasjonalt farvann kansje?

Desuten blir det litt feil å putte offerrollen på aktivistene, då dei angrep med våpen (og kansje drepte) fleire israelske soldater.
Vis hele sitatet...
Det er lov å forsvare seg mot sjørøvere.
"vi har prøvd å sulte ut disse svina i årevis. vi kan da ikke la folk bare komme å dele ut mat!"
Sitat av commie Vis innlegg
Det er lov å forsvare seg mot sjørøvere.
Vis hele sitatet...
Viss dette var i israelsk farvann, så er dette til gjennomtanke:
Israelske myndigheter advarte om reaksjoner, dei vart angrepen og måtte forsvare seg.

Lett å snakke om offer og sjørøvere når dykk bare vil innsjå ein side av saken.

Og eg støtter ikkje angrep på skip i internasjonalt farvann, men no påstås det at skipet frakta våpen. Men den diskusjonen kan vente til ein bekrefting/avkrefting.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Ifølge Palmor går de siste ubekreftede meldingene ut på at nærmere 20 aktivister er døde, og at fire israelske soldater og rundt 35 aktivister er såret.
Vis hele sitatet...
Dette er altså i følge en offisiell talsmann for det israelske utenriksdepartementet (Yigal Palmor), som også uttaler

- Vi hadde rett til å gå til aksjon i internasjonalt farvann fordi skipene var på vei for å bryte blokaden.
Vis hele sitatet...
Så da ser det også ut til å være avklart at det var i internasjonalt farvann. (http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3672616.ece)

Sitat av FuzzT Vis innlegg
Viss dette var i israelsk farvann, så er dette til gjennomtanke:
Israelske myndigheter advarte om reaksjoner, dei vart angrepen og måtte forsvare seg.

Lett å snakke om offer og sjørøvere når dykk bare vil innsjå ein side av saken.

Og eg støtter ikkje angrep på skip i internasjonalt farvann, men no påstås det at skipet frakta våpen. Men den diskusjonen kan vente til ein bekrefting/avkrefting.
Vis hele sitatet...
Hvis du blir "angrepet" av en toåring, drar du da fram et balltre og banker han til kjøttdeig?
Sist endret av atomet; 31. mai 2010 kl. 10:53.
Ikke at jeg støtter Israel i bordingen av skipet, men de hadde sagt at lasten til skipet kunne få komme inn til Gaza via landeveien (og dermed bli ordentlig sjekket), men folkene avslo dette. Sist et skip med nødhjelp skulle inn til Gaza utenom klarering var det lastet med våpen. Bare til ettertanke. Når det er sagt er det nærmest et apartheid som foregår i Israel.
Ville ikke saken fått eksakt samme utfall dersom marinen ventet til konvoien krysset inn i Israelsk farvann, som de jo var på vei til å gjøre? Vet ikke om jeg synes akkurat *stedet* hvor bordingen skjedde er det viktigste å fokusere på, selv om det naturligvis er provoserende at de tar seg slik til rette. Det virker for meg som en helt tankeløs beslutning av marinen, som kun gir gratis ammunisjon til oss som er imot at en bording i det hele tatt skulle funnet sted.
Eg sjekka opp sitatet, og det ser ut til å stemme.
I så fall er det skummelt at dei angriper sivile skip på mistanke om våpensmugling. Vart litt spurv med kanon der ja.
Sitat av atomet Vis innlegg


Hvis du blir "angrepet" av en toåring, drar du da fram et balltre og banker han til kjøttdeig?
Vis hele sitatet...
Litt av en sammenligning. Hvis toåringen er bevæpned så den kan drepe meg, ja selvfølgelig..
Det som irriterer meg er de som blindt skal forsvare Israel. Konflikten mellom Israel og Palestina er veldig intrikat, og det er ikke noe fotballag vi heier på. Det blir for dumt å stemple Israel for å være de slemme mens Palestina er de snille, men når det kommer til visse enkeltsaker er det umulig å forsvare en part, og denne gangen er det Israel som har driti seg ut. Man kan ikke forsvare Israel i denne saken. Det blir for dumt.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Weili Vis innlegg
Ikke at jeg støtter Israel i bordingen av skipet, men de hadde sagt at lasten til skipet kunne få komme inn til Gaza via landeveien (og dermed bli ordentlig sjekket), men folkene avslo dette. Sist et skip med nødhjelp skulle inn til Gaza utenom klarering var det lastet med våpen. Bare til ettertanke. Når det er sagt er det nærmest et apartheid som foregår i Israel.
Vis hele sitatet...
Vi ser jo hvor mye Israel faktisk slipper inn over land, det hadde vært meningsløst å sende det den veien.
Det et interessant hvor raskt propagandaapparatet til Israel jobber. De nekter alle andre journalister å entre områdene sine, knebler all kritisk media, og spyr ut påstander om terrorisme.
Israel har ingen rett til å borde skip i internasjonalt farvann for å opprettholde en ulovlig blokade av Gaza.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg syntes det er noe interessant å sammenlikne Isreal med pirater fra Somalia. Internasjonalt farvann eller ei, de var klar over at de ville bli bordret hvis de entret handelsblokkaden iverksatt av Isreal, noe slikt kan ikke sies om pirater. Jeg våger å påstå at ting hadde godt mye bedre for seg om de ikke hadde gått til angrep med kniver og økser. Jeg er helt uenig i saken til Isreal når det kommer til Palestina, men jeg er like uenig i en del av metodene til aktivistene. Bare se på helvete som ble stelt i stand i Oslos gater for et knapt år siden...
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Butchern Vis innlegg
Litt av en sammenligning. Hvis toåringen er bevæpned så den kan drepe meg, ja selvfølgelig..
Vis hele sitatet...
Du skjønner ikke helt dette. Poenget er at man SKAL bruke maktmidler som står i forhold til situasjonen, og når vi ser at det er drept 20 sivile, så er det ganske tydelig at IDF (som vanlig) ikke har gjort dette, heller det stikk motsatte. Så nei, sammenlikningen er ikke så rar i det hele tatt.

Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg syntes det er noe interessant å sammenlikne Isreal med pirater fra Somalia. Internasjonalt farvann eller ei, de var klar over at de ville bli bordret hvis de entret handelsblokkaden iverksatt av Isreal, noe slikt kan ikke sies om pirater. Jeg våger å påstå at ting hadde godt mye bedre for seg om de ikke hadde gått til angrep med kniver og økser. Jeg er helt uenig i saken til Isreal når det kommer til Palestina, men jeg er like uenig i en del av metodene til aktivistene. Bare se på helvete som ble stelt i stand i Oslos gater for et knapt år siden...
Vis hele sitatet...
For all del, og det hadde blitt enda mindre bråk dersom man aldri hadde prøvd å få inn mat, medisiner og bygningsmaterialer i det hele tatt, eller hvis Israel IKKE hadde prøvd å stoppe nødhjelpsendingene.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg syntes det er noe interessant å sammenlikne Isreal med pirater fra Somalia. Internasjonalt farvann eller ei, de var klar over at de ville bli bordret hvis de entret handelsblokkaden iverksatt av Isreal, noe slikt kan ikke sies om pirater. Jeg våger å påstå at ting hadde godt mye bedre for seg om de ikke hadde gått til angrep med kniver og økser. Jeg er helt uenig i saken til Isreal når det kommer til Palestina, men jeg er like uenig i en del av metodene til aktivistene. Bare se på helvete som ble stelt i stand i Oslos gater for et knapt år siden...
Vis hele sitatet...
Jeg ser på båtene som ikkevoldelig sivil ulydighet, som er en metode som tidligere har blitt brukt med hell for å styrte undertrykkende apartheid-regimer. Israel føyer seg fint inn i rekken. Når du snakker om aktivistene i Oslo regner jeg med du tenker på de 50 som kastet stein og ikke på de flere titusener som gikk i tog.
Sitat av atomet Vis innlegg
Du skjønner ikke helt dette. Poenget er at man SKAL bruke maktmidler som står i forhold til situasjonen, og når vi ser at det er drept 20 sivile, så er det ganske tydelig at IDF (som vanlig) ikke har gjort dette, heller det stikk motsatte. Så nei, sammenlikningen er ikke så rar i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt uenig med deg her. Hvis du blir bordet av soldater, når du er på vei til å bryte en blokkade, og angriper disse bør du regne med at du blir skutt. I Israel som i Norge. Soldater vil svare med våpenbruk hvis du angriper de med øks. Og uansett hva som blir sagt om innholdet i båtene, så kan ikke Israel ta aktivistenes ord på det.

På den andre siden såg jeg at det var flere som var skutt på videoene, og de var skutt i beina, noe som tyder på at en har forsøkt å begrense skadene. Problemet er at en dør helt fint av 5.56 i låret, da denne vil skape store skader.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg ser på båtene som ikkevoldelig sivil ulydighet, som er en metode som tidligere har blitt brukt med hell for å styrte undertrykkende apartheid-regimer. Israel føyer seg fint inn i rekken. Når du snakker om aktivistene i Oslo regner jeg med du tenker på de 50 som kastet stein og ikke på de flere titusener som gikk i tog.
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig, men akkurat i denne saken så tror jeg ikke nødvendigvis at den sivile ulydigheten vinner frem blant folk flest, kanskje på grunn av det massive propagadaapparatet til Israel eller fordi folk er uenig i måten det ble gjort på. Et godt eksempel på akkurat det er demonstrasjonen i Norge som folk flest har et inntrykk av som voldelig og ikke noe de ville assosiere seg med, selv om det var mangfoldig tusen demonstranter som oppførte seg eksemplarisk. Det handler om å velge sine kamper og kjempe dem riktig, her tror jeg at det har blitt gått et kjempestort overtramp fra begge sider som bare komme til å gjøre konflikten enda mer brutal.
Neutral Good
Mith's Avatar
Spørsmålet er hvor lenge USA kan forsvare Israel. De har fått vel mye å gå på det siste halvåret, men Obama er vel lite lysten på enda en stor konflikt. Han har vel nok med oljesøl, finanskrise og to kriger, men snart så må Amerikanerne innse det resten av verden er i ferd med. Israel mister støtte for hver "tabbe" de begår og de kan rett og slett ikke fortsette på denne måten.
Dette må det komme kraftige reaksjoner på, aller helst i form av sanksjoner gjennom FN.
Det er normenn der ogsa, noen som har fatt med seg om noen er döde? jeg ser paa tyrkısk tv og forstaar ıkke alt de sıer.
Føler denne sangen oppsummerer rimelig greit hva jeg mener:
Spotify / Youtube

Neutral Good
Mith's Avatar
Demonstrasjon i dag kl. 17 ved Israels ambassade i parkveien. Arrangør: Palestinakomiteen, Fellesutvalget for Palestina m.fl.
Klokken 18 ved den blå steinen i Bergen.
Er det helt avklart hva som har skjedd eller?

Israelske marine boarder et skip for å sjekke hva lasten er. Når de så er kommet ombord blir de beskutt og angrepet med øks. De skyter tilbake?

Ikke at jeg vet at dette har skjedd, eller om det var Israel som engasjerte først. Men la oss si at propalestinske aktivister skjøt først så må vell folk anerkjenne Israels rett til selvforsvar.

Blir vell en ny bølge med mer og mindre voldelige aksjoner rundt ambasadebygg igjen nå. Ja for all del, Finn frem palestinaskjerfet og fyll lommene med Stein, det løser den fryktelige situasjonen i Palestina.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av kaasin Vis innlegg
Jeg er litt uenig med deg her. Hvis du blir bordet av soldater, når du er på vei til å bryte en blokkade, og angriper disse bør du regne med at du blir skutt. I Israel som i Norge. Soldater vil svare med våpenbruk hvis du angriper de med øks. Og uansett hva som blir sagt om innholdet i båtene, så kan ikke Israel ta aktivistenes ord på det.

På den andre siden såg jeg at det var flere som var skutt på videoene, og de var skutt i beina, noe som tyder på at en har forsøkt å begrense skadene. Problemet er at en dør helt fint av 5.56 i låret, da denne vil skape store skader.
Vis hele sitatet...
Spiller fint lite rolle om du er uenig, det er bare å se på tallene, så ser man at det var en HEFTIG overdrivelse i voldsbruken - 4 skadde israelske soldater, mot nærmere 40 skadde og 20 drepte sivile.

Ser du ikke at det er en skjevhet der?

Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Er det helt avklart hva som har skjedd eller?

Israelske marine boarder et skip for å sjekke hva lasten er. Når de så er kommet ombord blir de beskutt og angrepet med øks. De skyter tilbake?

Ikke at jeg vet at dette har skjedd, eller om det var Israel som engasjerte først. Men la oss si at propalestinske aktivister skjøt først så må vell folk anerkjenne Israels rett til selvforsvar.

Blir vell en ny bølge med mer og mindre voldelige aksjoner rundt ambasadebygg igjen nå. Ja for all del, Finn frem palestinaskjerfet og fyll lommene med Stein, det løser den fryktelige situasjonen i Palestina.
Vis hele sitatet...
De borda ikke for å sjekke hva lasten var, og det var ikke akkurat snakk om tollinspektører som spurte pent om å få komme ombord heller.

Israels rett til forsvar? Hallo? Internasjonalt farvann, nødhjelpssending, båt bordes av kommandosoldater? Hvem er det da som er angriperen? Den som blir bordet, eller den som border?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det et interessant hvor raskt propagandaapparatet til Israel jobber. De nekter alle andre journalister å entre områdene sine, knebler all kritisk media, og spyr ut påstander om terrorisme.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig drar de frem påstanden om terrorisme!
Det er jo en sikker vinner når man har bæsjet på leggen.
En politisk joker kan man si.

Autoritær stormakt: Hvorfor faen gjorde du det der?!
- Øh.. Terroisme..?
Aah, ja men da så!

Så kommer amerikanerne valsende inn med en pølsesnabb tredd godt nedover låret slik at det skal se ut som om de har den voldsomme mega-penisen:

Hørte jeg noen nevne ordet terror her?

Lykke til på demonstrasjonen(e).
Men tenker det blir en del oppstyr fra "Israels venner" som skal ut for å komponere et eller annet tåpelig kved for Det utvalgte folk.
Bombe at flertallet på freak er pro-palestinsk.

Haters gonna hate
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Bombe at flertallet på freak er pro-palestinsk.
Vis hele sitatet...
Flertallet i Norge, Europa og verden er propalestinsk. Den fascistiske morderstaten Israel får stadig færre venner.
Neutral Good
Mith's Avatar
Bombe at flertallet på freak er pro-palestinsk.
Vis hele sitatet...
Det speiler samfunnet rimelig bra i forhold til mange andre meninger her på bruket.
Enig. Vi sosialister må vise solidaritet for våre venner i Gaza
Fuck israel! Jeg vil tro at dagens aksjon stimulerer til mer antisemetisme blandt folk generelt, og hvem er vel tjent med det?
Jeg er sikker at israel regnet med at de på båtene kom til å bli aggressive, og da kunne de bevepnet seg med ikkedødelige våpen istedet for å bare møte opp å plaffe ned!
Vil bare tilføye at jeg synes at Usa er så helt på trynet feige når de ikke tør å ta standpunkt til hvorvidt de skal KRITISERE angrepet! Drepe 16 stykker på en båt som skal levere humanitær hjelp er ikke bare grunn for kritikk, de trenger kraftige sanksjoner.
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Enig. Vi sosialister må vise solidaritet for våre venner i Gaza
Vis hele sitatet...
Hva er det du rører om?

Dette handler da ikke om sosialisme eller noen annen form for politisk retning, men en helt forståelig reaksjon på et land som bryter internasjonale konvensjoner med 20 døde og flere sårende som resultat. Jeg ligger et stykke til høyre for sosialisme men er likevel oppriktig forbanna på den måten Israel har opptrådt her.
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Enig. Vi sosialister må vise solidaritet for våre venner i Gaza
Vis hele sitatet...
Til og med eldgamle, verdikonservative menn støtter Palestina.

Det må ikke bli sånn at den norske støtten til Palestina reduseres til en høyre-venstre-krangel, for sånn er det ikke i realiteten. Det finnes massevis av fornuftige mennesker på norsk høyreside som er motstandere av Israels undertrykking. Kampen mot apartheid-styret i Sør-Afrika var for eksempel sterkt tverrpolitisk.
Sitat av atomet Vis innlegg
Spiller fint lite rolle om du er uenig, det er bare å se på tallene, så ser man at det var en HEFTIG overdrivelse i voldsbruken - 4 skadde israelske soldater, mot nærmere 40 skadde og 20 drepte sivile.

Ser du ikke at det er en skjevhet der?
Vis hele sitatet...
Det er bare latterlig å sidestille tallene på skadde soldater og de sivile slik. Hva forventer du, at ant. skadde soldater skal match antall skadde sivile. Dersom vi nå antar at de sivile gikk til angrep på de israelske soldatene, med kniver eller whatever, tror du det vil være slik at soldater av noen nasjonalitet vil skyte den første, for deretter å tenke:

"Nå må vi vente til de tar en av oss, ellers er det en overdreven maktbruk. Ant. døde på vår side skal matche antall døde på den andre siden..."

Dersom soldater ute på oppdrag blir angrepet, og står ovenfor en trussel for eget liv, vil de om nødvendig svare med dødelig maktbruk. Jeg tror vi kan slå trygt fast at dette gjelder soldater av alle nasjonaliteter.iEn Heftig overdrivelse i voldsbruken ville det vært dersom de sivile angrep med spisepinner, og soldatene skjøt dem.

Det er tragisk at folk her inne gir inntrykk av at det er fullstendig greit å drepe israelske soldater, og at det nesten burde feires hver gang det skjer. Dette er folk sånn som deg og meg, folk med familie og venner, som kommer til å savne dem dypt. Det er helt fair, og kanskje på sin plass, å kritisere Israel for sin maktbruk, men derimot umenneskelig å skulle applaudere tapet av et menneskeliv.
Nå er jeg spent om hvordan Tyrkerne vil reagere. Vil de bare sitte og gjøre ikke noe med tanke på EU medlemskap eller vil de utføre tiltak mot Israel.

For en militær konflikt mellom Tyrkia og Israel, hadde i teorien vært sykt spennende. To moderne styrker som barker løs!
Men det skjer jo, lenge leve effektiv lobby virksomhet på høyt plan.
Sitat av atomet Vis innlegg
Spiller fint lite rolle om du er uenig, det er bare å se på tallene, så ser man at det var en HEFTIG overdrivelse i voldsbruken - 4 skadde israelske soldater, mot nærmere 40 skadde og 20 drepte sivile.

Ser du ikke at det er en skjevhet der?



De borda ikke for å sjekke hva lasten var, og det var ikke akkurat snakk om tollinspektører som spurte pent om å få komme ombord heller.

Israels rett til forsvar? Hallo? Internasjonalt farvann, nødhjelpssending, båt bordes av kommandosoldater? Hvem er det da som er angriperen? Den som blir bordet, eller den som border?
Vis hele sitatet...
Pardon my french, men hva i helvette gjør 600 protestanter/akivister (hørte det antallet på NRK radio) og våpen om bord på et skip med nødhjelp?