Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1306
Noen som vet hvor jeg kan få tak i Mala Beads? Fant en norsk nettside, men det kostet der 1000kr. Er ikke det veldig dyrt? Fant også noen på Finn.no, men vil ha et nytt ett. Tar gjerne imot tips til hvordan jeg velger hvilken Måla som passer meg og hvordan det bæres på kroppen. Selve bruken av det er jeg kjent med.

Takker for alle tips og råd.
Hørt om Ebay? =)
Sist endret av mentalmelt; 4. august 2018 kl. 21:13.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hørt om Ebay? =)
Vis hele sitatet...
Hahaha. Ja, men har aldri kjøpt derfra, så aner ikke hva jeg skal se etter eller være obs på. Veldig rart at det kan koste 1000kr i Norge og 8kr på eBay. Da blir jeg automatisk skeptisk til hvor god kvalitet det er.
Det er en snor med perler på. Litt begrenset hvor mye kvaliteten kan variere, men det hindrer jo ikke folk i å prøve å tjene seg noen ufortjente kroner. Det ligger også i denne gjenstandens natur at den ikke skal være kostbar og utilgjengelig. Jeg ville kjøpt to-tre av de billige og bare testa dem ut.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er en snor med perler på. Litt begrenset hvor mye kvaliteten kan variere, men det hindrer jo ikke folk i å prøve å tjene seg noen ufortjente kroner. Det ligger også i denne gjenstandens natur at den ikke skal være kostbar og utilgjengelig. Jeg ville kjøpt to-tre av de billige og bare testa dem ut.
Vis hele sitatet...
Takker. Da skal jeg sjekke det ut litt nærmere.
Når noe er masseprodusert pleier jeg å tenke på hva intensjonen bak hver del av produktet som er laget har vært. Hvis intensjonen er profitt omprogramerer jeg gjenstanden og fjerner all menneskelig påvirkning og kan be treet eller steinene i dette tilfellet, om å komme tilbake til sin opprinnelige vibrasjon
Det funker når du vet at noe er masseprodusert, og derfor kan projisere dine egne følelser over på gjenstanden. Gjenstanden bryr seg ikke om hvordan den er produsert. Den gjør nytten sin like bra om den er satt sammen av en munk eller en fabrikkarbeider. Man kan godt drive med slik projisering, men man kan like godt la være. It's all you anyway. =)
Sist endret av mentalmelt; 5. august 2018 kl. 17:39. Grunn: skrivefeil
Du kan jo lett lage de selv.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Du kan jo lett lage de selv.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Kunne sikkert det, men jeg har 10 tommeltotter og veldig liten tålmodighet til sånne ting
Det er også litt begrenset hvor mye som er praktisk å lage selv her. Man lager gjerne ikke perlene selv, og man spinner ikke tråden til snoren selv. Det eneste man gjør er å tre perlene på snoren, i klassisk hobbymaker-stil. Blir litt som å bake muffins med en ferdigblandet miks og kalle det hjemmelaget.
Takk for den Jeg bruker aldri ferdig mix til muffins, men har laget smykker i mange år.
Vi bruker jo ulike kjøpte materialer når vi lager ting selv, garn, maling, tøy, planker, skruer og så videre.
Håper TS får tak i de perlene h*n ønsker.
Klem fra Betty
Joa, vi bruker prosesserte materialer til det meste. Mener bare at det er litt forskjell på en omstendelig prosess som å strikke en genser, og på å tre noen perler på en snor. En mala en veldig enkel. Det er en sånn ting man smiler til seksåringen sin og klapper dem på hodet for. Den kunne vært produsert på SFO, og du hadde ikke sett noen forskjell. Er så klart ikke noe i veien for å gjøre det, men det er ikke så mye å hente der heller. =)
Sist endret av mentalmelt; 5. august 2018 kl. 17:33.