Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3034
Hei!

Jeg er interessert i å se filmer som utspiller seg i verdensrommet. Filmer som Apollo 13 og Gravity. Gjerne litt eldre filmer.

Jeg foretrekker at storyen fremstilles på en realistisk måte, og for all del ikke klisjéfylt og forutsigbart hollywood-skvip som Armageddon (Gravity balanserer i grenseland her).

Om noen har noen forslag til gode dokumentarfilmer er jeg også interessert i dette.

- boblesaft
Moon er morsom og tankevekkende..

Ender's Game liker jeg veldig godt, men vet ikke om det er helt innafor..

Er du bare ute etter film? Er jo mange bra serier også
Takk for forslag! Moon begynte jeg å se sent på kvelden en gang men sovnet, så skal gi den et nytt forsøk.
Hadde vært superfett om du hadde noen forslag til serier også
Stargate er en av mine favoritt serier,
om du skal se alt tror jeg det tar noen uker,
men jeg syns de ble bedre og bedre
(sg-1 var bra, atlantis bedre og universe googler jeg ofte for å se om det har kommet flere underskriftskampanjer for å starte det igjen )

Jeg gidder ikke nevne star trek (selv om den nyeste er en prequel av den første og en kjempe fin inngang til serien) .

Battlestar Galactica er også en serie jeg tenker ikke er nødvendig å nevne (selv om vi her også har en kjempe fin inngang gjennom en prequel som jeg syns er veldig bra)

Defiance syns jeg er bra, men de fleste er uenige det, men jeg syns den er verdt å teste ut


Er de jeg kommer på i farta hvor de er i verdensrommet hele tiden... Selv om Defiance og Caprica er bare på planeter... Stargate er også mye på planeter, sg-1 er innom jorda i de fleste episodene..

Protip: Hvis du googler litt så kan man skippe veldig mange episoder i noen av seriene og fortsatt få med seg main storyen...
Mye her jeg ikke har sett og skal sjekke ut! Takk for mange gode forslag
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
2001: A Space Odyssey er jo en klassiker alle burde ha sett. Ellers er det jo Star Wars serien, og jeg digget de to nyeste Star Trek filmene selv om de kanskje er litt Hollywood.
Stargate SG1, Stargate atlantis, Stargate universe, Battle star galactica, lunapolis, Moon, contact, hitchhikers guide to The Galaxy... Noen av mine favoritter jeg kommer på i farten...
Firefly!! Fantastisk serie, som ble avsluttet alt for tidlig!
Filmen Serenity "avslutter" serien Firefly, så se den også hvis du liker konseptet. Beste serien ever imo
Moon som noen andre har nevnt her er definitivt verdt å se! (soundtracket er også helt fantastisk)
Europa Report og The Last Days on Mars var også helt kul. Alien-filmene er jo klassikere, men om de er så veldig realistiske er vel en annen sak. Sunshine, Dune og Elysium er også verdt å se!
Forøvrig er jo The Fifth Element og Starship Troopers et must om du ikke har sett. De faller dog mer på den komiske siden av Sci-Fi
Babylon 5. Sannsynligvis den beste TV-serien eg nokonsinne har sett. (Og eg har sett ein del). Men - den er nok ikkje for alle.
"From the Earth to the Moon", HBO serie om månelandingene.
"The Cape" dramaserie om astronauter og nasa.
Mye bra forslag her!
Det er ikke så farlig om det ikke er realistisk, men det er viktig at det fremstilles realistisk og virker troverdig
Jeg har netflix, viaplay og hbo nordic, og mener jeg har sett flere av titlene her der.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Har alltid hatt ei greie for Babylon 5, både serien og filmene.
Anbefalt fra min side, i alle fall.
Hører mange skryter villt over Firefly.. jeg fikk aldrig sansen for serien.. "Cowboys in space" er ikke helt min greie.. low tech og bruker fortsatt tønnerevolvere... næææh.. Da ser jeg heller Stargate Universe, som faktisk var ganske bra i følge min vurdering.