Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 209168
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hvordan du har fått det til å passe det skjønner jeg virkelig ikke! i hvertfall ikke om du har plassert ram'en i riktig slots.
Vis hele sitatet...
Kommer jo an på hva du mener er rett det

De krasjer ikke med kjøleren, men må ha vifta bittelitt lengere opp, men kjøleren er fri og frank

Så syns det var en GOD ide
Sitat av sweem Vis innlegg
Kommer jo an på hva du mener er rett det
Vis hele sitatet...
Nei, det kommer ann på hva som er rett. Om du har to RAM-brikker skal de plasseres i de svarte sporene, altså nr. 2 og 4. Ikke i de gule eller to på hver side.

http://www.cybergooch.com/tutorials/images/buildsystem/IMG_6795.jpg
Hvordan er rekkefølgen her?

http://bildr.no/thumb/1354461.jpeg

Ingenting i veien og sette de annerledes heller, men gjort det slik det skal settes

Uansett så er det klaring for d14 når en bruker de svarte slottene
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Tja, han bruker den vel til det en laptop skal brukes til? Være bærbar og flyttes mye rundt, noe som snurredisker ikke liker.
Vis hele sitatet...
Bare lurte jeg... Aldri fått det problemet med noen av de bærbare jeg har hatt. Er vel det man kaller flaks
Jeg har hatt denne pcen en stund , som jeg svært gjerne vill oppgradere så trenger hjelp fra dere freaks Så jeg vil gjerne vite om det er lurest å kjøpe en helt ny pc eller oppgradere Vis jeg skal oppgradere hva skal oppgraderes og vil gjerne ikke gå over 5000kr om jeg må så får jeg gjøre det. Takk for svar på forhånd

Specs: CPU: Intel Core 2 Duo E8600 @ 3.33GHz
Wolfdale 45nm Technolog

Ram:4.00 GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz (5-5-5-31)

Motherboard: ASUSTeK Computer INC. P5N-D (Socket 775)

Graphics: 896MB GeForce GTX 260 (XFX Pine Group)

Hard drives : 699GB SAMSUNG HD753LJ SCSI Disk Device (ATA)
Sitat av aarlien Vis innlegg
Jeg har hatt denne pcen en stund , som jeg svært gjerne vill oppgradere så trenger hjelp fra dere freaks Så jeg vil gjerne vite om det er lurest å kjøpe en helt ny pc eller oppgradere Vis jeg skal oppgradere hva skal oppgraderes og vil gjerne ikke gå over 5000kr om jeg må så får jeg gjøre det. Takk for svar på forhånd

Specs: CPU: Intel Core 2 Duo E8600 @ 3.33GHz
Wolfdale 45nm Technolog

Ram:4.00 GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz (5-5-5-31)

Motherboard: ASUSTeK Computer INC. P5N-D (Socket 775)

Graphics: 896MB GeForce GTX 260 (XFX Pine Group)

Hard drives : 699GB SAMSUNG HD753LJ SCSI Disk Device (ATA)
Vis hele sitatet...
Siden PCen er nesten 5 år gammel ville jeg bygd ny, og brukt den gamle som mediesenter eller PFsense router.

Jeg satt sammen denne; (LINK)
http://upit.no/bilder/85db6.png

Firekjerners prosessor, 8GB med 2400Mhz minne, HD7870 skjermkort og helt modulær strømforsyning.
-Den har også en SSD på 180GB. Som korter ned loadingtidene veldig mye.
(Fjerner du SSDen og bytter den ut med en HDD på 500GB kommer den på 5000,-)

Trenger du CD/Rom og Wifi legger du til dette C:
Har nå bestemt meg for å kjøpe Asus laptop etter neste lønning. For kjøpt det rett fra en Spaceworld-butikk og det gir meg en ekstra trygghet. Problemet er om jeg skal gå for http://www.spaceworld.no/display.asp...0&prodid=51540 eller http://www.spaceworld.no/display.asp...0&prodid=51207

Har et par spørsmål som jeg håper noen kan gi meg et svar på ettersom kunnskapen min er begrenset.
1: Er det stor forskjell mellom 660M og 670M?

2: Hvor store SSD'er finnes det som man kan sette inn i G55VW? Den har vel bare en disk slot ettersom jeg har forstått.

3: Vil Windows 8 være en ulempe når maskinen skal brukes hovedsaklig til spill?

4: Har G55VW bakgrunnsbelyst tastatur? Finner ikke noe om det.

5: Noen som vet om kjølesystemet på disse G-series til Asus er bra?

6: Hvordan er batterikapasitet på disse?

7: Lager de mye støy?

8: Vil den holde et par år frem i tid? (har planer om å anskaffe stasjonær når ny leilighet blir anskaffet om noen år).

Må vel bare nevne at grunnen til at jeg vurderer G55VW så sterkt er rett og slett at jeg synes 17" blir litt for svært.

På forhånd takk for all hjelp
1. Nei, tror ikke den er så stor, men søk etter "GPU BENCHMARKS" så finner du sånn ca. Ut av det.
2. Største jeg kan huske og ha sett i 2.5 format er 512gb
3. Nja, ikke egentlig, kommer til og bli bedre uansett.
4. Er på mobben, så får ikke sjekka, men dersom det ikke står tror jeg ikke det.
5. ASUS har meget gode kjølesystemer på laptoppene demmes, så det går nok bra
6. Står vel på, men husk at levetid under gaming er annerledes og det anbefales kun og spille med strømkabler i veggen (ta ut batteri i tillegg for å bedre kjøle ned maskina)
7. De pleier og være meget stille.
8. Dette spørs på deg, for meg ville det aldri holdt, men om du ikke er kravstor holder de nok noen år ^_^

(Beklager for skriveleifer og grammatiske feil, er på mobben)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
1. Nei, tror ikke den er så stor, men søk etter "GPU BENCHMARKS" så finner du sånn ca. Ut av det.
2. Største jeg kan huske og ha sett i 2.5 format er 512gb
3. Nja, ikke egentlig, kommer til og bli bedre uansett.
4. Er på mobben, så får ikke sjekka, men dersom det ikke står tror jeg ikke det.
5. ASUS har meget gode kjølesystemer på laptoppene demmes, så det går nok bra
6. Står vel på, men husk at levetid under gaming er annerledes og det anbefales kun og spille med strømkabler i veggen (ta ut batteri i tillegg for å bedre kjøle ned maskina)
7. De pleier og være meget stille.
8. Dette spørs på deg, for meg ville det aldri holdt, men om du ikke er kravstor holder de nok noen år ^_^

(Beklager for skriveleifer og grammatiske feil, er på mobben)
Vis hele sitatet...
Så det beste er egentlig bare å gå for G75VW med en gang?
Spør noen andre her om videre anbefaling av laptopper, da det er noe ute for mitt fokusfelt.
Dog, om jeg husker rett er G75 strengt tatt bedre
Hei, skal kjøpe en pc hovedsaklig til gaming, Her er handleliste på Dustin.
Kommer til å spille BF3, Far Cry 3, Metro 2033, DayZ, forhåpentligvis DayZ standalone også. Passer alt sammen og vil jeg kjøre de nevnte spillene på ultra med en akseptabel FPS (50 eller høyere)? Har foresten DVD drive derfor er dette ikke inkludert.
Sitat av aleks505 Vis innlegg
Hei, skal kjøpe en pc hovedsaklig til gaming, Her er handleliste på Dustin.
Kommer til å spille BF3, Far Cry 3, Metro 2033, DayZ, forhåpentligvis DayZ standalone også. Passer alt sammen og vil jeg kjøre de nevnte spillene på ultra med en akseptabel FPS (50 eller høyere)? Har foresten DVD drive derfor er dette ikke inkludert.
Vis hele sitatet...
"Favoritt listen er ikke tigjengelig".
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
"Favoritt listen er ikke tigjengelig".
Vis hele sitatet...
Han fikk svar i en annen tråd
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Kan noen ta en titt på mitt oppsett?

Link

Ang. HK bør det helst ha innebygget Wifi.
Om et annet HK vil være en del bedre til rundt samme pris, men uten Wifi går det greit. Jeg har et nytt PCI-E Wifi-kort liggende jeg kan bruke.

Bør være ganske greit oppsett, har 5TB i HDDer fra før av, samt alt annet ekstrautstyr som skjerm, mus, tastatur etc.

Bør jeg bruke litt ekstra på en CPU-kjøler og/eller ekstra vifter?
Har ikke planer om å overklokke med det første.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Kan noen ta en titt på mitt oppsett?

Link

Ang. HK bør det helst ha innebygget Wifi.
Om et annet HK vil være en del bedre til rundt samme pris, men uten Wifi går det greit. Jeg har et nytt PCI-E Wifi-kort liggende jeg kan bruke.

Bør være ganske greit oppsett, har 5TB i HDDer fra før av, samt alt annet ekstrautstyr som skjerm, mus, tastatur etc.

Bør jeg bruke litt ekstra på en CPU-kjøler og/eller ekstra vifter?
Har ikke planer om å overklokke med det første.
Vis hele sitatet...
Linken fungerer ikke. Blir bare sendt til forsiden på dustin
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Kan noen ta en titt på mitt oppsett?

Link

Ang. HK bør det helst ha innebygget Wifi.
Om et annet HK vil være en del bedre til rundt samme pris, men uten Wifi går det greit. Jeg har et nytt PCI-E Wifi-kort liggende jeg kan bruke.

Bør være ganske greit oppsett, har 5TB i HDDer fra før av, samt alt annet ekstrautstyr som skjerm, mus, tastatur etc.

Bør jeg bruke litt ekstra på en CPU-kjøler og/eller ekstra vifter?
Har ikke planer om å overklokke med det første.
Vis hele sitatet...
Kommer bare til startsida jeg å.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Gah, funka tidligere. Legger ved bilde i stedet.
http://i.imgur.com/RLfu7.png
Vurderer å endre fra 670 til 7970.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Gah, funka tidligere. Legger ved bilde i stedet.
http://i.imgur.com/RLfu7.png
Vurderer å endre fra 670 til 7970.
Vis hele sitatet...
Bytt til MSI Mpower.

670 og 7970 er bedre en hverandre i forskjellige spill og oppsett.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
http://i.imgur.com/MSpHN.png
Gjort noen endringer nå.
Bedre?
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Bangfish Vis innlegg
http://i.imgur.com/MSpHN.png
Gjort noen endringer nå.
Bedre?
Vis hele sitatet...
7970 er bedre for flerskjermoppsett.
Hsuker ikke alle forskjellene nå.

http://media.bestofmicro.com/U/3/336747/original/gtx%20670%20vs%207970%201920.png

Om du bytter ut 7970 med 670 får du råd til Intel 335 240GB SSD
Sist endret av Zendium; 5. januar 2013 kl. 18:11.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
I følge denne testen ser det ut til å benke bedre enn 670 i de fleste spill.

Noe jeg la merke til nå er at Mpower bare har 6 S-ATA tilkoblinger, men skulle gjerne hatt minst 8. Er det noen HK i ca. samme prisklasse som yter like bra, men har flere S-ATA? Har bare 4 enheter som skal kobles til foreløpig, men blir nok flere etter hvert.

Sitat av Zendium Vis innlegg
Om du bytter ut 7970 med 670 får du råd til Intel 335 240GB SSD
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendig, har allerede 5TB i HDDer og om jeg får TG-billett kommer det 2*2TB til i RAID0.

Jeg har for øvrig ikke satt meg noe budsjettak, men vil helst unngå å bruke altfor mye.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Noe jeg la merke til nå er at Mpower bare har 6 S-ATA tilkoblinger, men skulle gjerne hatt minst 8. Er det noen HK i ca. samme prisklasse som yter like bra, men har flere S-ATA? Har bare 4 enheter som skal kobles til foreløpig, men blir nok flere etter hvert.
Vis hele sitatet...
Asus P8z77 V-Pro
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Asus P8z77 V-Pro
Vis hele sitatet...
Det var det jeg hadde på lista før andre ba meg bytte.
Hva er egentlig forskjellene?
Stort sett personlige preferanser.
Noen som har lyst på dette oppsettet, med en slik ved siden av?
Sist endret av MetKoY; 6. januar 2013 kl. 13:22.
Sitat av MetKoY Vis innlegg
Noen som har lyst på dette oppsettet, med en slik ved siden av?
Vis hele sitatet...
Hvis du betaler! ;-)
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av MetKoY Vis innlegg
Noen som har lyst på dette oppsettet, med en slik ved siden av?
Vis hele sitatet...
dropp macen og det grusome kabinettet så ja
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
MSI Mpower
Fordi? *titegn*
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Fordi? *titegn*
Vis hele sitatet...
Generelt mer for pengene, bedre specs
Bedre spesifikasjoner? Du nevner i fleng?

Jeg ser kun noen minimale og ubetydelige forskjeller, med mindre man er en ganske avansert bruker eller har noen litt spesielle behov.
Sist endret av Knudsen; 7. januar 2013 kl. 17:31.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Bedre spesifikasjoner? Du nevner i fleng?

Jeg ser kun noen minimale og ubetydelige forskjeller, med mindre man er en ganske avansert bruker eller har noen litt spesielle behov.
Vis hele sitatet...
Mpower er et mer avansert kort som egentli er laget for overklokkere. Godt å vite om man en dag finner ut at man har lyst til det. Tro meg, den dagen kommer :P MSI kortet støtter også mye høyere klokkefrekvens på RAM'en.
MSI har, i likhet med ASUS, også god kvalitet
Hvilke fordeler får man med Mpower over et P8Z77-V Pro når det kommer til overklokking?
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Hvilke fordeler får man med Mpower over et P8Z77-V Pro når det kommer til overklokking?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?feature...v=LG12GX1RUw8#!
Meh, en typisk reklamevideo fra produsenten selv. Virker som de har noen gode løsninger, men vil ikke sette det verken høyere eller lavere enn Asuskortet.
Sitat av Zendium Vis innlegg
Mpower er et mer avansert kort som egentli er laget for overklokkere. Godt å vite om man en dag finner ut at man har lyst til det. Tro meg, den dagen kommer :P MSI kortet støtter også mye høyere klokkefrekvens på RAM'en.
MSI har, i likhet med ASUS, også god kvalitet
Vis hele sitatet...
Da vil jeg anbefale deg å sjekke hvor høy klokkefrekvens v pro kortet støtter på ram'en først.. Har selv v-pro kortet, men msi kortet ser mye bedre ut så ville vel kjøpt det i stedet for v-pro skulle jeg handlet nytt i dag..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Da vil jeg anbefale deg å sjekke hvor høy klokkefrekvens v pro kortet støtter på ram'en først.. Har selv v-pro kortet, men msi kortet ser mye bedre ut så ville vel kjøpt det i stedet for v-pro skulle jeg handlet nytt i dag..
Vis hele sitatet...
hvorfor sammenlikner dere hvilke frekvenser hk'et skriver at det støtter? minnekontrolleren på nyere cpu'er ligger i cpu, så det gjør at alle hk støtter like rask ram!

Støtter forresten valget av mpower ovenfor p8z77-v pro, av flere grunner, ikke bare oc, jeg kan forresten også si hvorfor det er bedre til oc en p8pro

mpower har live utpdate 5, som tar seg av drivere
mpower gir deg tilgang til bios rett fra os'et
mpower har flere og kraftigere power fases, noe som gjør det mer mottakelig for overklokking
mpower er testet i 24timer, noe som gjør det nesten umulig å få et kort som er doa
mpower har bedre kjøling

var det jeg kom på i farten, men det er flere også
Sorry for og gå litt off topic men burde jeg kjøpe mPower eller Asus maximus V formula?

Asus kortet ser ut som har bedre specs?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Snipart Vis innlegg
Sorry for og gå litt off topic men burde jeg kjøpe mPower eller Asus maximus V formula?

Asus kortet ser ut som har bedre specs?
Vis hele sitatet...
ville definitivt gått for mpower
asus kortet koster betraktlig mye mer, og gi deg ingen bedre ytelse
Hey, tenkte jeg skulle kjøpe meg en gaming pc. Vel ikke nå, men skal planlegge litt og kjøpe senere iår. Den skal hovedsaklig brukes til surfing, men må også kunne kjøre spill som Call of Duty (), og lignende. Budsjettet ligger på rundt 9 tusen kroner. Har noen krav.

Vil gjerne ha en Intel I5 prosessor, siden jeg har hørt dette er kremen innen prosessorer.

16 GB ram. Ja, 12 eller 16 gb. Driter i om dette er overkill, men har skjønt at prisene innen ram er så små at det ikke gjør noe. Skader ikke å ha for mye av noe

Så tenkte jeg litt på ett Raedon skjermkort. Har ikke så mye peiling, men Raedon 7950 hadde vært supert. Kunne også gått litt under hvis det trengs.

Vil også kunne bruke en Ihas 424 burner (dvd drive).

Er dette for kravstort? Kan noen hjelpe meg å fylle ut resten som trengs?
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...3b1c04ebfdb4c9
En tusenlapp over, men:
Kjøleren er ikke helt nødvendig, ikke de to viftene heller, og man kan gå for den "vanlige" versjonen av det gigabyte skjermkortet.
http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker

Kjøler og vifter kan fint settes inn ved en senere anledning.
Sist endret av Knudsen; 8. januar 2013 kl. 00:25.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...3b1c04ebfdb4c9
En tusenlapp over, men:
Kjøleren er ikke helt nødvendig, ikke de to viftene heller, og man kan gå for den "vanlige" versjonen av det gigabyte skjermkortet.
http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker

Kjøler og vifter kan fint settes inn ved en senere anledning.
Vis hele sitatet...
Den så veldig bra ut, men den har ikke mer enn 8 gb ram. Kan jeg bare kjøpe en ram-pakke til og koble til?

Og enda en ting, hvor mange sata innganger har det hovedkortet?
Sist endret av RabbitPen; 8. januar 2013 kl. 00:35.
Se en gang til, det er med to pakker med 2x4GB RAM. Det er tilbud på dem, så det er billigere enn å kjøpe en pakke med 4x4GB.

SATA 3 Gbit/s kanaler 4 stk
SATA 6 Gbit/s kanaler 2 stk

Seks stykk med andre ord.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Se en gang til, det er med to pakker med 2x4GB RAM. Det er tilbud på dem, så det er billigere enn å kjøpe en pakke med 4x4GB.

SATA 3 Gbit/s kanaler 4 stk
SATA 6 Gbit/s kanaler 2 stk

Seks stykk med andre ord.
Vis hele sitatet...
De så veldig bra ut, tusen takk for hjelp
Eneste er at hovedkortet har "Beregnet leveranse 29.01.2013", så om du ikke har lyst til å vente tre uker, så er dette et godt alternativ: http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Eneste er at hovedkortet har "Beregnet leveranse 29.01.2013", så om du ikke har lyst til å vente tre uker, så er dette et godt alternativ: http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Vis hele sitatet...
Det betyr ofte at de bestiller neste batch med det produktet, det sto beregnet dato etellerannet, men den ble sendt før det
Neinei, men det kan hende han må vente i tre uker før noe skjer.
Kjapt spørsmål: Er det noen forskjell mellom NVIDIA GeForce GTX 680M og AMD Radeon HD 7970M? Ser jo at 680M er 4GB og 7970M er 2GB, men det sier meg ingenting
Yo.

Har egentlig et budsjett på 15K til en litt mer portabel LAN rigg.

Ser for meg,

MSI 680 Lightning, MSI Z77, i7 3770k.

Vurderer også eventuelt 2X MSI 670 PE?

Formeninger?