Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1252
Jello Biafra, tidligere frontmann i Dead Kennedys, tar turen innom Norge med sin Spoken Word tour. Norske datoer:

Sun. 5 Mono, Oslo, Norway
Mon. 6 Uss, Bergen, Norway

Vær der eller vær ... teit.

http://www.alternativetentacles.com/...XEBaOlwAhUrTfH
Forhåpentlig kommer jeg meg dit. Kan ikke gå glipp Jello. Be there or be square..
Han burde vært med tidligere i år også...da resten av DK var her
Tviler på det gitt... har vært stor splid mellom Biafra og resten av bandet, da han mener de misbruker bandet etter han har gått ut.
Uansett, er hva er det han holder på med a? nytt band eller noe sånt?
Han holder foredrag.
Har hatt i Norge før.
Aldri sett det.
Har noe med ytringsfrihet osv. å gjøre har jeg hørt...kan ikke bekrefte det tho...
De voldtar bandet. De saksøker han fra alle kanter etter hva jeg har hørt. De ville ha "Holdiday in Cambodia" i en Levis reklame?..
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av seeker
De voldtar bandet. De saksøker han fra alle kanter etter hva jeg har hørt. De ville ha "Holdiday in Cambodia" i en Levis reklame?..
Vis hele sitatet...
Stemmer det.

Biafra prater generelt sett om samfunnet vi lever i, det hele er visst veldig sarkastisk, kreativt, morsomt og ikke minst tankevekkende. Har en tale av han i mp3, hvor han spytter ut enorme mengder radikale ideer om alt mulig, det høres veldig forfriskende ut, jeg hadde gladlig stemt på en mann som Biafra om han hadde stilt til valg i Norge.
Det er nå en god del dobbeltmoral ute og går hos Jello også, iallefall i forhold til hva han stod for under DK.
Er 20 på Mono da (eller var det 21?). På tide å fikse skoleleg'et igjen da
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Bananeter
Er 20 på Mono da (eller var det 21?). På tide å fikse skoleleg'et igjen da
Vis hele sitatet...
Det er ikke Mono som arrangerer, Mono er bare innleid, og det skal være all ages.
Hvordan får man bestilt billetter til dette? Og så lurer jeg på hvor Mono ligger... :blushes:
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Du kan kjøpe billetter på Big Dipper ved Rockefeller (ble jeg fortalt, skal sjekke selv i morra). Mono ligger rett ved 7-11 på Youngstorget.
▼ ... over en uke senere ... ▼
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Jello regjerte Mono i går kveld. Prata non-stop fra kl 21:00 til 23:45, første delen noe 'obligatorisk' om Irak-krigen og USAs rolle i verden, ikke mye man ikke har hørt før, men det er alltid morsomt å høre Jellos sarkastiske side av saken. Det hele ble egentlig et sinnsykt morsomt, satirisk stand-up show. Den siste timen brukte Jello på å prate om aktivisme og venstre-radikale, uten tvil det mest spennende (og inspirerende) med hele greia. Alle som ikke var der, skam dere, og vær der neste gang denne mannen gjester byen. Det skulle vært obligatorisk for samtlige av nasjonens skoleelever å se denne mannen i aksjon.
Faen.. jeg leser alltid poster litt for sent. Var så deppa over So whats bortgang at jeg ikke fikk med meg dette. Damn!
Better than thou.
Fuck, så ikke denne tråden før nå..
Så Jello Biafra på Kvarteret i Bergen i kveld. Er dundrende enig; dette burde være mandatory for alle kongerikets innbyggere.

Som i Oslo brukte han _mye tid på Irak-konflikten. Han har et sinnsykt bra overblikk over situasjonen, utrolig mange kildehenvisninger, sitater osv. Det ble nesten for mye av det gode, med det mener jeg at han nærmest undervurderte publikums innsikt/ståsted i saken, ettersom alle i salen var fullstendig enig i '_alt' han sa, og dermed trengte han strengt tatt ikke å bruke så lang tid som han gjorde på å prøve å 'overbevise' oss.

Det er stort sett det jeg har å utsette på opplegget. En stor person med utrolig innsikt over dagens og tidligere dagers politiske scene. Humoren er ikke hans viktigste side ( selv om jeg måtte ved (veldig) mange anledninger trekke på smilkebåndet) , men det er budskapet som er i sentrum, og det er så klinkende klart som det kan få blitt.