Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1786
Heisann!

Er bruk av VPN 100% sikkert? Spesielt med tanke på at VPN tilbyderen vet din IP?
Sikkert for hva da egentlig? Du får ikke virus, og du kommer ikke til å bli spist av zombies nei.
Trådstarter
Regner med at du skjønner hva jeg mener uten at jeg må utdype noe særlig. Poenget med VPN er jo å kryptere og anonymisere trafikken sin, men hva hjelper det om VPN tilbyderen vet IPen din? Da er det jo ganske lett for de å tracke tilbake?
100% sikkert er det jo ikke fordi som du sier så ser de jo din IP. Men det kan jo løses...
Sett opp din egen VPN i utlandet. Koble den fysiske maskinen der med VPN til en annen server en annen plass.. ETC ETC ETC... Der du har din første VPN(IKKE den du kobler til) Sett opp en "Public" VPN. Feks firevpn..


Koble til den første.. Da har du en VPN chain, Blir litt vanskeliere da førr dæm å spore deg :P

Ingenting er 100% sikkert
Trådstarter
Løser man dette eventuelt ved å bruke to VPN tjenester samtidig? Da vil siste VPN i "leddet" kun se IPen til VPN tjensten du bruker for å maskere IP?
Mulig.. Skaff en billing VPS (typ 10$ måneden) elns med mye bandwidth.. Sett opp VPN der.. Koble den opp mot en annen VPN, Enten din egen, En public eller en "Private" :P

Koble til VPN din gjennom Tor x')

Mye paranoid gutt/jente/mann/dame/herr/fru/alien?
Sist endret av darkslayer322; 20. februar 2013 kl. 22:52.
Trådstarter
Skjønner, det blir såppass ja. Går det eventuelt an å chaine to betalte VPN tjenester? Jeg vet egentlig ikke hvordan man løser det i praksis, men. Fint å ikke ende opp med en netthastighet tilsvarende modem, noe Tor virker å være.

Nei, egentlig bare nysgjerrig på dette, spennende å lære litt om hva som faktisk er mulig og ikke. Lyst til å studere datasikkerhet og jobbe med noe innen datasikkerhet, så da er det naturlig å "educate" seg selv litt på sånne ting som sikkert blir mer og mer av fremover.
Skaff deg 3 routere, sett opp 3 separate nett, lek deg dær
Sitat av anaxyd Vis innlegg
Regner med at du skjønner hva jeg mener uten at jeg må utdype noe særlig. Poenget med VPN er jo å kryptere og anonymisere trafikken sin, men hva hjelper det om VPN tilbyderen vet IPen din? Da er det jo ganske lett for de å tracke tilbake?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på hvordan provideren logger IP-adresser. Ta for eksempel Ipredator. De logger ikke IP-adressen din i det hele tatt og det eneste beviset de har for at en IP-adresse har vært i systemene deres er når det er en aktiv session. Så hvis provideren er seriøs på anonymisering burde du ikke bekymre deg for at de har IP-adressen din når det er en aktiv session.
Trådstarter
Det med flere forskjellige routere, hvordan fungerer det i praksis? Snakker vi her 3 forskjellige routere lokalt der man bor? Isåfall, hvordan kan dette anonymisere?

Når det kommer til logging av IP adresser, betinger dette at man må stole på leverandøren, og det sier seg selv at er lite optimalt.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
VPN != Anonymity
Tor != Privacy

Det lureste er å bruke VPN over Tor, da får du anonymiteten til Tor og du slipper å bekymre deg for at end noden lytter.
Pfsense er tingen
Sitat av Tux_The_Pro Vis innlegg
Pfsense er tingen
Vis hele sitatet...
Hvordan kan Pfsense løse noe som helst av det TS spør etter?

Hvis man leser tildels mellom linjene ønsker han en "anonym" og "sikker" forbindelse... det løser du ikke ved å installere Pfsense på noe som helst av maskinvare du selv eier og kobler til internettet.

Forslagene på VPN+Tor er vel de beste hittil all den tid TS ikke helt har sagt så veldig mye om hva slags sikkerhet eller anonymitet han/hun er ute etter. Når TS også skriver at man ønsker grei ytelse på forbindelsen så nærmer man seg vel ganske kraftig pose&sekk... da må man nok være mer spesifikk på hva slags bruk det er snakk om for å få gode svar.

Uansett, Pfsense er et dårlig svar på et annet spørsmål.
Det beste må vel være å bruke chained VPN.
Og det blir også den dyreste....

SPOILER ALERT! Vis spoiler

I connect to SERVER-A, which has CLIENT-A connected to it. CLIENT-A has another openvpn client running connected to SERVER-B, which also has CLIENT-B connected to it.

Now if I ping CLIENT-B, it travels over each of the 3 machines before hitting CLIENT-B.

If I choose I could run a socks server on any or all of those machines' vpn ip, and set my programs to tunnel over the vpn and exit whichever computer I say (maybe later I'll make another writeup on the uses of running a socks server inside a vpn).

Now I could choose to run a VPN server on CLIENT-B, listening only on 10.8.0.10, but using the subnet 10.8.2.x
Now I connect my laptop to that new server, and my laptop now has another ip 10.8.2.6, CLIENT-B has another ip as well 10.8.2.1
In the VPN chain any machine can inspect traffic by sniffing the tun interface, so if one is compromised the traffic is also compromised. When I add this second VPN on top of the first, the whole chain becomes another untrusted network, like the internet is to the chain.
Vis hele sitatet...
Sist endret av ompapa; 21. februar 2013 kl. 13:37.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Det beste må vel være å bruke chained VPN.
Og det blir også den dyreste....

SPOILER ALERT! Vis spoiler



Vis hele sitatet...
Vist du er så paranoid bør du heller ikkje være på internet.

Vist du ikkje driver med seriøse botnets eller goverment hacking shit, ville eg berre anbefalt mullvad. Vist du berre bryr deg om anonymitet kan du altids sette opp ein VM som kjører windows 7 ( eller linux vist du liker det ) med tor og proxifier og bruka den til hva en du vill.
Du kan også ha ein VPN på host pcen din.
Da jeg drev med botnet så kjørte vi vpn fra vår egen pc til en hacket vnc server vi hadde og gjorde alt fra den
Sitat av Gobsen Vis innlegg
Vist du er så paranoid bør du heller ikkje være på internet.


Vist du ikkje driver med seriøse botnets eller goverment hacking shit, ville eg berre anbefalt mullvad. Vist du berre bryr deg om anonymitet kan du altids sette opp ein VM som kjører windows 7 ( eller linux vist du liker det ) med tor og proxifier og bruka den til hva en du vill.
Du kan også ha ein VPN på host pcen din.
Vis hele sitatet...
Jeg svarer kun på det ts spør om, hvordan være anonym bak vpn.
Det handler ikke om å være paranoid eller å drive med ulovligheter. Det var kun et svar på et veldig konkret og enkelt spørsmål.

Om du ikke er opptatt av personvern eller kanskje ikke bryr deg om VPN i det hele tatt så skjønner jeg ikke engang hvorfor du leser tråden og langt mindre hvorfor du tar deg bryet med å svare i tråden. En VPN gjør ham ikke anonym. IP kan fortsatt spores. En vm med Tor er heller ingen garanti, exit noden kan lese plain text pluss at IP kan utleveres.
Sist endret av ompapa; 22. februar 2013 kl. 19:08.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Jeg svarer kun på det ts spør om, hvordan være anonym bak vpn.
Det handler ikke om å være paranoid eller å drive med ulovligheter. Det var kun et svar på et veldig konkret og enkelt spørsmål.

Om du ikke er opptatt av personvern eller kanskje ikke bryr deg om VPN i det hele tatt så skjønner jeg ikke engang hvorfor du leser tråden og langt mindre hvorfor du tar deg bryet med å svare i tråden. En VPN gjør ham ikke anonym. IP kan fortsatt spores. En vm med Tor er heller ingen garanti, exit noden kan lese plain text pluss at IP kan utleveres.
Vis hele sitatet...
Eg bruker vpn 24/7 for å være heilt ærlig og eg er 100% opptatt av personvern, ein vpn gjør deg anonym ( Kommer an på om hosten er god ), så lenge han er smart. TOR sin exit node gir ut informasjon i plain text men aldri hans IP, eg har aldri hørt om nokon som har sport folk gjennom TOR sin exit node, men eg veit om folk som har brukt javascript etc til å tak i ipen til folk.

""I don't see why Java would be a weak point. What makes you uneasy about it?"
many tor exploits target users running java and/or browsing with javascript and/or other plugins such as flash enabled, some to decloak, some to attack."

Men vist eg kjørrer ein VPN på host pcen min og så kjører proxifier som får alt til å gå gjennom tor, og så surfe er er mykje meir anonym.
Sist endret av Gobsen; 22. februar 2013 kl. 19:21.
Ja om du kan stole på tilbyderen av VPN så er du i praksis trygg. Men så var det problemet med å finne en du kan stole på. Og hva skjer ved feks oppkjøp? Det kan skje i det stille også kan policy'n endres over natten. Proxy er vel mer utskjelt enn VPN. Som vi vet så har flere tilbydere av VPN faktisk levert ut kundedata når myndighetene banker på døren. Dermed mener jeg at å stole blindt på VPN er særdeles lite smart.

Tor er nok best å kombinere med VPN mtp exit nodene. Men å browse via Tor er en langsom prosess. For enkelte sider er det ok men det tar nå tid. Laste ned over Tor er ikke noe særlig. Altså må en finne andre løsninger.

For nedlastning uten sporbar IP vil jeg si at chained VPN er veien å gå. Da kan du sove trygt selv om du ser film gratis.
Sitat av anaxyd Vis innlegg
Heisann!

Er bruk av VPN 100% sikkert? Spesielt med tanke på at VPN tilbyderen vet din IP?
Vis hele sitatet...
Nei, VPN er ikke sikkert i det hele tatt. De fleste VPN-tilbydere logger og er kjent for å levere ut disse loggene når politiet ber om det. Men det er flere som påstår de ikke logger, selv om du aldri har noen garanti:

http://torrentfreak.com/which-vpn-pr...iously-111007/

Tor er sikrere, men også tregere.