Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 895
Er det mulig og sikkert? Søkte rundt og fant ut at dem ikke var noe tess. Trenger noe som true crypt.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg har det som en normal funksjon på min Nexus 4. Bruk xda-forums.com for å finne info om android.
Cyanogenmod 10.1 (Android 4.2.1) tilbyr kryptering av telefonen hvor en må inn med kode for å dekryptere innholdet hver gang en skal bruke den. Hvor sikker krypteringen er, har jeg ingen anelse om.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av strikkball Vis innlegg
Er det mulig og sikkert? Søkte rundt og fant ut at dem ikke var noe tess. Trenger noe som true crypt.
Vis hele sitatet...
På ice cream sandwich og nyere er dette støttet på en del telefoner (det følger med systemet). Det er laget på en veldig lite brukervennlig måte, da du ikke kan ha forskjellig passord til vanlig bruk og oppstart, og siden et sikkert passord er minst 13 tegn så er det stress å måtte skrive det hver gang man låser opp telefonen. Blackberry har også kryptering, men suger. Ingen av dem er open source.

Nei, bruk heller en billig telefon som ikke lagrer like mye..... Kryptering på telefon er ikke bra nok ennå.

Sjekk ellers ut
https://guardianproject.info/