Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 994
Hei der!

Leter etter noen som har en hundre prosent funksjonell pokemon hg/ss rom til no$gba emulatoren. Lett lenge over nettet nå men finner ikke stort, derfor håper jeg noen freaks kanskje kan hjelpe? Om du har noe å komme med kan du gjerne PM'e meg.

Har runnet spillet før på skolepc'en min, men klarer ikke huske om jeg fikk mange crashes, som jeg får nå. Fryser vell helt random en gang i timen.

takk for alle svar
Har du sjekket FreeROMs.com? :-)
Jeyloh's Avatar
Trådstarter
80 9
Ja, har rom'en, problemet med spillet er at den trenger å patches og hackes på overalt for å fungere 100%
Søkte på bukten og fant både Heart Gold og Soul Silver sammen med en emulator, har du prøvd den? Torrenten er den eneste på første siden som har skull uploader.
Jeyloh's Avatar
Trådstarter
80 9
Ja, hehe. Har prøvd det meste, brukt opp mot 20 timer på å google rundt osv, har noe som fungerer nokså godt, men lurer på om noen har noe perfekt Takker masse for at du prøvde, men trenger noen som har holdt på med det en stundt. Ber om noe litt vanskelig
Jeg har ikke fått noen DSemulatorer til å funke, selv om jeg har googlet meg grønn. Det er ganske frustrerende, å spille på ekte DS er tregere enn en mattelærer i 60åra.
ehm, jeg har en aldeles flott DS emulator som heter så mye som DeSmuME. Ganske bra faktisk. Kan speede opp, men da lagger det litt.

Og vil anbefale Coolrom.com. Hvertfall den siden jeg har hatt mest suksess med!
Sist endret av Leonardie; 25. juli 2012 kl. 01:28.
Sitat av Leonardie Vis innlegg
ehm, jeg har en aldeles flott DS emulator som heter så mye som DeSmuME. Ganske bra faktisk. Kan speede opp, men da lagger det litt.

Og vil anbefale Coolrom.com. Hvertfall den siden jeg har hatt mest suksess med!
Vis hele sitatet...
Er det noen options du må tweake?

en download link hadde også vært gull!
Det eneste du må, er å gå inn på controls, og sette en key for "toggle forward speed" (eller noe lignende). Mye annet du kan tweake der også, men har ikke gått så mye inn på det. Og det skal visst gå ann å bruke wifi også. Holdt på med det en evighet for å trade til meg selv alle starterne, men endte opp å bruke haugevis av timer på noe jeg aldri kom til å få til.

DL: http://www.coolrom.com/emulators/nds/84/DeSmuME.php
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Det eneste du må, er å gå inn på controls, og sette en key for "toggle forward speed" (eller noe lignende). Mye annet du kan tweake der også, men har ikke gått så mye inn på det. Og det skal visst gå ann å bruke wifi også. Holdt på med det en evighet for å trade til meg selv alle starterne, men endte opp å bruke haugevis av timer på noe jeg aldri kom til å få til.

DL: http://www.coolrom.com/emulators/nds/84/DeSmuME.php
Vis hele sitatet...
Kult, får prøve dette imorgen. Black and White roms er vel på bukta, men jeg har hørt man trenger roms som samsvarer med riktig emulator. HAr du prøvd pokemon på DSemulator?
Ja, jeg har prøvd diamond. Skal sjekke med SS og black/white også, så jeg kan bekrefte at det funker

Jepp, da har jeg testa både Soulsilver og White på DeSmuME. Funker flott!

Merker litt forskjell fra de første R/b/g spillene for å si det sånn
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Ja, jeg har prøvd diamond. Skal sjekke med SS og black/white også, så jeg kan bekrefte at det funker

Jepp, da har jeg testa både Soulsilver og White på DeSmuME. Funker flott!

Merker litt forskjell fra de første R/b/g spillene for å si det sånn
Vis hele sitatet...
fra coolroms eller bukta?
er forskjellen spillbarheten eller det faktum at det har forandret seg på 15 år?
Lasta ned white/black fra bukta. Fant ikke noe annet sted, og la merke til at man måtte patche noe greier. Lasta da ned den som var ferdig patcha.

Jeg tenkte på at det har forandret seg fra å være kun noen svart-hvitt piksler til å være ganske bra kvalitet og 3D
Det funket fint for meg og, men jeg får ikke speeda opp animasjonen på noen måte. Det er ikke noen options for å justere throttle som det er på visualboy.
Om du ikke får til med no$gba vil jeg anbefale deg å prøve en annen emulator (kanskje en som hovedsakelig ble skrevet for Nintendo DS?), og som tidligere nevnt er det nok behov for endring av innstillinger, men dette må du nesten lese deg frem til for emulatoren du velger.

Europeiske releaser som er garantert å fungere:
Pokemon_SoulSilver_EUR_READNFO_NDS-BAHAMUT
Pokemon_HeartGold_EUR_READNFO_NDS-BAHAMUT

Btw. ser ikke noe nødvendig informasjon i NFOen, ei heller er det release notes, men jeg legger med det som kanskje kan være relevant å lese.

Kode

 Pokemon HeartGold Version and Pokemon SoulSilver Version return players
 to the scenic Johto region first introduced in the beloved original Pokemon
 Gold and Pokemon Silver games nearly a decade ago. The richly detailed
 adventure of Pokemon Gold and Pokemon Silver is now enhanced for the
 Nintendo DS and Nintendo DSi systems with updated graphics and sound,
 as well as new touch-screen features and a host of surprises. Pokemon
 HeartGold Version and Pokemon SoulSilver Version bring dozens of Pokemon
 characters back into the limelight for a new Pokemon generation - and
 longtime fans - to catch, train and battle.

Kode

As Pokemon Platinum was so, Europe got new Pokemons with USA serial and 0A
  version.
Sist endret av waf; 26. juli 2012 kl. 09:28.