Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1335
Kom over denne "lille nyheten" da jeg var innom db.no idag:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/09/12/408048.html
Seoul: Soppskyen skal ha vært opptil fire kilometer i diameter, og røykskyen steg til værs fra et avsidesliggende område i Kimhyungjik-området, skriver det sørkoreanske nyhetsbyrået.
Vis hele sitatet...
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asi...ic/3648794.stm
The office of South Korean President Roh Moo-Hyun told AFP news agency: "Our government information for now shows North Korea has not conducted any nuclear test.

"We are trying to confirm whether it is fireworks, a fire in mountains or an accidental explosion."
Vis hele sitatet...
Vet ikke med dere andre, men jeg skulle likt å se hvilket fyrverkeri eller fjellbrann(?) som ga en soppformet røyksky med 4 km diameter.

Skjønner ikke at nyhetsbyråene prøver å spille ned denne nyheten, for hvis det i det hele tatt er noen sjanse for at Nord-Korea tester kjernevåpen, er det veldig oppsiktsvekkende, ihvertfall i mine øyne.

Dessuten er det enda mer mistenksomt at det har vært spekulasjoner tidligere i uka om Nord Korea gjorde seg klare for en prøvesprengning:
http://story.news.yahoo.com/news?tmp...d=516&ncid=716 (link videre på venstre marg: 'Atomic Activity in North Korea Raises Concerns')
President Bush and his top advisers have received intelligence reports in recent days describing a confusing series of actions by North Korea that some experts believe could indicate the country is preparing to conduct its first test explosion of a nuclear weapon, according to senior officials with access to the intelligence.
Vis hele sitatet...
edit: fiksa link på den siste artikkelen
Sist endret av rune420; 12. september 2004 kl. 16:32.
Jeg synes dette er meget skremmende, med tanke på: hvis dette var en atombombe sprengning eller en sabotasje. Hva tror dere USA vil tenke da? Tenker ikke på hele folket, men han Krigs hissige Bush. Jeg venter i spenning på mer informasjon i henhold til denne saken.
nå finner vel bush ut at han vil okkupere nord korea og for besittelse av atomvåpen eller no og nokk en gang uten grunnlag...
men enig med deg rune420, skulle likt å se det fyrverkeriet eller fjellbrannen
http://edition.cnn.com/2004/WORLD/as...ast/index.html

SEOUL, South Korea (CNN) -- A large cloud that appeared over North Korea in satellite images several days ago was not the result of a nuclear explosion, according to a U.S. official.

The U.S. official said the cloud could be the result of a forest fire.
Vis hele sitatet...
Kanskje det bare var en brann. Nord-Korea er jo veldig lukket, så kan jo ta tid før man vet sannheten.
Sist endret av Frazzy; 12. september 2004 kl. 16:48.
Jeg vil vite mer om hva det kan ha vært før jeg spekulerer noe videre på hva det kan ha vært.
ja, men hvis man får en soppformet sky?
trodde en skogbrann bare ville skape en stor sky uten form eller no...er ikke SÅÅ mye som skaper en soppformet sky med 4km diameter.
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Frazzy
Jeg synes dette er meget skremmende, med tanke på: hvis dette var en atombombe sprengning eller en sabotasje. Hva tror dere USA vil tenke da? Tenker ikke på hele folket, men han Krigs hissige Bush. Jeg venter i spenning på mer informasjon i henhold til denne saken.
Vis hele sitatet...
Tipper neppe USA går til krig mot Nord-Korea uten videre, spesielt hvis de har kjernevåpen.
For det første er store deler av de amerikanske styrkene stasjonert i midt-østen.
For det andre tror jeg Nord-Korea har mye mer raffinert hær og fler masseødeleggelsesvåpen en nasjonene USA 'vanligvis' går til krig mot, så det ville blitt mye blodigere enn f.eks. Irak krigen, spesielt hvis Nord-Korea desperat begynner å slippe atombomber rundt i verden.
For det tredje har de ikke olje, så USA har ikke noe særlig å tjene på å gå til krig der.
Opprinnelig postet av rune420
Tipper neppe USA går til krig mot Nord-Korea uten videre, spesielt hvis de har kjernevåpen.
For det første er store deler av de amerikanske styrkene stasjonert i midt-østen.
For det andre tror jeg Nord-Korea har mye mer raffinert hær og fler masseødeleggelsesvåpen en nasjonene USA 'vanligvis' går til krig mot, så det ville blitt mye blodigere enn f.eks. Irak krigen, spesielt hvis Nord-Korea desperat begynner å slippe atombomber rundt i verden.
For det tredje har de ikke olje, så USA har ikke noe særlig å tjene på å gå til krig der.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg, så det mer for humoren skyld. Det skal mye mer for at et land skal gå til krig. Jeg skal ikke spekulere mer før jeg får grundig informasjon.

Det skjer ALDRI noe bra meg en krig og resultatene etter en krig.
Opprinnelig postet av polmen
ja, men hvis man får en soppformet sky?
trodde en skogbrann bare ville skape en stor sky uten form eller no...er ikke SÅÅ mye som skaper en soppformet sky med 4km diameter.
Vis hele sitatet...
Den sopp formen oppstår når varm røyk kommer i kontakt med veldig kald lust!
så det er fult mulig at det har vært en skogbrann!
Opprinnelig postet av rune420
Tipper neppe USA går til krig mot Nord-Korea uten videre, spesielt hvis de har kjernevåpen.
For det første er store deler av de amerikanske styrkene stasjonert i midt-østen.
For det andre tror jeg Nord-Korea har mye mer raffinert hær og fler masseødeleggelsesvåpen en nasjonene USA 'vanligvis' går til krig mot, så det ville blitt mye blodigere enn f.eks. Irak krigen, spesielt hvis Nord-Korea desperat begynner å slippe atombomber rundt i verden.
For det tredje har de ikke olje, så USA har ikke noe særlig å tjene på å gå til krig der.
Vis hele sitatet...
Går USA med planer om å angripe Nord-Korea pakker jeg snippesken og flykter kjapt....
Men med Bush ved roret vet man jo aldri...
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
Egentlig bare det jeg påpekte over, men nå har USA Today med et utsagn fra en i regjeringen som bekrefter at Bush & Co. tidligere i uka mottokk en etteretningsrapport som advarte mot at Nord Korea kunne komme til å ha atomprøvesprengning snart:

http://www.usatoday.com/news/world/2...th-korea_x.htm
De gutta vet hvordan de skal fjerne fjell (BBC)
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
Vel, uansett om det var en prøve eller ikke, er det vel liten tvil om at Nord Korea faktisk sitter på atomvåpen:

http://www.fas.org/nuke/guide/dprk/nuke/index.html
In a roundtable discussion with the United States and China in Beijing on April 24, 2003, North Korean officials admitted for the first time that they possessed nuclear weapons. Furthermore, North Korean officials claim to have reprocessed spent fuel rods and have threatened to begin exporting nuclear materials unless the United States agrees to one-on-one talks with North Korea.
Vis hele sitatet...
North Korea maintains uranium mines with an estimated four million tons of exploitable high-quality uranium ore
Vis hele sitatet...
Det som gjør situasjonen I Nord Korea enda mer kinkig, er at i tilegg til evt atomvåpen, har Nord Korea også en del tungt artilleri rettet mot Seoul, dvs hvis f.esk USA eller noen andre vestlige land gjør noe som Nord Korea oppfatter som truende, blir Seoul et krater i løpet av et kvarter.
Er ikke trenden om å være anti-Bush snart, da Bush per nå leder med rundt ti prosentpoeng over Kerry? Har man ikke allerede en "Bush er en idiot"-tråd her, der alle kan holde på som de vil?
Opprinnelig postet av Frazzy
Det skjer ALDRI noe bra meg en krig og resultatene etter en krig.
Vis hele sitatet...
Saddam Hussein er blitt fratatt makten. Ingen kan si at det ikke er bra
Opprinnelig postet av MokkaKaffi
Saddam Hussein er blitt fratatt makten. Ingen kan si at det ikke er bra
Vis hele sitatet...
Det var sikkert bra, men se på helhetsbilde av Irak krigen
Opprinnelig postet av HOT_DOG
Går USA med planer om å angripe Nord-Korea pakker jeg snippesken og flykter kjapt....
Men med Bush ved roret vet man jo aldri...
Vis hele sitatet...
Og hvorfor (og hvor) skal du flytte(til) når du bor i Oslo (ifølge deg selv)?

Mokkakaffi: Nei, men metoden det ble gjort på, derimot. Og grunnlaget. Hvis USA hadde vært så sinnsykt ute etter å redde det Irakiske folk, hvorfor stikker de ikke når de får molotov cocktails ned nakken? Befolkningen i Irak vil ha dem ut, og det er fakta. Uansett: denne tråden dreide seg ikke om USAs dumhet, men derimot noe som har skjedd i Nord-Korea.
nagående den sopp skyen:

They are most commonly associated with nuclear explosions, but any sufficiently large blast will produce the same sort of effect. Volcano eruptions and impact events can produce natural mushroom clouds.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Mushroom_cloud

trenger ikke å være atombombe, men 4 km er jo litt mistenkelig svært da...
DPRK kommer til å fokusere på å lage strøm og forbedre sitt forsvar mot USA. Hvis de velger å angripe, vet de hva de står i mot.

Så jeg tviler på at dere skal bekymre dere.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Angripe hvem? Dem har ikke raketter som rekker til USA.
USA har ganske mange styrker i S. Korea hvis du ikke vet det. Teknisk sett er det fortsatt en korea-krig, men den er i "cease-fire"
Opprinnelig postet av Frazzy
Det var sikkert bra, men se på helhetsbilde av Irak krigen
Vis hele sitatet...
Den var vel ikke 100% vellykket nei, men det som ble gjort i Afghanistan var vel en ganske grei jobb? Eller? Begynner kanskje å skli litt ut nedi der nå men... Ikke på langt nær hva det var!
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Og hvorfor (og hvor) skal du flytte(til) når du bor i Oslo (ifølge deg selv)?
Vis hele sitatet...
sitat av Einstein
- Jeg vet ikke åssen tredje verdenskrig vil bli, men jeg vet at fjerde verdenskrig vil bli utkjempet med stokker!
Vis hele sitatet...
Det er som er ille med det er at man ikke kan flykte fra dumhetene til USA og restene av landene som truer med atomvåpen!
Dweep: akkurat det jeg mente. Ved en eventuell atom-krig så er det ingen plasser å rømme.
Much Ado in S. Korea and U.S. Refuted
Pyongyang, September 13 (KCNA) -- South Korea is making much ado that there was a big explosion in Kim Hyong Jik County, Ryanggang Province of the DPRK, on Sept. 9, according to a radio report from Seoul. It first claimed that the explosion was presumed to be a nuclear test or a forest fire and the explosion took place in Kim Hyong Jik County and then asserted that it might happen in an area along the Military Demarcation Line, not in Ryanggang Province. This is a preposterous smear campaign.
There has been no such accident as explosion in the DPRK recently.
Probably, plot-breeders might tell such a sheer lie, taken aback by blastings at construction sites of hydro-power stations in the north of Korea.
The story about the explosion is nothing but a sheer fabrication intended to divert elsewhere the world public attention focused on the nuclear-related issue of south Korea for which they are now finding themselves in a dire fix.
Vis hele sitatet...
og

http://www.chinadaily.com.cn/english...ent_375526.htm

Var vist ingen eksplosjon likevell
flytt til canada om det blir atomkrig, ingen bryr seg om dem alikevel..