Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1305
Hei

Jeg installerte openelec på min pi som jeg fikk her en dag, men jeg kikket på cpu usage da var den oppe i over 90% (ikke noe film kjørende)

Ser andre på youtube som bruker raspbmc og har klokket den litt og der var usage omtrent 0.

Jeg skal bruke denne som mediacenter

D
Jeg har ikke prøvd OpenElec men Raspbmc kjører smooth her Det er også veldig lett å innstallere.
Jepp, leste litt om den også nå, trodde gjerne openelec var tingen jeg men kan nå teste raspbmc også. Ser den har windows installer?

D
Jeg bruker Mac. Fiksa det på en Windows-PC for faren min. Like lett som å innstallere et hvilket som helst program med Windows installer
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Hei

Jeg installerte openelec på min pi som jeg fikk her en dag, men jeg kikket på cpu usage da var den oppe i over 90% (ikke noe film kjørende)

Ser andre på youtube som bruker raspbmc og har klokket den litt og der var usage omtrent 0.

Jeg skal bruke denne som mediacenter

D
Vis hele sitatet...
Prøv å klokke den til 900, det funker fint her. På 1 Ghz ble minnekortet mitt korrumpert. 720p matroska funket fint med omxplayer på raspbian. Xbmc funker også har jeg hørt. Ellers er Intel NUC et bedre alternativ til mediesenter tror jeg om man har litt spenn.
raspbmc ser ut til å være myye bedre (iallefall ennå) 0 cpu usage.. men har ett rævva tv for tida så jeg kan ikke bruke den fullt ennå.

D
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Kjører nå Xbian, og det er smoooth