Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 296322
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Da er det jo greit, bare å la vær å skrive avsender på og send brevet til nabo-postakassa med oppdiktet navn.
Vis hele sitatet...
Om det er til et oppdiktet navn går det i retur, eller til brevåpningskommisjonen om det ikke står returadresse. Om de ikke klarer å finne ut hvor det skal etter lang tid, blir det nok destruert.
Veldig enkelt, bare lag ditt eget frankeringsstempel ellerno. pdf versjoner av dette ligger siden til posten Har testet dette engang bare for å prøve, funka knall!
Sitat av KultNick Vis innlegg
Om det er til et oppdiktet navn går det i retur, eller til brevåpningskommisjonen om det ikke står returadresse. Om de ikke klarer å finne ut hvor det skal etter lang tid, blir det nok destruert.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle brevet vært sendt i retur om det er et oppdiktet mottakernavn? Så lenge adressen er gyldig så kommer brevet frem. Har selv jobbet som postmann og har levert mange brev til husstander hvor det tilsynelatende er midlertidig bosatte. Eller hva med de som er til "han galningen i 2. etasje" eller "hele husstanden"? Alt kommer frem... Vet ikke om det er svikt i rutiner, eller om man bare er "grei" tidligere i sorteringsprosessen.
får stadgivekk post til min postkasse som tillhører den gamle eiern, har jo bare bodd her i 6 år nå
og der står det Til Lille Krølle posten går bare rett i søpla da det ser ut til og være søppel
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hvorfor skulle brevet vært sendt i retur om det er et oppdiktet mottakernavn? Så lenge adressen er gyldig så kommer brevet frem. Har selv jobbet som postmann og har levert mange brev til husstander hvor det tilsynelatende er midlertidig bosatte. Eller hva med de som er til "han galningen i 2. etasje" eller "hele husstanden"? Alt kommer frem... Vet ikke om det er svikt i rutiner, eller om man bare er "grei" tidligere i sorteringsprosessen.
Vis hele sitatet...
Brevet skal ikke leveres om ikke navnet er registrert på adressen. Om det gjør det, er det inkompetente eller slurvete postbud. Om du påstår noe annet, har du fått mangelfull opplæring. Tidligere i sorteringsprosessen har ikke navn noe å si, da går det kun på postnummer og adresse. Det er først når brevet kommer i hendene på postbudet at navnet kommer inn.

Sitat av tribalgoth Vis innlegg
får stadgivekk post til min postkasse som tillhører den gamle eiern, har jo bare bodd her i 6 år nå
og der står det Til Lille Krølle posten går bare rett i søpla da det ser ut til og være søppel
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å ta kontakt med kundeservice hos posten og opplyse om dette, så de enten kan fjerne tidligere beboer fra registeret, eller bli gjort oppmerksom på at de gjør feil.
Sist endret av KultNick; 21. juni 2012 kl. 17:00.
Har desverre ikke tatt meg tid til og lese igjennom 34 sider for og sjekke om forslaget mitt er her, så om det er her fra før så beklager jeg på det sterkeste

Uannsett; Her jeg bor har vi ofte sånne små klistermerker til til de som skal ha lokal avisa, så bare ta ett sånnt klistermerke fra en nabo, evnt en litt lenger vekke og sett det på din postkasse.
Og til de som mener det ikke er moralsk rett så vil eieren av klistermerke få nytt klistermerke når har sier i fra at hans er vekke så han blir bare foruten avisen i noen dager, og det regner jeg med de fleste står i!
Oh shit, noen her som får ståpikk av å lese posten retningslinjer. Nevner ingen navn....
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Oh shit, noen her som får ståpikk av å lese posten retningslinjer. Nevner ingen navn....
Vis hele sitatet...
Er ikke snakk om retningslinjer, men vanlig bruk av hodet som postbud
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Oh shit, noen her som får ståpikk av å lese posten retningslinjer. Nevner ingen navn....
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri lest noen retningslinjer, men har jobbet som postbud og var ikke inkompetent.
Du svarer i en tråd om å "lure hverdagslige systemer". Skal du ikke bla deg bakover 34 sider og be hver og en bruke hodet? Posten er det nærmeste du kommer vernet bedrift i Norge etter min mening, de to-tre månedene jeg jobbet der var det aldri noen som fortalte meg at jeg skulle ta med et brev tilbake igjen om det manglet korrekt navn eller bare hadde adresse. Man bruker jo skjønn som postmann, og har forståelse for at noen ganger er noen enten på vei inn eller ut av en husstand, eller midlertidig har opphold der. Og som du selv sier, postmannen er siste ledd i sorteringsprosessen og vi går da for sørken ikke rundt med liste over riktige navn og deres folkeregistrerte adresser?
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Har desverre ikke tatt meg tid til og lese igjennom 34 sider for og sjekke om forslaget mitt er her, så om det er her fra før så beklager jeg på det sterkeste

Uannsett; Her jeg bor har vi ofte sånne små klistermerker til til de som skal ha lokal avisa, så bare ta ett sånnt klistermerke fra en nabo, evnt en litt lenger vekke og sett det på din postkasse.
Og til de som mener det ikke er moralsk rett så vil eieren av klistermerke få nytt klistermerke når har sier i fra at hans er vekke så han blir bare foruten avisen i noen dager, og det regner jeg med de fleste står i!
Vis hele sitatet...
Smart du.

Det er altså greit å stjele fra eierne av lokalavisen, men ikke av naboen?

Moralen din er iallfall ikke på topp.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
de to-tre månedene jeg jobbet der var det aldri noen som fortalte meg at jeg skulle ta med et brev tilbake igjen om det manglet korrekt navn eller bare hadde adresse. Man bruker jo skjønn som postmann, og har forståelse for at noen ganger er noen enten på vei inn eller ut av en husstand, eller midlertidig har opphold der. Og som du selv sier, postmannen er siste ledd i sorteringsprosessen og vi går da for sørken ikke rundt med liste over riktige navn og deres folkeregistrerte adresser?
Vis hele sitatet...
For hvert eneste stopp på ruta har du en oversikt over alle kassene på det stoppet, hvilken rekkefølge de henger i og hvilke navn som hører til i hvilken kasse. Folkeregisteret har ingenting med posten å gjøre. At du tror det etter å ha jobba i posten i 2-3 mnd er ubegripelig for meg. Det er tydelig at du har fått svært mangelfull opplæring på en slurvete distribusjonsenhet, men det er ikke sånn det skal være, og det er ikke sånn det er overalt. Det forklarer også ditt inntrykk av posten som nærmest en vernet bedrift, høres ut som du jobbet med en gjeng med inkompetente sløvpeiser.

Om det kommer et brev til noen som ikke er registrert på en adresse, og man vet at navnet ikke har vært registrert der tidligere heller, har man små røde lapper man kan fylle ut og legge i kassa, med beskjed om å melde omadressering om personen vil motta post på den adressen.

Uansett, denne diskusjonen er helt off-topic, så den er herved avsluttet fra min side.

Målet mitt var uansett ikke å kritisere noe, men å forklare hvorfor enkelte forslag relatert til posten mest sannsynlig ikke vil fungere, fordi jeg har kunnskap og erfaring fra postens systemer.
Sist endret av KultNick; 21. juni 2012 kl. 21:58.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Smart du.

Det er altså greit å stjele fra eierne av lokalavisen, men ikke av naboen?

Moralen din er iallfall ikke på topp.
Vis hele sitatet...
Gir egentlig fint faen om jeg stjeler fra lokal avisen.
De håver inn flere hundre tusen i året på ubruklig info alikevell.
Og i framtiden, spar meg for sånne dårlige moral preker.
Er du ute etter og hunte KP kan du heller skrive en bra tråd og ikke prøve og sette andre i dårlig lys! DET er dårlig moral det! Egoistisk.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Gir egentlig fint faen om jeg stjeler fra lokal avisen.
De håver inn flere hundre tusen i året på ubruklig info alikevell.
Og i framtiden, spar meg for sånne dårlige moral preker.
Er du ute etter og hunte KP kan du heller skrive en bra tråd og ikke prøve og sette andre i dårlig lys! DET er dårlig moral det! Egoistisk.
Vis hele sitatet...
Sette noen(deg selv) i et dårlig lys klarte du utmerket selv :/ No offence
Sist endret av Hightime; 22. juni 2012 kl. 03:52.
kanskje ikke rette plassen å komme med moral preiken, iom at tråden handler om å lure/stjele ved å utnytte systemet/folk rundt oss..
Sitat av KultNick Vis innlegg
Om det er til et oppdiktet navn går det i retur, eller til brevåpningskommisjonen om det ikke står returadresse. Om de ikke klarer å finne ut hvor det skal etter lang tid, blir det nok destruert.
Vis hele sitatet...
Har sendt brev til feil navn og addresse, og det kom frem. Eneste riktige var navnet. Addressen hadde ett helt annerledes navn enn destnasjonen, og lå ca 400 fra.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Har sendt brev til feil navn og addresse, og det kom frem. Eneste riktige var navnet. Addressen hadde ett helt annerledes navn enn destnasjonen, og lå ca 400 fra.
Vis hele sitatet...

"har sendt brev til feil navn... Eneste riktige var navnet"

?

Hva mener du her?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
"har sendt brev til feil navn... Eneste riktige var navnet"

?

Hva mener du her?
Vis hele sitatet...
Det eneste riktige var etternavnet.

Det var sendt til et oppdiktet fornavn, men riktig etternavn. Adressen var en som lå ca 400m ifra der det skulle, men det kom fram.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Smart du.

Det er altså greit å stjele fra eierne av lokalavisen, men ikke av naboen?

Moralen din er iallfall ikke på topp.
Vis hele sitatet...
Hvis du i det hele tatt hadde giddet å lese noe som helst av tråden, før du begynte din moralpreken, ville du skjønt hvorfor han skrev om hvordan man kan lure lokalavisa hans(eller aviser med klistremerker).

Sitat av Magnisx Vis innlegg
Pledrik, ta og se på samtlige innlegg du har her på freak. Finn noe positivt, har sett på mange tråder der du kommenterer feil eller negative ting, slik som denne. Ta det med ro, slutt å vær så forbanna negativ inne her, må man tro hvordan du er irl. Du minner meg om han her.
Vis hele sitatet...

Den var god
Sist endret av Oatre; 3. juli 2012 kl. 15:16.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Har desverre ikke tatt meg tid til og lese igjennom 34 sider for og sjekke om forslaget mitt er her, så om det er her fra før så beklager jeg på det sterkeste

Uannsett; Her jeg bor har vi ofte sånne små klistermerker til til de som skal ha lokal avisa, så bare ta ett sånnt klistermerke fra en nabo, evnt en litt lenger vekke og sett det på din postkasse.
Og til de som mener det ikke er moralsk rett så vil eieren av klistermerke få nytt klistermerke når har sier i fra at hans er vekke så han blir bare foruten avisen i noen dager, og det regner jeg med de fleste står i!
Vis hele sitatet...
Jeg er rimelig sikker på at disse bare fungerer som rettningslinjer for nye postmenn/vikarer og lignende, da jeg har abonnert på aviser tidligere og avsluttet dette. Klistremerkene er der fortsatt, men det kommer ingen nye aviser.
▼ ... noen uker senere ... ▼
På Hafsten camping i uddevalla koster det egentlig 5 SEK for å dusje i 4 minutter. Herredusjen bortest til høyre er bugga og du kan dusje GRATIS så lenge du vil! Benytt sjangsen!
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Autopass inn til Tønsberg fungerer ikke hvis du legger deg heeelt ut til den gule stripa mot midten. Jeg har gjort det en del ganger nå og har ikke fått faktura for en eneste passering. Her er det penger å spare!!
Sitat av T.J. Vis innlegg
Autopass inn til Tønsberg fungerer ikke hvis du legger deg heeelt ut til den gule stripa mot midten. Jeg har gjort det en del ganger nå og har ikke fått faktura for en eneste passering. Her er det penger å spare!!
Vis hele sitatet...
Får bare håpe på at det ikke er utsatt og du bare egentlig samler opp da, hehe.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Får bare håpe på at det ikke er utsatt og du bare egentlig samler opp da, hehe.
Vis hele sitatet...
Dette har fungert de siste 2 årene jeg har testet. Jeg vil anta en faktura ville funnet veien på den tiden..
Sitat av T.J. Vis innlegg
Dette har fungert de siste 2 årene jeg har testet. Jeg vil anta en faktura ville funnet veien på den tiden..
Vis hele sitatet...
Den ville nok det, ja. Men snart kan det hende den gjør det. Jeg leste i en avis her en dag at myndighetene er klar over dette trikset og skal sette opp bedre kameraer som fanger det opp. Dette var en papiravis som allerede har gått i søpla, jeg husker ikke engang hvilken, så jeg kan dessverre ikke linke til noen artikkel.
Sist endret av Seasick Pete; 22. juli 2012 kl. 21:30.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sitat av Seasick Pete Vis innlegg
Den ville nok det, ja. Men snart kan det hende den gjør det. Jeg leste i en avis her en dag at myndighetene er klar over dette trikset og skal sette opp bedre kameraer som fanger det opp. Dette var en papiravis som allerede har gått i søpla, jeg husker ikke engang hvilken, så jeg kan dessverre ikke linke til noen artikkel.
Vis hele sitatet...
Dette har vært omtalt i medier jevnlig de siste 3 årene jeg har sjekket hvertfall, men trikset fungerer utrolig nok enda..
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Gjorde det samme på båten på til Kiel XD Slet med å holde maska når folka som spilte begynte å hamre løs på maskina og hente personell o.s.v Vi brukte en sånn rørepinne til kaffe for å få opp blokkeringa... Frekt som faen, men, men
Vis hele sitatet...
Noen som kan anbefale noe å tette maskiner med ? tenker disse som er på båter/ferger og kjosker ?
Da utnytter du plutselig ikke systemet, du regelrett stjeler fra andre medmennesker.
Sitat av T.J. Vis innlegg
Dette har vært omtalt i medier jevnlig de siste 3 årene jeg har sjekket hvertfall, men trikset fungerer utrolig nok enda..
Vis hele sitatet...
OK, bare jeg som ikke har sett det i noen avis før tydeligvis. Dette var en av disse artiklene som avisene fylles opp av om sommeren, også kjent som agruktiden, når de ikke har så mye annet å skrive om. Intervju med en eller annen veifyr i en etat om hvordan det går med den nye veien og bompengene osv. Og så spurte journalisten om dette med unnaluring, og han kunne jo ikke godt svare at dette klarer vi ikke å gjøre noe med på en stund. Han måtte jo pent si noe slikt som at det snart kommer kameraer som løser problemet.
Tirsdag: gikk til en automat for å få ut lapp til sigaretter. Tok ut to like.
Betalte for lapp1, scannet lapp2 uten at betjeningen fikk med seg at jeg hadde to. Får ikke ut sigarettene, går og klager, de slår inn lapp2 uten å kreve betaling. Voila, to pakker sigaretter til prisen av en.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Tirsdag: gikk til en automat for å få ut lapp til sigaretter. Tok ut to like.
Betalte for lapp1, scannet lapp2 uten at betjeningen fikk med seg at jeg hadde to. Får ikke ut sigarettene, går og klager, de slår inn lapp2 uten å kreve betaling. Voila, to pakker sigaretter til prisen av en.
Vis hele sitatet...
Dette er vel egentlig bare flaks. Du møter inkompetente butikkmedarbeidere, som
driter i jobben sin. synd for han at han fikk nesten 100kr i minus i kassa den dagen ^^

Ja vet tittelen på post ikke er, "Hvordan naske røyk".
____________________________________________________________ _
Hvis du absolutt skal stjele, gjør det med litt stil. Som foreksempel dette.

1. Skriv ut 2 lapper. (Husk kvittering)
2. Betal for lapp 1.
3. Gå bort til Vensafe, scann lapp 2.
4. Det skjer selfølgelig ikke noe..
5. Klag til en annsatt på butikk. (Ikke den du betalte hos, medmindre h*n ser
ut som en løk) Om personen har peil vil han ha lappen din.
6. IKKE la han få tak i den u-aktiverte Vensafe lappen, si du skal vise hva
som skjer når du scanner din lapp.
7. Når den ansatte ber om å få se lappen kan du si sier du, "Dette skjer hver eneste
gang, dere glemmer å aktivere disse dumme lappene.. Ta å sjekk i kassa
om den er aktivert."
8. Gi den aktiverte lappen fra deg, å følg etter den annsatte.
9. Han sjekker om den er aktivert.
(En aktivert lapp kan ikke slåes inn igjenn i kassen)
10.Han sier den ser ut til å være aktivert. Pass på at du tar imot lappen for å
sjekke at lappen faktisk fungerer.
11.Bytt om til lapp som ikke er ativert igjenn.
12.Scann u-aktivert lapp igjenn.
-------------------------------------------------------
På dette tidspunktet pleier en dreven annsatt å gi opp. å åpner vensafen for
å hente en pakke røyk manuelt. Hvis ikke, da er det bare å gi opp. De fleste
gir seg iløpet av disse stegene.

Tips.
Ha et overbevisende kroppspråk. Dette er grunnregelen for enhver situasjon
der du har lyst å ha kontroll. Snakk, og oppfør deg som om du vet
hva du gjør. og at dette har skjedde før.

Kvitteringen kan være hjelpsom, men også knusende for deg. På kvitteringen
står "aktiveringsnummeret" på din lapp. Dette nummeret kommer opp i
display på vensafe om du prøver å scanne en lapp 2 ganger.
Alle disse nummerene er unike. Hvis du på et tidspunkt klarer å få den
ansatte til å ta din røyk i retur for så å aktivere lappen igjenn har du
klart deg ganske lett..! Dette funker kun på steder med "Vensafe touch screen"-
-lapp utskriverene..!

Dette funker IKKE i butikker der du får lappen som skal scannes i "Vensafe",
skrevet ut i kassen.

IKKE gjør dette for ofte på samme butikk. Det er fremdeles mulighet, for en
skikkelig nazi butikksjef/annsatt, å buste deg om h*n virkelig vil.
____________________________________________________________ ___

Men helt sånn serr.. Ikke stjel

p.s - Trøtt og full i tyrkia, muligheter for skriveleif..!
Min far har fortalt meg om et par smarte unger som han var med når han var ung.
Det var jo sånne gamle spillemaskiner, som tok imot småmynter. Disse gutta tok ta selvfølgelig å bant(bindte?) opp en tråd til mynten, og dro den opp igjen etter at maskinen hadde registrert den. Dette har jo alle gjort.
Men etter at enten butikkeieren ble lei, eller at det ikke funka på maskinen lenger, så begynte de å lage sine egne mynter, med "hjemmelagde" legeringer, som passet målene. Etterhvert ble jo måla mer presise på mynten, så det kosta mye mer å lage myntene, enn det den ekte mynten egentlig var vært.

Men var sikkert mye morsom eksperimentering!
Vet noen om dette funker?: jeg har en ps3 (brukt selvfølgelig) og vurderer og gå over til pc, er det mulig at jeg kjøper en ny ps3 på Elkjøp og noen dager etter på tar jeg med den gamle ps3 en og kvittering og sier jeg vil bytte den uten eske vil dette gå? Da kunne jeg fått ful pris for ps3 en i steden for og selge den på finn.no
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Vet noen om dette funker?: jeg har en ps3 (brukt selvfølgelig) og vurderer og gå over til pc, er det mulig at jeg kjøper en ny ps3 på Elkjøp og noen dager etter på tar jeg med den gamle ps3 en og kvittering og sier jeg vil bytte den uten eske vil dette gå? Da kunne jeg fått ful pris for ps3 en i steden for og selge den på finn.no
Vis hele sitatet...
Da må det være samme modell og den skal være dønn strøken for at det skal gå.
Fant nettopp ut noe veldig nyttig!
Når du skal sjekke inn baggasje på flyplassen, putt foten din under den greia du legger bagasjen oppå og bare løft opp. Gjorde det akkurat selv. Merket det når jeg skulle sjekke inn i stad og jeg lente kneet mitt inntil den greia. Merka at kiloene var flere kilo tyngre enn da jeg veide dem 10 min tidligere. Så jeg prøvde motsatt og det funket fjell. Tok vekk 3kg uten problem, hadde tatt flær viss jeg hadde hatt for mye. Neste gang skal jeg pakke som faen;D vet selfølgeli ikke om dette funker overalt men test det ut hvertfall
Sist endret av Casjmy; 24. juli 2012 kl. 12:33.
Sitat av Casjmy Vis innlegg
Fant nettopp ut noe veldig nyttig!
Når du skal sjekke inn baggasje på flyplassen, putt foten din under den greia du legger bagasjen oppå og bare løft opp. Gjorde det akkurat selv. Merket det når jeg skulle sjekke inn i stad og jeg lente kneet mitt inntil den greia. Merka at kiloene var flere kilo tyngre enn da jeg veide dem 10 min tidligere. Så jeg prøvde motsatt og det funket fjell. Tok vekk 3kg uten problem, hadde tatt flær viss jeg hadde hatt for mye. Neste gang skal jeg pakke som faen;D vet selfølgeli ikke om dette funker overalt men test det ut hvertfall
Vis hele sitatet...
Jeg synes at dette er å ordentlig lure et hverdagslig system.
Vær OBS på at dersom alle 90 passasjerne har 30 kilo bagasje hver, hvor grensa er 20, og alle lurer vekten, vil vekten bli fordelt feil på flyet, eller flyet tanker for lite drivstoff. Resultat: KABANG KRASJ KNEKK BOOM

Ja, jeg overdriver veldig nå, men dere tar poenget
true story
det og lure en flyplass om begasje er ikke lurt! når flyet blir loada med begasje så gjør piloten mye kalkulasjoner på begasjen og vekt (fremme og bak) og velger drivstoff mengde. Her er en air crash investegation på for tung begasje
http://www.youtube.com/watch?v=QEFBT2JE4v8a
Faren til en kompis av meg skulle ut å fly, og bli borte en del dager (usikker på hvor lenge, men var vertfall opp mot en tusenlapp i parkeringsavgift).
Han glemte og betale, og fikk et gebyr på rundt 500 kr. :P
Svigermors drøm
colabox's Avatar
lyst til å handle taxfree varer på flyplassen uten å måtte fly?
Kjøp en dyr billett som kan refunderes uten gebyr, gå gjennom sikkerhetskontrollen 2 timer før flyavgang.
kos deg på taxfreen, og deretter gå ut igjen med sekken din full av tobakk og sprit.
gå deretter hjem og refunder biletten din

Kom på dette, men har ikke prøvd. Det burde vel fungere?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Pledrik, ta og se på samtlige innlegg du har her på freak. Finn noe positivt, har sett på mange tråder der du kommenterer feil eller negative ting, slik som denne. Ta det med ro, slutt å vær så forbanna negativ inne her, må man tro hvordan du er irl. Du minner meg om han her.
Vis hele sitatet...
Haha bra sagt har biti meg merke i dette selv også for lenge sia. Syntes brukeren skulle vært kasta ut for lenge sia.

MEN, litt on-topic: I enden av vallemyrene sletta i Porsgrunn har Ringnes Dropout sted og et pause lokale som lokale salgskonsulenter kan benytte seg av på baksiden av bygget. Men tingen er at det er ingen som benytter seg av det lokalet fra Ringnes , men kjøleskapet står fult av brus der fremdeles. Så om du er tørst en varm sommerdag er det bare å rusle opp trappa også gå inn første dør til venstre(eller andre, usikker) å forsyne seg! De andre som jobber der jobber ikke for Ringnes så er bare å si man er Salgskonsulent.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Casjmy Vis innlegg
Fant nettopp ut noe veldig nyttig!
Når du skal sjekke inn baggasje på flyplassen, putt foten din under den greia du legger bagasjen oppå og bare løft opp. Gjorde det akkurat selv. Merket det når jeg skulle sjekke inn i stad og jeg lente kneet mitt inntil den greia. Merka at kiloene var flere kilo tyngre enn da jeg veide dem 10 min tidligere. Så jeg prøvde motsatt og det funket fjell. Tok vekk 3kg uten problem, hadde tatt flær viss jeg hadde hatt for mye. Neste gang skal jeg pakke som faen;D vet selfølgeli ikke om dette funker overalt men test det ut hvertfall
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde dette for 1 time siden, på Gardermoen. Jeg fikk ikke til å påvirke vekten på noen måte, med mindre jeg la trykk på båndet hvor baggasjen stod.
noen som har noen smarte knep for å få lurt til seg bensin til mopeden?
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av cubensis Vis innlegg
noen som har noen smarte knep for å få lurt til seg bensin til mopeden?
Vis hele sitatet...
løft slangen etter hvert fyll og du vil få 1dl ekstra. etter 1000fyllinger blir dette 100liter bensin gratis
Sitat av cubensis Vis innlegg
noen som har noen smarte knep for å få lurt til seg bensin til mopeden?
Vis hele sitatet...
Om du parkerer med fronten mot butikken så ser de ikke skiltet ditt, evt. om du har skilt. Fyll og kjør. (IKKE brett skiltet, kameraene står ofte i taket.)

Du bør ikke ha ekte skilt pga kamera. Personlig hadde jeg ikke giddet dette for 46 kroner eller hva det nå koster å fylle en moped. Lån heller en bil, sett på falske/stjålne skilt, kjøp fire 20-literskanner på Biltema kjør til bensinstasjon i nabokommunen, fyll, kjør. På søndager er det veldig travelt, og sjefen er sannsynligvis hjemme.

Mulig dette ikke kommer inn under å "lure hverdagslige systemer" da :P

Evt. kan du spør (noen som ikke er 16 år og sommerhjelp) om du kan få litt bensin siden du ikke har penger. En kompis fikk to liter. Han kom da dyttende på mopeden i regnvær.
Visst du bruker spotify premium på mobil og har det på offline mode dagen abonnementet går ut så har du fort noen uker gratis premium
Er ganske sikker på at det stoppa opp hos meg for jeg klarte og gå online.
Sist endret av cookiesRGood; 30. juli 2012 kl. 03:48.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Visst du bruker spotify premium på mobil og har det på offline mode dagen abonnementet går ut så har du fort noen uker gratis premium
Er ganske sikker på at det stoppa opp hos meg for jeg klarte og gå online.
Vis hele sitatet...
Bekrefter dette.
Men med en gang du går online på mobilen og applikasjonen er i bruk vil det bli sperret.
Sitat av Clavicle Vis innlegg
Gratis pizza!
Hvert år på hovefestivalen så er det stor pågang i pizzabodene rundt 11-tida. Folk er godt fulle og vil ha noe fyllemat, inkludert meg. Så en av dagene bestemte jeg meg for å utnytte det at det var så masse folk og at de bak disken var relativt stressa, så jeg brøytet meg frem og ropte til den stakars jenta bak disken "Hei du! Jeg bestillte pizza for en halvtime siden, er den ferdig snart eller? Ser en haug av andre har fått før meg!!"

Hu spurte meg om jeg hadde kvitteringa, men jeg bare ristet på hodet og sa at jeg ikke fikk noen kvittering. Etter det så snudde hun seg rundt og bare tok tak i en pizza og ga meg den!

Dette burde vel fungere på de aller fleste festivaler hvor de ikke har noe slags køsystem. (eller folk som faktisk følger med )
Vis hele sitatet...
Dette funker ikke på Hove lengre ettersom at folkene der presser kvitteringen oppi trynet ditt. Ingen kvittering=Ingen mat
Hvis du er redd for at bagasjen din kan bli borte når du er ute å flyr kan du kjøpe en startpistol og legge i kofferten. Man trenger ikke lisens for den og den klassifiseres som "firearm" når du sjekker inn. Da får du en klistrelapp på kofferten din som det står " firearms" på og bagasjen får spesialoppfølging hele veien! Tro meg..Ingen vil være skyld i at et skytevåpen blir borte
Sitat av dropkick Vis innlegg
Hvis du er redd for at bagasjen din kan bli borte når du er ute å flyr kan du kjøpe en startpistol og legge i kofferten. Man trenger ikke lisens for den og den klassifiseres som "firearm" når du sjekker inn. Da får du en klistrelapp på kofferten din som det står " firearms" på og bagasjen får spesialoppfølging hele veien! Tro meg..Ingen vil være skyld i at et skytevåpen blir borte
Vis hele sitatet...
Må du ikke dog betale ekstra mye for bagasjen?
Noen som vet hvordan nøkler "moderne" cola maskiner bruker?

Har ikke orket å sjekke hvordan låsen på den lokale er, men siden alle i verden er like(?) så må det jo være noen som har kopiert den?

Nei, det er ikke å lure systemet.
Sist endret av KjemikalieX; 30. juli 2012 kl. 04:45.