Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6275
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, topic sier mye egentlig.. Trenger en ringeklokke til leiligheten, men skulle gjerne hatt noe litt utover det vanlige. Er så lei av de vanlige ringelydene, så ett eller annet som kunne tatt midi eller noe sånt hadde vært genialt. Noen forslag?
-totto
Clas ohlson nr. 32-7478 . (søk etter den på www.clasohlson.no )
Den kan du spille inn en ringelyd, f.eks du som roper:
Lukk opp døren din jævel!
Eller bare en liten sangsnutt.
"lukk Opp! Dette Er En Razzia!" :]
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Genialt, helt klart en het kandidat... Noen andre forslag?
-totto
Mekk din egen
En venn gjorde det, brukte en gammal pc som "server", og hver gang noen ringte på var det en jævla bjeffing i hele huset.

Krever dog at du har litt elektro-peiling.
Ett alternativ jeg har vurdert, er å rigge en vest med en timer og ett slikt elektrode treningsapparat som får muskler til å trekke seg sammen. Har en mistanke om at det vil hjelpe oss som trenger fem vekkerklokker for å stå opp om morgenen.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ettersom jeg har forstått det så er det vel en dørklokke han er ute etter..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
korrekt z0p... tyvetegn
Sitat av totto
Genialt, helt klart en het kandidat... Noen andre forslag?
-totto
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvorfor du er ute etter andre forslag. Henriksen kom akkurat med det du var ute etter...? Eller hva var galt med den?
Fikk tak i en sånn liten "enarmet banditt" i Malaysia for noen år siden, de er en spare bøsse hvor du trenger å få 777 på for at pengene skal falle ut. kunne ha tenkt med å bygget den som vekkerklokke for at den forferdelige ringelyden den evt. skal lage skal stoppe må jeg få 777.
Noen som vet om det finnes noe slik eller lignende (kan ikke å bygge selv)
Sitat av meinhold
Mekk din egen
En venn gjorde det, brukte en gammal pc som "server", og hver gang noen ringte på var det en jævla bjeffing i hele huset.

Krever dog at du har litt elektro-peiling.
Vis hele sitatet...

Her spares ingenting på nei, og ha en pc på 24/7 som ringeklokke var vel litt drøyt... Be han skaffe seg hund, du får "the real sound" og hundemat på europris er sikkert billigere en den strømmen...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
marsboer: fordi det første og beste ikke alltid er det riktige alternativet. Hvis du skal kjøpe en ny bil, og noen foreslår en 2-seter, så betyr det ikke at man ikke ser på 5-setere også...
-totto
▼ ... noen uker senere ... ▼
den originale er jo klart den beste uannsett!! hva er vel bedre enn ding! dong! the classic is the best!
Sitat av Leif Motorvei
den originale er jo klart den beste uannsett!! hva er vel bedre enn ding! dong! the classic is the best!
Vis hele sitatet...
Hva faen! Den der lo jeg godt av :P
Men uansett så er han på jakt etter noe annet enn en vanlig ringeklokke, og da vil han ha det.
Jeg kunne selv tenke meg ringeklokke med programmérbar melodi.
Har flere ganger lett etter en med mulighet for midi; men uten resultat.
Sitat av zero0
Fikk tak i en sånn liten "enarmet banditt" i Malaysia for noen år siden, de er en spare bøsse hvor du trenger å få 777 på for at pengene skal falle ut. kunne ha tenkt med å bygget den som vekkerklokke for at den forferdelige ringelyden den evt. skal lage skal stoppe må jeg få 777.
Noen som vet om det finnes noe slik eller lignende (kan ikke å bygge selv)
Vis hele sitatet...
Sjekk denne: http://www.clocky.net/
Har også sett en med et lite puslespill som spruter ut over rommet og må på plass igjen for å stoppe alarmen, men finner ikke link til den..
Sitat av ptt
Sjekk denne: http://www.clocky.net/
Har også sett en med et lite puslespill som spruter ut over rommet og må på plass igjen for å stoppe alarmen, men finner ikke link til den..
Vis hele sitatet...
HeHe! Litt dumt å måtte pusle et puslespill om morgenen hvis du har dårlig tid!
Sitat av fulloggal
HeHe! Litt dumt å måtte pusle et puslespill om morgenen hvis du har dårlig tid!
Vis hele sitatet...

Hehe, er ikke avanserte puslespillet da. 4 biter om vi snakker om det samme, husker å ha sett den klokka på ei gadget-side i et eller annet blad.
Hvis jeg ikke har forstått feil er det ikke en vekkerklokke han er på jakt etter men en ringe klokke som ringer når folk skal på besøk?
Sitat av fulloggal
HeHe! Litt dumt å måtte pusle et puslespill om morgenen hvis du har dårlig tid!
Vis hele sitatet...
Du har ikke dårlig tid hvis du er nødt til å stå opp når klokka faktisk ringer.. Men det var kun 4 brikker som nevnt her, så man skal være bra morragroggy for å ikke fikse den... Ellers har man jo en bra unskyldning for å komme for sent, klarte ikke skru av vekkerklokka...
http://www.energinordbutikken.dk Varenummer 001027
den kan du koble til usb`en og deretter spille av midi format